Este nevoie de permis de conducere pentru trotineta electrică? Să întrebăm Poliția Română…

By | July 25, 2018

Mi-a atras atenția un reportaj de la Digi24, în care se discută dacă este nevoie sau nu de permis de conducere pentru trotineta electrică. Haideți să vedem ce a răspuns domnul purtător de cuvânt:

Cei care nu au un permis de conducere corespunzător categoriei vehiculului pe care îl conduce în trafic riscă un dosar de cercetare penală și chiar închisoarea”, avertizează Georgian Drăgan, purtător de cuvânt al Poliției Române.

Și răspunsul ăsta are legătură cu …. nimic. Nu spune absolut nimic. Îmi dă impresia că nici purtătorul de cuvânt nu ar băga mâna în foc că nu-ți trebuie permis. Și aici ar putea fi două variante. Fie reporterul nu a pus întrebarea cum trebuie. Fie nici măcar Poliția Română nu știe sau nu este în stare să dea un răspuns competent.

Chestia asta îmi aduce aminte de discuțiile de acum câțiva ani, când au luat avânt scuterele. Dacă mai țineți minte, timp de vreo doi ani, Poliția Română a mers pe burtă, în timp ce accidentele se înmulțeau. Apoi au băgat un curs de legislație obligatoriu pentru posesorii de scutere, care nu a rezolvat nimic. Mult mai târziu au introdus înmatricularea obligatorie și permis categoria AM și d-abia apoi s-a stopat fenomenul. Lucru nu neapărat bun, pentru că traficul cu scutere ar fi trebuit bine reglementat, dar nu stopat. În forma actuală a legii, nu mai are nimeni chef să se complice cu taxe de școli, examene și polițiști pentru un amărât de scuter. Vor aștepta să facă 18 ani și își vor lua direct categoria B.

Acum, cu trotinetele electrice, părerea mea este că dilema se poate rezolva foarte simplu. Luăm definiția mopedului și o citim:

Moped – vehicul, cu două sau trei roţi, a cărui viteză maximă prin construcţie este mai mare de 25 km/h, dar nu depăşeşte 45 km/h şi care este echipat cu un motor cu ardere internă, cu aprindere prin scânteie, cu o capacitate cilindrică ce nu depaşeşte 50 cm3 sau cu un alt motor cu ardere internă ori, după caz, electric, a cărui putere nominală continuă maximă nu depăşeşte 4 kW, iar masa proprie a vehiculului nu depaşeşte 350 kg, neincluzând masa bateriilor în cazul vehiculului electric. (…)” [sursa]

Depăștește 25 km/? Trebuie permis. Nu depășește? Nu trebuie. Punct.

trotinete electrice bucuresti


Discover more from revoblog.ro

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

6 comentarii la “Este nevoie de permis de conducere pentru trotineta electrică? Să întrebăm Poliția Română…

  1. Sorin

    Să considerăm “depășește” !
    Atunci trebe permis.
    Okey, trebe.
    Atunci Trotineta trebuie înmatriculată !!!
    Whattt ?
    Păi da, e moped… deci Trotineta blucluclașă trabuie deci dotată cu lumină albă în față (doar faza scurtă sau scurtă+lungă?!), lumină roșie în spate, lumini galbene pe laterale, apoi plăcuță de identificare omologată, cască de protecție omologată, opțional genunchiere, cotiere și… “cofraj de ouă”…
    Mai vreați ?
    Buuun, mai trabuie deci ABS, ESP, opțional aer condiționat, apoi verificare ITP și musai taxa RCA…

    Mi-ar place să cred că aberez !

    A, n-am amintit de Bicicletele electrice care prin construcție prind mai mult de 25 km/oră, si care intră în aceeași categorie menționată mai sus ! 🙂

    Reply
  2. florian

    O POEZIE GENIALĂ pentru recitit
    găsită de mine prin arhivele statului (degeaba) scrisă de Camil Petrescu ȋn care găsim „PORTRETUL“ naţiei noastre !!!
    Scrisă, probabil prin anii ’50, ne face să ȋnţelegem că românii, de atunci și pâna astăzi, nu s-au schimbat prea mult!

    Camil Petrescu (n. 22 aprilie 1894 — d. 14 mai 1957) a fost un romancier, dramaturg, doctor în filozofie, nuvelist și poet.

    ZEFLEMEAUA, de CAMIL PETRESCU
    { Motto: „Românii e deştepţi!“}

    Cînd va veni sfîrşitul lumii
    Românii nu vor fi atenţi
    Isus a spus: „Talita kumi“
    Dar nu pentru inconştienţi.

    Iar Ziua Domnului, ca hoţul
    În miez de noapte va sosi
    Femeia va dormi, iar soţul
    Reviste porno va citi.

    N-avem conştiinţa tragediei
    Şi totul luăm „à la légere“
    Noi, campionii băşcăliei
    Am compromis orice mister.

    Avem o scuză de faţadă:
    „Lasă, că merge şi aşa!“
    Trădăm la primul colţ de stradă
    Şi-apoi încălecăm pe-o şa.

