Dacia a aniversat recent 10 milioane de vehicule produse, ocazie cu care a publicat niște cifre interesante. Ba chiar am aflat dintr-un infografic că sunt și modele de Dacia pe care nu le-am văzut niciodată.
Și cum eu sunt un fan al datelor am zis să le pun și în acest articol, să rămână peste veacuri, când Dacia nu va avea decât modele electrice și pe hidrogen, iar locuitorii Terrei vor citi revoblog.ro direct prin Neuralink.
Cel mai interesant este podiumul modelelor vândute:
- Dacia Sandero / Sandero Stepway – 2.600.000 unități vândute;
- Dacia 1300/1310 și derivate – 2.300.000 unități vândute;
- Dacia Duster – 2.100.000 unități vândute;
Știam că Sandero se vinde foarte bine. Dar mi se pare o performanță să reușești să vinzi în 15 ani (de atât timp se fabrică) mai multe unități de Sandero decât Dacia 1300/1310 care s-a vândut timp de 35 de ani. Practic Dacia a vândut mai mult sau mai puțin același număr de modele dar de două ori mai repede. E adevărat, Sandero se vinde în foarte multe țări (44 mai exact), dar și 1300 s-a vândut și în alte câteva țări din fostul bloc sovietic, ba chiar și în UK, Danemarca, Olanda, Canada, China, Coreea de Nord sau America de Sud.
Fără îndoială, Sandero are mega succes. La un moment dat chiar a fost la un pas să fie folosită drept mașină pentru “Star in a reasonably priced car” la Top Gear. Sunt curios cum ar fi arătat topul acum dacă s-ar fi întâmplat asta.
De asemenea, revenind la top, observați că Logan-ul nu prinde Top 3, deși românii cred că Logan-ul este cea mai vândută Dacia peste tot. Duster e pe locul 3, iar vehiculul cu nr. 10 milioane tot un Duster a fost. Încă un detaliu important este că în timp ce Sandero este făcut în toate uzinele Dacia din lume, Duster este fabricat exclusiv în România. Deci toate cele 2.100.000 unități vândute au fost produse la noi.
Și apropo de uzine, iată cele 5 uzine Dacia din lume:
Ultima dintre ele produce Spring-uri pe bandă rulantă.
Iată și un infografic cu modele produse de Dacia.
Din toate cele de acolo, nu cred că am văzut în viața mea un model de Dacia 2000. Știu că era o mașină doar pentru “elita partidului comunist”, dar nu cred că am văzut vreodată una pe stradă. Nici măcar la expoziție. Sau posibil să fi văzut și să o fi confundat cu Renault 20.
Oricum, bine de știut că în anii ’80 a existat o Dacia cu motor de 2l pe injecție, cutie automată, computer de bord și are condiționat.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.