Mă uitam peste un studiu Intel despre factorii care influențează parinții români în alegerea unui PC pentru cei mici și am văzut un lucru care mi s-a părut wow. Majoritatea copiilor încep să folosească un PC undeva între 3 și 5 ani. Nu știu la ce vârstă am început eu, dar dacă cei mici încep să-l folosească de la 3 ani, practic se nasc direct conectați la PC.
Mai mult, În aproape 90% dintre gospodăriile cu școlari există cel puțin un PC. Intel include și tabletele în acest studiu, considerându-le PC-uri, dar procentele tot mi se par impresionante. Am subliniat aceste două aspecte pentru a întări ideea de mai jos.
Faptul că cei mici încep să folosească tehnologia de la o vârstă atât de fragedă nu este un lucru neapărat rău. Dar stăteam și mă gândeam. Este un decalaj foarte mare între momentul în care copiii încep sa folosească PC-ul și momentul în care încep să-l folosească la școală, ca pe o unealtă. Prima oră de informatică este în clasa a IV-a, asta dacă alegi profilul real. Până atunci copiii sunt pe cont propriu, pentru că părinții sunt de cele mai multe ori depășiți.
Astfel, în această perioadă PC-ul este folosit exclusiv pentru divertisment. Dar având în vedere că este un dispozitiv cu impact atât de mare în dezvoltarea indivizilor, mă gândeam ce posibilități ar fi dacă s-ar folosi o parte din acest timp pentru a oferi la pachet și o latură educațională. Nu zic de la 3 ani, dar poate măcar începând cu clasa a IV-a. Pentru că văd că sistemul actual nu mi se pare că funcționează. Mulți scapă de orele de informatică din liceu și ajung să vadă PC-ul tot ca pe un instrument de divertisment.
Şi e păcat, că e mult mai mult de atât. Mi se pare cel mai rapid mod de a evolua. Ca individ, ca țară.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.