    Senzaţia e de plutire
    De infinit paraşutism
    Noi am făcut mişto subţire
    Şi de marxism, şi de fascism.

    Ce Decebal şi Burebista?
    Ce patriotul cărturar?
    Trăiască Miţa Biciclista
    Şi berea rece la pahar!

    Mitică veşnic să trăiască
    Şi noi pe lîngă el, noroc!
    Filozofia chelnărească
    E tot pe loc, pe loc, pe loc!

    Întreaga drojdie se scurse
    Din mahalale de Fanar
    Şi-n loc să fim un roib de curse
    Noi am ajuns din cal – măgar.

    Pe primul loc e-njurătura
    Ea pentru toate e un leac
    Simţi cum îţi umple toată gura
    O moştenim din veac în veac.

    Noi „facem“ şi „băgăm“ de-a valma
    Noi suduim neîncetat
    Iar la acest popor, sudalma
    E o religie de stat.

    La treburile serioase
    Noi nu ne concentrăm destul
    Avem o somnolenţă-n oase
    Şi-o zeflemea de prost fudul.

    Si doar la reluări de faze
    Parcă ne mai trezim puţin
    N-avem profil de kamikaze
    Tiparul nostru-i byzantin.

    Apocalipsa furtunoasă
    Îi sperie pe pămînteni…
    Pe noi nu ne-o găsi acasă –
    Vom fi la meci, sau la pomeni.

    Aceasta, poate, ne e soarta
    S-o tragem şi pe asta-n piepţi
    N-aveţi decît să-nchideţi poarta
    Dacă tot face ea pe moarta…
    Hai, că românii e deştepţi!

    Camil Petrescu

    Reply
    1. Ariel

      Cheia pentru carnet este in textul urmator.
      “este echipat cu un motor cu ardere internă, cu aprindere prin scânteie,”

      La baterii nu ai ardere interna.

  3. Sorin

    Nu e cu “ardere internă”, evident, dar în textul legii este înghesuit și electricul, deci prin “…ori, după caz, electric, …” se poate înțelege și motoarele electrice că și forță de propulsie, și care pentru a fi încadrat la “mopede” spune clar că poate să aibe maxim 4 kW. Totuși formularea textului legii este destul de ambiguu, prin acel “după caz” putîndu-se interpreta și în alte moduri.

    Reply
    1. Calin

      ” a cărui viteză maximă prin construcţie este mai mare de 25 km/h ” = ca de obicei romanii nu sunt capabili sa emita legi fara posibilitate de tagada ( de ex. se emit Legi, insa nu se aplica pana nu apar Normele de aplicare !!! ??? …adica atat de vagi sunt legile incat este nevoie de “clarificari” !!! )
      Revenim: a cărui viteză maximă prin construcţie este mai mare de 25 km/h …
      PRIN CONSTRUCTIA CUI ??? …
      Ex. : am o bicicleta… aduc din CN un motor 24V in butuc … cu 2 acum. de 12V fac 24V … si iata bicicleta MEA electrica ! … plus eventual un driver cu rol de acceleratie variabila …
      Cine verifica viteza maxima “prin constructie” ? …daca aud ca trebuie sa ma duc la RAR pt asta voi considera ca s-a reluat iUmor si nu stiu eu !
      Oameni buni … exista o limita a decentei tehnice … ! O trotineta ramane trotineta !!! cu sau fara sa ( sa, sha, saddle … !)
      … daca in viitorul apropiat apar carucioare bebe asistate electric, ne facem deja programare la RAR ?!
      nota: ati observat carucioare pt persoane cu dizabilitati propulsate electric pe DRUMURILE PUBLICE ?! … au permis “corespunzator categoriei de auto/vehicul ” pe care il conduc pe drum ??? !!!

  4. Dragos

    @Calin > ce te faci cu desteptii ce merg pe bune cu 20-30kmh pe trotineta in trafic pe bulevarde cu 2-3 benzi ? Ei merg pe mergine dar am vazut cu ochii mei doi indivizi ce venind astfel nu au oprit la culoarea galbena si au trecut drept intersectia. E foarte clar ca la viteza aia daca incercau o oprire se lasa cu piele frecata pe asfalt. Ma gandeam la scenariul in care eu franez (ca orice automobil) o data tare sa evit un obstacol (ce el nu-l vede). Are timp domnul pe trotineta electrica sa deschida aripi ca sa treaca peste incident sau o sa-mi ofere o dauna din spate datorita lipsei de franare adecvata pentru o astfel de deplasare ?
    Nu ma iau de ei ca nu-si apara piele prin dotari adecvate. Ma deranjeaza ca au reusit sa devina parteneri de trafic pentru un cost mic si cu multa inconstienta. Si daca ei ajung la urgente cumva ma simt impacat. Pentru ca eu conduc regulamentar automobilul pe carosabil. El cred ca nu este legal acolo cu trotineta lui electrica.

    Reply

Spune-ți și tu părerea: