De ce eMAG a cumpărat PC Garage și nu CEL.ro?

By | April 19, 2016

Ştirea săptămânii trecute a fost cea că eMAG a cumpărat PC Garage. Cu câteva zile înainte de achiziție, patronul CEL.ro a dat și el anunț la matrimoniale, spunând că ar fi dispus să vândă. eMAG este magazinul online numărul 1 în România, CEL.ro este pe locul doi și PC Garage pe trei.

Trecând peste gluma cu consiliul concurenței, vă dați seama ce interesant ar fi fost dacă eMAG ar fi cumpărat CEL.ro? Şi cu toate astea nu au făcut-o, au ales să cumpere un magazin cu cifra de afaceri mai mică. De ce? Părerea mea este că ar fi costat mult prea mult să repare imaginea pătată a magazinului, atât cât să nu mai fie un business profitabil. Pe lângă asta, PC Garage este nișat pe gaming, care acum vinde foarte bine, CEL.ro este generalist. Așadar, un business care vinde mult nu trebuie neapărat să fie și profitabil.

Ca să fim corecți, trebuie menționat că PC Garage a anunțat de anul trecut că este dispus să vândă, deci probabil sunt tratative de mult timp. Părerea mea este că CEL.ro a mirosit ceva și ori și-a încercat norocul, ori a încercat să facă o diversiune sau să mai amâne tranzacția.

În comunicatul primit de la PC Garage scrie că se va păstra brandul, echipa, comunitatea și platforma. Pe mine mă bucură această achiziție, sunt două magazine cu care colaborez și în care am încredere. D-abia aștept să văd care vor fi primele similitudini. Pe viitor sper să pot ridica produsele din showroom-ul eMAG, distanța față de PC Garage era singurul lucru care mă oprea din a comanda mai des. Sunt curios cum vedeți voi mutarea?


Discover more from revoblog.ro

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

18 comentarii la “De ce eMAG a cumpărat PC Garage și nu CEL.ro?

  1. Mihai

    Până acum PCGarage avea preturi mai mici la componente. Sunt curios să văd dacă vor mai exista diferențe între preturile celor două magazine la același produs, în afara promotiilor.

    Reply
    1. Mihai

      Nu am răspuns punctual la întrebare. Mi se pare logic ca PCGarage să caute un investitor pentru extindere, dar e un pic dubios ca l-a achiziționat concurența. Chiar nu se găsea un alt retailer de pe afară care să se bată cu Naspers?

    2. Revo Post author

      Nu prea, noi avem piață mică. Din cauza asta marile lanțuri de electronice din vest (și nice alte business-uri precum eBay, Amazon) nu sunt prezente și la noi în țară. Naspers în România i-a cam dat mână liberă lui Iulian Stanciu 🙂

  2. Marius

    Eu zic ca Cel.ro are preturi de dumping fata de cele 2. Probabil ca si ei ar vrea sa vanda, dar nu prea mai au cui. 🙂 Momentan.
    Cel s-a ridicat mult in ultimii ani. Aia e, romanul prefera pretul mic, nu calitatea serviciilor.

    Reply
  3. Sorin

    De ce eMAG a cumpărat PC Garage și nu CEL.ro ? Simplu.
    Primul “val” a fost ceva mai accesibil.
    Urmeaza valul 2 !!
    Asa a fost si la aderarea UE !
    E doar chestii de afaceri, nimic altceva.

    Reply
    1. Revo Post author

      Da și nu. Dacă ar fi cumprat prima dată CEL, dizolva și mai mult importanța PCG.

  4. Tudor

    “Părerea mea este că ar fi costat mult prea mult să repare imaginea pătată a magazinului, atât cât să nu mai fie un business profitabil.”

