eMAG a crescut anul trecut cu 45% în România, în urma investițiilor de 50 de milioane de euro. Acest buget s-a împărțit în proporții aproape egale între investițiile în tehnologie (24 mil €) și cele în dezvoltarea internațională (23 mil €). Apoi 2 milioane s-au dus către dezvoltarea angajaților iar 1 milion a mers către logistică.
Trendurile din 2017 indică în continuare o creștere susținută pe partea de mobile, iar eMAG estimează că 71% din vizite vor fi de pe mobile anul acesta. Cele două aplicații trimit de trei ori mai mulți vizitatori unici decât desktop-ul.
Am aflat și cam ce procent are eMAG din “internetul” din România. Dacă ne raportăm la numărul de vizitatori unici raportați de BRAT în fiecare zi, 10% dintre aceștia vizitează și eMAG-ul.
Pe locul doi ca și interes ar fi AI și Machine Learning. Au și aici câteva îmbunătățiri la site. De exemplu un algoritm care învață cuvintele uzuale scrise greșit, pentru ca pe viitor să facă recomandări mai bune.
Pe partea de interacțiune socială sunt în continuare interesați de reviw-urile de produse. Şi sunt deja produse care au peste 1000 de review-uri. Îmi imaginez că este de ajuns ca cineva să arunce propoziția “Samsung e mai bun” pe pagina unui iPhone și deja se pune de un nou război mondial.
Iulian Stanciu spune că eCommerce-ul este încă la început în România și că potențialul este destul de mare. Şi au fost prezentate și categoriile pentru care există apetit la noi în țară, cu tot cu numărul de produse pe care îl oferă eMAG pentru fiecare în parte. De exemplu:
- Home Deco – 150.000 de produse;
- Auto – 450.000 de produse;
- Scule electrice, unelte – 53.000 produse;
- Jucării și produse pentru copii – 10.000 produse;
- Sport – 68.000 produse;
- Fashion – 165.000 produse
Noutăți în zona de livrare a produselor
Noutățile vin în primul rând din zona de livrare. La finalul lui 2017, eMAG vrea să ofere serviciul de livrare în 2 ore în toate orașele în care există showroom-uri.
Şi în premieră, din vară vor să ofere clienților posibilitatea de a alege un interval de trei ore în care să se facă livrarea. Chestia asta mi se pare interesantă, pentru că livrarea s-ar putea face și în afara orelor de program, chiar și în week-end, iar taxa nu ar fi așa mare (undeva între 18 și 22 lei).
Pentru a doua parte a anului, eMAG are în plan și un card de credit care să ofere beneficii clienților fideli. Aici nu știu ce să zic, eu nu am simțit niciodată nevoia de a face un card de credit, mai ales să fie și “branded”. Totul va depinde de beneficiile pe care le vor oferi.
Marketplace, eMAG Deschide România, categorii noi de produse
Dacă la finalul lui 2016 erau 2225 de parteneri în Marketplace, pentru anul 2017 estimările sunt pentru 7000 de parteneri. 19% din vânzările de anul trecut au fost făcute de cei din Marketplace. Programul Deschide România are 162 de parteneri în acest moment și speră să ajungă pe la 400 la finalul anului 2017.
Tot prin Marketplace, eMAG vrea să introducă destul de curând două categorii noi: CASCO și vânzări de pachete turistice. Eu aș vrea și rovinietele înapoi, că mi se părea foarte comod să le fac la eMAG.
Echipa eMAG a ajuns acum la 3822 de oameni, dintre care 650 lucrează în IT. Se investește constant în dezvoltarea angajaților și sunt în permanență în căutarea oamenilor noi. Dacă sunteți studenți în ani terminali puteți aplica la un internship plătit. Întotdeauna mi-a plăcut cum povestește Iulian despre proprii angajați și despre cultura concluziilor bazate pe trial and error.
În concluzie, eMAG va rămâne și în 2017 la fel cum îl știți. Cu foarte multe investiții în tehnologie, cu focus pe client și cu dorința de a simplifica lucrurile cât mai mult.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.