E interesant ce s-a întâmplat cu Podul Grant. Puteam să bag mâna în foc că există totuși un motiv pentru care podul a intrat tocmai acum în reparații, în perioada de vârf a traficului. Așteptam însă să aud această explicație de la Nicușor. Iată motivul:
O parte dintre lucrări presupune întreruperea sistemului de alimentare al liniilor de tren cu energie electrică și asta presupune un aviz de la CFR. Pe perioada verii, pentru că erau foarte multe trenuri care mergeau la Constanța și la oră devreme dimineața și la ore târzii seara, CFR nu ne-a dat aviz să lucrăm peste vară și atunci lucrăm acum, a explicat primarul Capitalei. – via Agerpres
Bineînțeles, parcă citisem pe undeva că cineva de la CFR îl contrazice, și că n-ar fi vina CFR. Dar până una alta, nu s-a dovedit până acum ca Nicușor să fi mințit cu ceva. În privința CFR este de ajuns să ne uităm pe mersul trenurilor ca să ne dăm seama cât de des mint.
În fine, marea greșeală pe care a făcut-o Nicușor, ca întotdeauna, este că nu a comunicat bine această lucrare. Trebuia să iasă zilnic cu un mesaj ca un countdown, în care să spună că “vedeți că în 7,6,5,4,3,2, 1 zile se va închide Podul Grant”. Trebuia să împartă manifeste. Să le arunce din elicopter, să afle tot bucureșteanu’ că se închide Podul Grant și că o să fie jale.
Al doilea lucru pe care nu l-a comunicat a fost motivul: “Podul Grant se închide în octombrie din păcate, pentru că…”, “Primăria București a vrut să-l închid în vară, doar că…”, “Iată cine este de vină că Podul Grant se închide în plin trafic.” șamd.
Totuși, Nicușor Dan cred că a făcut un lucru unic în istoria primarilor din București. A recunoscut că a făcut totuși o greșeală. Tot în interviul citat de Agerpres spune:
Nu toți au avut informația că sunt lucrări și nici măsurile noastre teoretice nu au funcționat. Ce ar trebui noi să avem – și probabil că o să avem după ce o să facem PMUD-ul – este să avem un aşa-numit model de trafic care să spună exact fluxurile ce merg din toate direcțiile, din toate punctele în toate punctele orașului. Nu avem. De asta înainte de lucrarea asta s-a făcut o estimare care s-a dovedit a fi nerealistă (…). Luni am avut ședință cu cele patru poliții care se asigură de fluidizare acolo şi marți, ieri și azi, a fost ceva mai bine. Continuăm, adică am pus mai multe echipaje de poliție, am modificat timpii unor semafoare ca să prioritizăm mașina în locul pietonilor. Pe anumite intersecții, prin polițiștii locali, am făcut același lucru ca și la semafoare”
Mie mi se pare un gest decent și matur, de asumare. Nu știu dacă l-ați fi văzut pe Băsescu, Videanu, Oprescu sau Firea zicând: “Da frate, am dat-o de gard. Datele pe care le aveam noi nu coincideau ce ce este în teren.”.
De asemenea, mi se pare jenant faptul că cel mai aglomerat oraș din Univers nu are un model de trafic și nu știe exact ce fluxuri de trafic sunt și pe la ce ore. Bineînțeles, este tot vina lui Nicușor, că nu a făcut în 3 ani ceva ce nu există de 20.
Omul are intenții bune. Dar din păcate comunicarea proastă îl faultează din nou și majoritatea bucureștenilor vor rămâne cu ideea că Podul Grant a fost închis pentru că nu avea fraieru’ de Nicușor ce face. Asta este.
În altă ordine de idei, RIP Sectorul 6 al capitalei. I pray for you, my friends.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
e trist pentru ca desi a avut si are in continuare intentii bune totusi v-a pica in cap la alegeri..
Nicusor e singurul pe care anul viitor merg sa il votez pentru ca vreau sa il votez.
să l mai voteze câinii o dată
Nu e asa de rau, vremea e inca ok, vad tot mai multi oameni care merg pe jos (pe un traseu pe care il faceam pe jos de 2-3 ori pe saptamana si pe care nu vedeam de obicei pietoni mai deloc)
Partea proasta e ca aerul e foarte poluat de la cozile interminabile de masini. Si odata cu venirea iernii va fi si mai rau.
Deci mergeti pe jos, macar pana la cel mai apropiat metrou. Castigati sanatate mintala si cardiovasculara, pierdeti sanatate respiratorie si pulmonara. (in sfarsit un slogan demn de Bucuresti)
Da, îți trebuie studii care sa-ti spună că e nașpa să închizi podul în octombrie!!!! Ha, ha, ha!
Nu, îți trebuie studii ca să îți dai seama cât de nașpa va fi traficul și pe unde să-l direcționezi cât mai bine.
Iti spune Waze instantaneu pe unde sa o iei.
Oricum sunt foarte multe variante, nu? Cat timp sunt doar doua poduri peste calea ferata, il inchizi pe unul, o vor lua pe celalalt, sau vor ocoli pe dupa gara.
Redirijarea traficului habar n-am ce inseamna, ca sistemul de semaforizare nu e gestionabil de la distanta, trebuie sa se duca Dorel sa-l reprogrameze. Si frat’su, care e politist si trebuie pus de pomana in intersectie.
Iar reabilitarea podului este un happening total, e cu vazand si facand, ca ei nici nu stiu ce au de facut acolo, pana nu decoperteaza, nu stiu ce gasesc sau cat vor dura lucrarile.
Lucru de calitate, un pic haotic.
Doar un pic.
Si extrem de multa gargara