Noi by default cumpărăm majoritatea lucrurilor online, așa că uneori mai avem mici șocuri când descoperim prețul produselor în magazine.
De exemplu recent am cumpărat ginul acesta de la eMAG. Nu de Black Friday, ci cândva în luna octombrie, când au relansat ei secțiunea de băuturi. Prețul a fost bun, undeva pe la 60-ish de lei. Dar hai să zicem că în mod normal prețul acestui gin stă pe la 80 de lei.
La o zi după ce l-am comandat am mers prin Mega să mai cumpărăm una alta. Și îmi arunc accidental ochii pe raftul cu ginuri, pentru că am văzut și Whitley Neill. Mă uit la preț și rămân perplex. Era undeva pe la 120 de lei.
Nu 60, cu cât îl luasem noi, nu 80, nu 100, ci 120 de lei. Dublu! M-am uitat de două ori, să fiu sigur că nu-i de fapt vreo sticlă de 1 litru în loc de cea de 0.7 pe care am luat-o noi. Nu era. De altfel, cam atât este prețul și acum pe site-ul Mega.
Ok, eu înțeleg că magazinul fizic trebuie să plătească chirie și că acolo ai produsul instant. Dar totuși, dublu?!
Și la fel am făcut și cu o pereche de pantofi pe care voiam să i-o cumpărăm copilului. Am găsit-o mai întâi pe Fashion Days pe la 80 de lei. Am zis să mergem în Mall să vedem dacă nu cumva o găsim pe acolo, s-o probăm și eventual dacă-i o diferență mică de preț s-o și luăm. În Promenada la Humanic aceleași încălțări erau 120 de lei, reduse de la ceva preț mult mai mare. Până la urmă le-am probat și nu ne-a plăcut cum veneau. Dar altfel, dacă ar fi fost să le cumpărăm. În loc să dăm 120 de lei dădeam 80 de lei și nu le aveam pe loc ci a doua zi la easybox.
Mi se pare mie sau a început să fie o discrepanță cam mare între magazinele online și cele fizice?
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Se poate si invers. De exemplu am cumparat tot timpul pliculete Peak pentru tevi, de la eMag, si tot timpul pretul era intre 4-6 lei.. Pana intr-o zi cand eram in Penny si m-am uitat de curiozitate si am vazut ca exact acelasi plic costa 2.8 lei… Sau detergent vandut de eMag cu 60 de lei ce costa 40 de lei in magazin. Si ce e “amuzant” e ca preturile de pe eMag tot timpul sunt “reduse” de la ceva valori astronomice la care nu s-a vandut niciodata produsul :))
da, este o diferenta foarte mare. la noi in oras e promenada mall, cu putintele magazine deci nu prea ai de unde alege.. in schimb am gasit recent ceva pantaloni nike pentru ca iubesc sa port iarna pantalogi grosi de trening.. in various brands erau 360 si pe fashion days 200.. aproape dublu..
Coco cola 6 sticle de 1.25 litri la selgros fizic au fost tot anul 30 lei, iar cu noile taxe parca 32 lei. La emag e 70 lei acum si nu cred ca am vazut sub 50 lei. La freshful este 6.1 lei sticla, deci 36 lei o naveta
Are mai mult daface cu pretul de achizitie si viteza de rotatie a stocurilor, acel gin Whitley Neill nu cred sa fie un produs care sa vanda prea multe unitati pe luna , prin urmare este un “long tail” adica produs cu viteza de roatie mica care clar nu este cumparat in cantitati prea mari de magazin, plus ca fiind magazin fizic ai costuri de logistica + cheltuielile cu magazinele, ca si consecinta profitul se face per unitate vanduta. Prin contrast o sticla de gin Wembley sa zicem o marca mai ieftina dar mai populara cu siguranta vinde mai multe unitati pe luna deci fiind un “short tail” sau chiar “fast runner” are rotatie mare deci trebuie sa fii competitiv si sa il vinzi cu adaos mai mic dar functioneaza pentru ca vinzi volume pentru ai discounturi de la furnizori.
In incheiere subliniez ca plaja de clienti a magazinului este redusa la oamenii din zona in vreme ce la un magazin online clar ai o plaja de clienti mult mai mare, costuri de logistica mult mai mici sau chiar spre zero daca lucreaza direct pe stocul furnizorilor. De aici diferenta de pret.