Dacă anul trecut v-am arătat cum funcționează depozitul eMAG în plin proces de livrare a coletelor de Black Friday, anul acesta am filmat noul depozit eMAG înainte de Black Friday.
eMAG s-a mutat într-un depozit nou, în care a investit nici mai mult nici mai puțin de 10 milioane de euro. Majoritatea banilor s-au dus în sorter, care permite o consolidare mai bună a produselor. Acest lucru înseamnă că de Black Friday nu vor mai fi trei livrări diferite pentru trei produse din aceeași comandă.
Banda pe care circulă produsele va avea o capacitate de 200.000 de colete pe zi, iar cutiile sunt transportate cu 2 m/s, pe un traseu de 400 de metri. Asta înseamnă că un colet parcurge toată distanța în aproximativ 3 minute.
Din iunie și până în noiembrie s-a muncit la acest sorter, iar una dintre provocări a apărut din cauză că pe bandă sunt și colete de 200 de grame, dar și de 30 de kilograme. Așa că a fost nevoie de foarte mulți senzori pentru ca sistemul să cântărească și să știe să înfrâneze coletele mai grele dacă acestea capătă o viteză prea mare.
Anul trecut depozitele eMAG din toată țara însumau 83.000 de metri pătrați. Acum în depozitul de lângă București au ajuns la la 100.000 mp, dintre care 32.000 de metri pătrați dedicați doar pentru stocarea produselor mici. Este vorba despre 4 etaje a câte 8.000 de metri pătrați. Acum s-a mutat și depozitul Fashion Days tot aici.
În ceea ce privește produsele, acestea sunt vreo 5.5 milioane în tot depozitul, din care aproximativ 2 milioane vor fi reduse de Black Friday. Sunt 130.000 de repere unice în stoc, în valoare de 600.000 lei. Au camere video peste tot, iar una dintre zone (acolo unde am înțeles că se țin inclusiv diamante), au securitate sporită și foarte puțini angajați au acces. Toți angajații sunt scanați la ieșire și nu este permis fotografiatul sau filmatul.
Am întrebat încă o dată ca să fiu sigur, și nu am auzit greșit anul trecut. Recordul de încărcare al unui tir este de 10-15 secunde, cu produse voluminoase (white goods). De Black Friday, cele 200.000 de produse vor fi încărcate în 150 de tiruri, care de regulă pleacă din depozit în mai puțin de 10 minute. Tot din depozitul de aici vor pleca toate produsele spre Bulgaria și o parte din cele pentru Ungaria.
În concluzie, oamenii par pregătiți de Black Friday 🙂
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Inainte de BF: Bloggerii viziteaza imensele depozite Emag. Aflam ca s-au extins si acum e spatiu cacalau, curierii abia asteapta sa ne viziteze si ca gata, nu va mai fi de cacat, ca anu trecut.
BF: Se cumpara in draci, Emagu e luat prin surprindere, ca primarii cand ninge, si produsele intarzie si mai mult fata de anul trecut.
Dupa BF: Bloggerii ne explica, intre 2 link-uri afiliate: Da’ ce vreti baaa, saracilor, cand sa va trimita totul, aveti rabdare, ca ati stiut ca asa va fi de BF.
Inainte de BF: Bloggerii viziteaza imensele depozite Emag. Aflam… etc, etc.
P.S. Popup-ul ptr. abonare e câh.
Comenzile întârzie din cauza minunatei infrastructuri de care dispune țara în care trăim. Și anul trecut și anul ăsta eMAG a spus că are capacitatea să organizeze două Black Friday-uri, unul după altul, dar că nu o pot face din cauza infrastructurii și din cauza serviciilor de curierat.
Ca idee, mie o comandă de Black Friday 2015 mi-a ajuns în februarie 2016 (am scris atunci pe blog). Nu mi-a păsat, pentru că la Black Friday nu comand lucruri de care am nevoie urgentă.
De ce e câh popup-ul de abonare? E urât ca design sau ți se pare intruziv?
@LapteSiMiere: tu ești dintre ăia care citesc review-ul și în loc să dea click pe link, caută produsul direct pe site-ul eMag, nu? Că dacă-l îmbogățești pe prostu’ care-a muncit să te informeze…
Am vrut sa subliniez ca in fieeeecare an ni se spune ce minunat va fi, cum vor fi redusi timpii de asteptare, cum au ei contract cu toti curierii din lume, cum s-a marit depozitul. Dupa care, in fieeecare an intarzie comenzile cu saptamanile.
A, si tot in fieeecare an cititorii va scriu ca produsul x nu e redus de BF, vin si cu exemple concrete, dupa care aflam ca suntem niste lacomi si ca produsul ala era parte dintr-o promotie, de asta ni s-a parut ca ar fi mai ieftin, da’ de fapt nu era.
