Dacia Spring: Top 5 plusuri după o lună

By | January 11, 2022

După articolul cu top 5 minusuri la Dacia Spring, haideți să vedem și ce plusuri are această mașină. Nu o să intru în detalii legate de plusurile evidente (mașină electrică la cel mai mic preț, garanție 8 ani la baterie șamd). Cine a înțeles despre ce e vorba și-a făcut calculele și a văzut dacă este o mașină potrivită pentru el sau nu. De fapt, voi vorbi despre plusurile care poate nu sunt chiar evidente, în ordinea preferințelor mele.

Top 5 plusuri Dacia Spring

1) Cutia automată

Am zis-o și o mai zic. Nu cred că mai există acum pe piață o mașină nouă care la 8.000 de euro (cât era când am cumpărat-o noi), să aibă cutie automată. Pur și simplu devine prea incomod să circuli în orașul cu cel mai oribil trafic din Europa și să conduci manuală. Și ca o notă personală, îmi place selectorul de direcție de la Dacia Spring. Prefer această rotiță decât butoane de D, N și R.

dacia spring plusuri

2) Android Auto / Apple CarPlay

Nu cred că am văzut cum arată sistemul de infotainment al mașinii. Android Auto este tot ce contează. Conectezi telefonul, apeși pe butonul de asistent vocal și zici “Ok Google, drive home!”. Vezi Waze pe display mare, schimbi melodiile de pe Spotify și îl pui să îți citească cu voce tare mesajele primite pe WhatsApp. Am constatat că le citește destul de ok în limba română, atât cât să te prinzi ce vrea să zică. Iar uneori mă distrez ascultând știrile de la BiziDay.

dacia spring android auto

3) Cameră pentru marșarier

Deși când parchez Spring-ul mi se pare că nu o folosesc mai deloc, parcă îmi lipsește când am nevoie să parchez Dusterul. Nici acum nu m-am obișnuit să garez cu ochii în display, însă e utilă pentru o verificare rapidă la sfârșit. Sau pentru aliniat perfect paralel cu dungile locurilor de parcare.

dacia spring camera marsarie

Anul trecut am cumpărat un Ford Puma și pentru un preț dublu, aceasta nu a venit cu cameră de marșarier.

4) Pornire încălzire sau aer condiționat din aplicație

Aș vrea așa ceva pe toate mașinile mele de acum încolo. Pur și simplu este senzațional să dai drumul de pe telefon la încălzire și când cobori, mașina să fie încălzită, în loc să stai ca un pinguin pe lângă ea în timp ce se dezgheață. La fel de bine vara, dacă ai parcat-o la soare, poți să pornești aerul condiționat din timp, ca sa nu te urci direct într-un cuptor pe roți. Singurul lucru pe care trebuie să-l ții minte este să lași butonul de ventilație poziția pe care o vrei înainte să ieși din mașină.

Cine ar fi crezut atunci când s-a lansat Loganul, că în anul 2021 vom avea o Dacia pe care o poți controla dintr-o aplicație de pe telefon?

5) Ținuta de drum

Aici intră mai multe aspecte. În primul rând direcția este foarte ușoară. Poți mișca volanul cu un singur deget, dar chestia asta deja nu este o surpriză pentru mașinile din gama Renault. Apoi îmi place că este silențioasă. Pur și simplu e mișto să pornești motorul, să nu se audă nimic și să te deplasezi fără să scoți zgomote. Și nu în ultimul rând îmi place am fost uimit de cât de bine filtrează gropile. Adică am mers pe drumurile pe care mă cunosc intim cu gropile. Am strâns din dinți preventiv când văzut că nu mai am cum să evit o groapă nasoală, dar surprinzător … nu s-a simțit așa de puternic în mașină. De fapt s-a simțit mai puțin puternic decât la Duster. De unde deduc că ori trebuie să schimb articulațiile la Duster ori Spring-ul stă foarte bine la acest capitol. Deocamdată. Mai vedem pe viitor cum va fi.

Pe lângă plusurile enumerate mai sus mai sunt câteva importante. Design-ul mi se pare foarte reușit, din orice unghi ai privi-o. Singurul lucru care trădează dimensiunile sunt cauciucurile subțiri pe 14″. Apropo de dimensiuni, portbagajul este destul de încăpător pentru clasa ei. Chiar cel mai încăpător. Dacia nu se dezice la acest aspect. Pe lângă asta, are dotări care până acum 5 ani erau de neconceput pe o Dacia. Dintre ele aș enumera limitatorul de viteză, asistență la frânarea de urgență, asistență la plecare din pantă, faruri automate, semnal cu impuls, ștergătoarul își reduce viteza când mașina staționează șamd.

În concluzie, ca și în cazul articolului cu primele impresii, spun că sunt mulțumit de alegerea făcută. Nu am avut până acum nicio problemă legată de funcționarea ei. Fără erori la încărcare, fără martori aprinși în bord, fără erori ale aplicație. Dacia rămâne fidelă filozofiei cu care a dat lovitura și cu Logan și Duster: o mașină accesibilă, doar cu dotările care contează.


Discover more from revoblog.ro

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

6 comentarii la “Dacia Spring: Top 5 plusuri după o lună

  1. Giovani

    Super! E si in planurile mele de achizitionare…Cat despre discutia de ieri cu iluminatul butoanelor din bord. Ori la Duster ai vreo siguranta arsa ori becurile..La Logan si 1 si 2 se aprind…

    Reply
    1. Revo Post author

      Mersi de verificare! Sunt iluminate butoanele chiar și când nu sunt activate? Posibil să fie diferit la Logan. Oricum, o să verific și siguranțele, că nu strică 🙂

  2. Gabi

    Inteleg ca acum costa 11,000 EUR modelul cumparat de tine cu 8,000 EUR?

    Reply
    1. Gigel

      Da, intelegi bine. Si cei care au comandat-o prima data au platit 7300 euro, daca imi amintesc bine 😀

Spune-ți și tu părerea: