Acum câțiva ani spuneam că nu înțeleg moda SUV-urilor și că probabil nu o să-mi cumpăr unul niciodată, că nu văd ce aș putea face cu el. Asta pentru că nu-s genul care să țină morțiș să chinuie mașina pe munte sau prin pădure pentru a ajunge cu orice preț în cel mai greu accesibil loc.
Fast forward până săptămâna asta, când am plecat cu Dusterul la drum prin Hațeg și cred că i-am înțeles cu adevărat scopul. La ieșire din Râmnicu Vâlcea am primit alertă de cod galben de ploaie de la RO-ALERT. Din fericire n-a plouat decât pe parcursul nopților sau cât timp eram în mașină, pe drum. Doar că drumurile au fost un pic mai noroite decât de obicei.
Am realizat cu această ocazie că SUV-ul are cel puțin două avantaje. Primul este confortul psihologic te ajută să nu îți faci următorul proces mental la fiecare băltoacă: “Oare trec pe aici? Dacă intră apă la motor? Oare ar trebui să opresc? Dar n-am unde s-o las aici… Oare să mă întorc? Oare să încerc să trec?”.
A doua chestie mișto pe care am realizat-o este că îți salvează ceva timp. În sensul că dacă am de parcurs un drum forestier sau accidentat care nu este spectaculos, prefer să fac asta cu mașina în 30 de minute decât să pierd 2 ore pe jos. Deci timp mai mult să te bucuri de destinația finală. Mai bine stau mai mult să mă relaxez și să mă bucur de liniște decât să merg pe jos. Sau de ce nu, te ajută să nu ajungi în situația în care zici “nu avem timp de văzut și x și y, trebuie să alegem una dintre ele”. Cazul acesta l-am întâlnit în drum spre Fundătura Ponorului:
Apropo, dați un follow la @90revolution pe Instagram, ca să am cui să arăt astfel de poze 🙂
Revenind la mașinile de teren, un ultim bonus este că în cazul în care îți sare în față un oraș precum Petroșani, într-un SUV parcă ți se sparg mai puține măsele (deci mai puține vizite la Dentarbre!) după o groapă luată la 60 kmph. Serios, orașul ăsta ar trebui să se numească Petroșanț. A fost cel mai denivelat oraș din toată călătoria. Zici că tocmai ce s-a terminat al doilea război mondial acolo.
În concluzie, următoarea mașină va fi tot un SUV-uleț, din motivele de mai sus.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
De adaugat ar mai fi si ca ai o pozitie de drum mai inalta, nu prea simti denivelarile cum spuneai si tu, poti urca cu lejeritate bordurile in oras, copii au mai mult loc in spate daca sunt in scaune auto si cel mai important in caz de accident sunt mai multe sanse sa scapi.
Alege JEEP Compass cum si-a luat Radu sau un Renegade (cum mi-am luat eu acum 3 ani). Jeep Renegade Trailhawk 2.0D are un 4×4 excelent (chiar daca multi arata cu degetul spre FIAT ca se fabrica la ei are doar ceva italian in el, dar ADNul e tot JEEP, iar cutia ZF e fabricata in state si face minuni in offroad dar si in oras).
Eu mă gândeam la un Tucson.
Kia sau Hyundai = cam aceeasi tehnologie. Similar Skoda cu VW
Hmmm…. Cu SUV-ul faci multe
1. Urci borduri si parchezi unde nimeni nu îndrăznește (de frică sa nu-și crape baia de ulei). Deci ai cam tot timpul locuri disponibile de parcare.
2. N-ai emoții pe off-road. Si aici putem include si “PetroȘanț”
3. Vizibilitate mai bună in trafic, că ești mai sus decât ăia care-și târâie curu pe asfalt cu un cinciar by vem-beu…
4. Spațiu mai generos de depozitare.
Am avut si eu Duster 1.5 dCi (2011). Era bună de adus cartofi de la țară, plus chestiile enumerate mai sus. Din păcate la capitolul siguranță, ergonomie și confort m-a dezamăgit grav. La finalul anului trecut am vândut-o si mi-am luat un X-Trail (T32) cu absolut toate dotările posibile. Diferența este…. interstelară.
In fine, fiecare cu părerile si nevoile lui. Doar ca suv-ul pare a fi viitorul (cel puțin in ceea ce mă privește).