    Serios?! Au avut resurse sa vopseasca in galben service-ul plin de tepari de la ServSkillz in Depanero dar n-au resurse sa spele imaginea unui magazin online care trage la fel de multe tepe la garantie? Serios?! 😀

    http://forum.softpedia.com/topic/993914-depaneroro-pareri-sugestii-reclamatii/page__st__540

    http://forum.computergames.ro/131-valea-plangerii/1057367-quick-service-depanero-un-service-de-tot-rahatul-si-nu-vb-de-rahat-turcesc.html

    https://mariuscucu.ro/depanero-m-depanat-20-zile-buna-reparatia/

    http://www.reclamagiu.ro/reclamatii/55-reparatii-service/872-servicii-de-2-lei-la-service-servskills-emag.html

    Reply
    1. Revo Post author

      Service-ul este oricum ceva complementar vânzării, nu are impact așa direct. Şi acolo mereu vor fi discuții oricum. ServSkills era în curtea lor, erau nevoiți să facă ceva. Nu poți compara un service care merge prost cu un business recunoscut pentru țepe. CEL.ro trimitea tabletele cu display spart prin curier pentru a da vina pe client, multe refuzuri la garanție, produse reambalate vândute ca noi.

      Personal nu am avut experiențe neplăcute până acum cu Depanero, doar ultima a fost discutabilă. În sensul că am dus un produs cu un defect minor, l-au trimis la service-ul de brand (Sony), s-a întors la fel și am renunțat.

  5. doru

    Poate ca le diminuau mult vânzările pe nișa în care vindea PC Garage… și ce faci când ești mare si puternic? Cumoeri concurența.

    Reply
  6. Bogdan

    Este o veste foarte trista. Concurenta este mereu mai benefica decat monopolul. Ramane de vazut cat de independenti vor ramane PC Garage, mai ales din punct de vedere al preturilor.

    Reply
  7. Marius Stoian

    Daca stiam de aceasta stire nu mai cumparam de la PCG. Prb mari cu ei legate de o plaza de baza. Am deschiz capacul protector si surprize…pini indoiti = nu au vrut sa o primeasca in service pe motiv ca este dauna provocata de mine. Sesizare la ANPC deschisa !

    Reply
  8. Mihai

    Au cumparat PCG pentru ca ei nu au imaginea patata si chiar se descurca pe partea de gaming :). Mai bine cumperi ceva mic si bun decat ceva mare si prost. Calitatea, nu cantitatea va castiga mereu, domnilor :).

    Reply
  9. Mihai

    Si ca adaugare.. uite cum au trecut peste 7 luni si daca atunci PCG livra produsele in 48 de ore, acum livreaza in 24 ore, ca sa nu mai spun ca au preturi mai mici decat eMAG mai ales pe partea de consumabile.

    Reply
  10. Florin G.

    CEL, o “societate” de toata jena! La fel ca service-ul pe care il au! Se acopra unii pe altii si fac tot posibilul ca sa-si bata joc de clienti (inclusiv de clientii care au comandat de zeci de mii de lei pana in momentul in care au avut o problema cu un produsele)! La orice produs care are probleme de nefunctionalitate, cauta orice mica zgaraietura, tot sa gaseasca ceva pe care sa dea vina (ceva de genul, ti se zgaraie masina dar nu-ti repara motorul care nu mai porneste pentru ca ti-a zgaraiat cineva luneta si ti-a afectat functionarea motorului)! Felicitari altor companii, cum ar fi emag si multi altii (cei care asigura service la Hansa de ex) – nu fac reclama dar aici am avut probleme cu anumite componente—, care pentru astfel de probleme de nefunctionalitate pentru anumite componente ale unui produs, il schimba in totalitate fara nicio intrebare/discutie sau cost de transport; durata de interventie de la ridicare pana la inapoiere produs nou este de cateva zile.
    Nici nu mai vreau sa aud de aceasta asa numita “companie”! Fugiti cat puteti de ei daca nu vreti sa fiti bataia lor de joc si pentru o interventie sa va spuna ca, produsul fiind zgaraiat, nu pot interveni pe garantie dar va vor repara produsul contra cost, costul fiind mai mare decat cel la care ati cumparat produsul! Sa nu mai zic de faptul ca veti plati transportul dus-intors si veti astepta mult si bine pentru un feedback (fara a va pune la dispozitie alt produs de utilizat) doar pentru a va spune ca nu vi-l repara pe garantie ci doar daca platiti o suma mai mare decat pretul initial! Sa nu mai zic de faptul ca nu vor sa puna la dispozitie niciun document oficial prin care sa demonstreze ca s-a facut interventia la produsul respectiv pe care un specialist autorizat mentioneaza ce are produsul, care sunt motivele defectarii, semantura si stampila cu asumarea solutiei; practic n-ai pe cine da in judecata pentru ca-ti vor spune pur si simplu, fara stampila si semnatura, produsul a iesit din garantie pentru ca…”motivul minor invocat de nu stiu cine…”.
    Chiar nu-mi pot imagina cum poate exista o astfel de companie pe piata care isi bate joc de clienti in asa hal! Cum de nu se sesiseaza nimeni la bataia de joc pe care o au la adresa clientilor. Probabil multi dintre clienti sunt de buna credinta si cumpara de aici pentru ca au gasit un pret bun, asa cum am facut si eu, dar nu si-au dat seama de camatareala pe care o fac pentru ca nu au avut nevoie de reparatii in garantie si le-au platit zeci si sute de mii de lei pe produse de-a lungul timpului fara sa stie cu cine au de aface/vor avea de-a face daca se intampla sa aiba probleme la vreunul din produse!

