Dacia Spring, prima mașină electrică de la Dacia, a fost prezentată astăzi. Este un model de oraș, cu gardă la sol înaltă, cu 4 locuri și 5 uși, iar mie îmi place foarte mult cum arată.
Design exterior
După cum am mai spus, mă bucur foarte mult că pentru design, Dacia a mers pe un aspect de mașină solidă, de nădejde, nu pe un aspect de jucărie electronică. Îmi place foarte mult grila frontală, în ton cu noile modele, și modul în care farurile par că se prelungesc pe aripi. De asemenea, decupajul roților nu este perfect rotund, lucru care mai contribuie la un aspect mai “rugged”. Și apropo de roți, deși arată ca unele din aliaj, sunt normale. Dacia style!
Și partea din spate mi se pare reușită. Împrumută un pic de la Renault Clio, mie parcă mi se pare că aduce mult mai mult cu spatele de la Ford Puma. Stopurile cu semnătura luminoasă în forma literei Y mi se par foarte frumoase.
Mașina are o lungime de 3.73 m (cu 13 cm mai lungă decât Renault Twingo), o gardă la sol de 15 cm, 4 locuri și un portbagaj de 300 de litri.
Interior
Interiorul nu a fost prezentat oficial, dar mă aștept la un design echilibrat: nici super minimalist (că probabil pe Dacia ar fi arătat mai degrabă sărăcăcios), nici super aglomerat. Tot ce știm momentan despre interior este că va veni și într-o versiune Cargo, cu portbagajul de 800 de litri.
UPDATE: Interiorul a fost prezentat după conferință, așa că acum știm mai multe detalii. Direcție asistată electric, oglinzi electrice, faruri automate, 6 airbag-uri, aer condiționat manual, display de 3.5″ în spatele volanului, senzori de parcare și cameră de marșarier. Sistem multimedia cu display de 7″ ca opțiune, compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto. Acceptă chiar și comenzi vocale prin intermediul telefonului. De asemenea nu pot să nu observ ce bine arată selectorul pentru cutia automată de viteze acolo. Nu-i nimic wow, dar văzut pe o Dacia parcă îmi dă un sentiment plăcut 🙂
Autonomie, preț, disponibilitate Dacia Spring
Așa cum era de așteptat, motorul este de 33 kW și 125 Nm, bateria are 26,8 kWh, autonomia va fi de 225 km conform WLTP sau de 295 km în oraș, iar viteza maximă de 125 km/h. Încărcarea AC se face cu 6.6 kW sau la DC la 30 kW. Duratele de încărcare sunt următoarele:
- mai puțin de o oră pentru 80% prin încărcarea DC la 30 kW;
- mai puțin de 5 ore pentru o încărcare 100% printr-un Wallbox de 7.4 kW;
- mai puțin de 8 ore și jumătate pentru încărcare 100% printr-un Wallbox de 3.7 kW;
- sub 14 ore pentru încărcare la o priză normală de 2.3 kW
Informațiile despre baterie și baterie pot fi consulate de pe telefon prin intermediul aplicației My Dacia, poate fi oprită/pornită încărcarea atunci când mașina este conectată la priză și se poate porni chiar și aerul condiționat pentru a răci mașina înainte de a pleca la drum.
Garanția pentru motor va fi de 3 ani și 100.000 km, iar pentru baterie de 8 ani și 120.000 km.
Din păcate prețul nu a fost anunțat, dar s-a păstrat în continuare promisiunea de “cea mai accesibilă mașină electrică din Europa”. În schimb cei de la Dacia au anunțat că mașina va fi disponibilă de la începutul lui 2021 prin intermediul platformei de car sharing Zity.
Pentru clienți privați comenzile vor putea fi plasate înainte de vara lui 2021 iar livrările vor începe începând cu toamna aceluiași an.
În concluzie, d-abia aștept să o cunosc mai bine pe Dacia Spring 🙂
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.