Popup-ul e urat si ca design si e si enervant de intruziv. Probabil ca lumea il foloseste, ca altfel nu-mi explic de ce ti-ai dori vreodata un popup pe site.
sunt foarte aproape sa parasesc blogul definitiv din cauza popup-ului
@LaptesiMiere, dacă discutăm pe cifre, timpul mediu de livrare a scăzut la 1.8 zile. Am scris asta în articolul precedent de la întâlnirea cu ei. Am și un grafic, dar nu l-am mai pus în articol pentru că este poza cam urâtă.
Îmi aduc aminte că acum vreo 2-3 întâlniri au spus-o ei cu subiect și predicat că au avut o problemă cu livrările, înainte să deschidem noi gura. Oamenii nu se ascund printre degete. Gândește-te că nu e în interesul lor să întârzie comenzile, că asta cântărește cel mai mult în decizia clientului de a cumpăra sau de a anula comanda. Dacă discutăm de situații punctuale sau “știu eu mai bine”, da, întotdeauna vor exista cazuri în care comenzile vor întârzia, că nu poate să trimită eMAG câte un angajat în fiecare mașină a curierilor. În momentul de față sunt 20 de firme de curierat care preiau comenzile din depozitul eMAG.
Legat de prețurile produselor, s-a discutat de sute de ori. Produsul are un preț de bază, care scade când se aplică reduceri. Apoi prețul revine la cel de bază. Sunt momente în care furnizorul vine la eMAG și zice “uite, dacă mai iei acum 100 de bucăți, ți le dau cu 100 lei mai ieftine per unitate, că am nevoie să rulez rapid stocul, dar nu pot să ți le dau așa mereu”. Sau vine o directivă de marketing de la nivel global de la Samsung: “în luna iunie vindeți la retaileri S7 Edge cu 100€ mai ieftin”, și atunci scad toate prețurile la S7 Edge în luna iunie, chestie care nu se mai aplică peste 5 luni. Dar lumea reține doar că la un moment dat, când s-au aliniat plantele, produsul ăla a fost 2000 lei timp de 5 secunde, nu mai reține și faptul că restul de 365 de zile a fost 2.800 lei. Oricum, în mod cert, de Black Friday produsul are cel mai mic preț din ultimele 30 de zile. E lege, nu te joci cu asta. Și până la urmă toată discuția asta e inutilă. Ți se pare scump? Ți se pare că ai văzut tu altă dată mai ieftin? Atunci nu cumpăra.
OFFTOPIC: Că popup-ul e urât îmi asum 🙂 Dar când l-am pus, am căutat cea mai puțin intruzivă metodă. O să văd ce pot să îi mai fac, dar nu înțeleg de ce este așa de enervant din moment ce se declanșează la ieșirea de pe site. Adică nu îți blochează conținutul, nu te agresează cu nimic. Tot ce trebuie să faci este să-l ignori după ce l-ai văzut prima dată.
@Alex Mihăileanu “Că dacă-l îmbogățești pe prostu’ care-a muncit să te informeze…” Asta cu… a muncit ca sa ma informeze… suna de parca l-am obligat eu si ii sunt, cumva, dator. Nu, munceste ptr el, ca sa faca el bani, ofera ceva ca sa atraga trafic. Fraza mea cu “intre 2 link-uri afiliate” se referea la “obiectivitatea” celor care sustin sus si tare ca Emag organizeaza ca la carte BF in timp ce intarzierile sunt mari si reducerile, uneori, indoielnice. Si asta nu o spun eu ca sunt hater, ci o spun zeci de comentatori in fiecare an. Cu toate acestea, pe majoritatea blogurilor, ce coincidenta, sponsorizate masiv de Emag, totul e roz si treaba merge ca pe roate de BF sau, in cel mai rau caz, se vine cu argumentul suprem “nu-ti convine, nu cumpara, haterule”.
Apropo de obiectivitate, să știi că nu te dă nimeni afară din Pofitshare dacă înjuri eMAG 🙂 Și eu am criticat când a fost cazul, nu s-a întâmplat nimic. Nu știu de celelalte bloguri, dar eu apreciez feedback-ul, tocmai din această cauză sunt curios dacă tu crezi că articolul ăsta (sau cel anterior cu întâlnirea eMAG) sunt sponsorizate de ei 😀
nu voi crede niciodata ca pot incarca un camion in 15 secunde. Vorbim de spatiu de incarcare de 13.6 metri lungime, 2.4 metri latime si 2.7-3 metri inaltime. Vorbim de +85 metri cubi. Si cu aer, daca ii umpli, dureaza mai mult de 15 secunde.
Și mie mi s-a părut tras de păr, din cauza asta am întrebat două persoane diferite în circumstanțe diferite. Explicația lor a fost că așteptau camionul cu paleții deja formați (pe stivuitor presupun) și că tot ce au avut de făcut a fost să-i introducă efectiv în camion.
Ca si altii si eu URASC acel popup.
Serios, metoda asta se folosea acum cativa ani.
Merci de feedback! O să mă gândesc cum pot să fac cumva să fie bine pentru toată lumea.
L.E: L-am făcut să nu se mai zbenguie când se afișează și de acum încolo nu se va mai afișa timp de 7 zile aceluiași vizitator.