La asta mă gândeam când citeam comunicatul legat de conceptul Sandrider care va concura la Raliul Dakar. Eu l-aș fi trimis la plimbare pe cel care mi-ar fi spus asta.
Efectiv nici acum nu îmi vine să cred că va exista un automobil, fie el și prototip, cu sigla Dacia și cu motor V6 biturbo de 3 litri.
Sau dacă mi-ai fi spus cineva că în 2024 Sébastien Loeb va concura cu o Dacia, aș fi avut aceeași reacție: “GTFO!”. Mi se pare o chestie mai sci-fi decât ieșirea din producție a Cybertruck-ului.
Iar mașina este plină idei, tehnologii și abordări interesante. De exemplu:
“prezoanele de fixare a roților sunt magnetice, astfel încât se pot pune pe o placă metalică, evitându-se pierderea lor în nisip în cazul în care o anvelopă trebuie înlocuită. Această soluție a fost inspirată direct din experiența piloților echipei iar aplicarea ei este un nou exemplu de ingeniozitate specifică mărcii Dacia.”
Bine, recunosc că aici am râs imaginându-mi-l pe Loeb căutând prezoanele în mijlocul deșertului.
Alta:
“Pentru a menține temperatura scăzută în cabină, Sandrider utilizează pigmenți anti-infraroșu integrați direct în carbonul care alcătuiește panourile caroseriei vehiculului. A fost depus un brevet pentru acest proces.”. This is really cool. La propriu.
Ce încerc să spun este că sunt super bucuros pentru existența acestui prototip și d-abia aștept data de 5 octombrie, să-l văd în acțiune la Raliul Marocului.
Altfel, alte câteva specificații:
- Categorie FIA : Ultimate T1+
- Șasiu : tubular
- Caroserie : fibră de carbon
- Motor : V6, 3 litri, biturbo
- Putere maximă : 264 kW/359 CP
- Cuplu maxim : 539 Nm la 4.250 rot./min.
- Transmisie: 4X4
- Cutie de viteze : secvențială cu 6 trepte
- Suspensii Față/Spate: braț dublu
- Cursa suspensiei: 350 mm
- Roți: Jante de aluminiu 17”
- Anvelope: BF Goodrich 37”
- Lungime x Lățime x Înălțime: 4.140 x 2.290 x 1.810 mm
- Ampatament : 3.000 mm
- Console Față/Spate: 590/550 mm
D-abia aștept să văd prima filmare “pe viu” cu Sandrider.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Cumva, se aliniază planetele. Adică îmi doresc foarte mult să-l văd pe Loeb câștigător în Dakar, iar dacă va fi să fie cu Dacia cu atât mai frumos. Interesant că nu are nimic hibrid cum pare a fi trendul în motorsport.
As fi zis cs au pus un motor mai slab decât pe Dacia Duster Pikes Peak. 🙂
Haha, așa este, uitasem de Pikes Peak. 850 HP!!!