    Reply
  11. Teodor

    Daca vrei batai de cap sau esti prea relaxat, incurca-te cu cel.ro !!!!
    Am facut o comanda bineinteles ca erau cei mai ieftini la majoritatea produselor (3x hdd 3TB + placa retea + 2 stick-uri USB + SSD + router CISCO) …. deci sunt ceva banuti la mijloc, ideea e ca toate produsele apareau ca fiind in stoc !!!! ATENTIE !!! (ei nu isi actualizeaza stocurile pe site !!!!). Comanda a fost facuta VINERI 12/01/2018. Pentru ca LUNI nu am primit niciun email cu statusul comenzii, am trimis MARTI dimineata un mesaj sa verific statusul, normal ca dupamasa primesc raspuns ca nu au usb-urile pe stoc si ca dureaza 2-3 zile pana ajung la ei, fapt pentru care am schimbat USB-urile cu altele care erau pe stoc, confirmat telefonic (mai ieftine); pentru ca am facut plata online cu card bancar le-am spus ca le pot scumpi sa fie la aceeasi valoare sa nu mai avem batai de cap. Toata povestea a durat 1 zi, MIERCURI am primit mail cu comanda procesata integral si ca de indata ce produsele parasesc depozitul voi primi un email cu AWB-ul. Bun, JOI nu am primit nimic iar VINERI am retransmis un mesaj sa vad daca au plecat (m-am gandit ca probabil nu a functionat sistemul de generare AWB automat sau s-a intamplat ceva la ei in sistem de eu nu am primit nici un AWB) bineinteles ca VINERI 19/01/2018 sun la ei si imi raspunde o doamna pe un ton agresiv (ca si cum eu de ce imi permit sa sun la ei , gen “cel, ce doriti ??”, nici buna ziua nici nimic ….. ) i-am explicat ca vreau doar sa stiu daca produsele au plecat de la ei si dansa imi zice ca nu are cum sa plece din moment ce placa de retea doar azi ajunge la ei, deci o alta problema de care eu nici nu am stiut …. daca stiam o schimbam si pe acea MIERCURI….. ideea e ca nu e prima data cand am probleme cu ei….am mai avut in trecut 1 comanda la ei si acum cand am patit IAR treaba asta mi-am adus deaminte si de problema din trecut, IDEM. Deci nu stiu pana cand suntem noi, clientii, obligati sa suportam nesimtirea unora ….. si nici nu inteleg cum Doamne le functioneaza magazinul cu astfel de oameni si in astfel de conditii ….vad ca sunt probleme si pe partea de garantie si si pe partea de livrare a produselor …. de ce lumea inca mai comanda de la ei ???? Deja mi-am facut un sticker cu “NU MAI COMANDA DE LA CEL.RO” si l-am lipit pe marginea monitorului.Nu recomand la absolut nimeni cel.ro si am sa imi descriu experienta peste tot in web !!!! poate se duc naibii sau poate incep si ei sa faca ceva schimbari pe acolo !!!!

    Reply
    1. Cătălin

      Stai liniștit aceeași nesimțire și tupeu este și la EMAG & Fan Curier nu numai la Cel.ro

  12. Alexandra

    Poate o să aibe și Cel.ro noroc de un cumpărător pană la urmă. Am observat că ar dori și ei să investească într-un marketplace. Să fie oare problema că sunt multe review-uri negative la adresa lor ?

    Reply

Spune-ți și tu părerea: