În februarie vă scriam că Dacia a anunțat că va concura în Raliul Dakar cu Dacia Sandrider, o veste care m-a luat și pe mine prin surprindere.
Acum am avut ocazia să văd pe viu Dacia Sandrider și trebuie să spun că sunt cel puțin impresionat. De cum am intrat în sală mi-a atras instant atenția și m-a făcut să mă duc spre ea. Poate sunt subiectiv, dar am văzut și celelalte mașini din Dakar și parcă nu mi s-au părut la fel de arătoase. Dacia Sandrider mi se pare o fantezie din punct de vedere al design-ului.
Dar nu designul este important în Dakar, ci performanțele. Echipa Dacia Sandriders este o colaborare între 4 echipe de fapt. Dacia a făcut design-ul și caroseria, Alpine Racing a venit cu partea de R&D pentru motor, Aramco a venit cu combustibilul sintetic, iar Prodrive este cu caroseria și “technical provider”. Acum… în ce proporții au lucrat fiecare nu vom ști cu exactitate. Britanicii de la Prodrive au un prototip denumit Hunter Hypercar, cu un motor similar, cu care au făcut senzație.
În fine, ce a ieșit din mâinile celor patru echipe?
Sandrider are un motor V6 biturbo de 3 litri, ce dezvoltă 360 CP și 540 Nm, transmisie secvențială cu 6 trepte, tracțiune 4×4 și frâne de la ALCON. Mașina are 4.14 m lungime, deci cam cât un Sandero, dar cu 2.29 metri lățime, 1,81 m înălțime și cu ampatament de 3 metri. Jante pe 17″, anvelope de 37″, suspensie cu cursă de 350 mm.
Mașina are tot felul de artificii de design. Prezoanele sunt magnetice și se pot lipi pe ușă pentru a nu se pierde prin nisip, șasiul are un pigment anti-infraroșu pentru a mai bloca din căldura transmisă în habitaclu, bordul este modular și are multe elemente tratate astfel încât să nu reflecte lumina soarelui, scaunele sunt cu funcție de reglare a umidității și anti-bacteriene. Observați și cât de bine sunt poziționate roțile de rezervă pentru acces rapid.
Iar Sandrider și-a dovedit deja abilitățile, echipa Dacia fiind câștigătoarea Raliului Marocului, în proba de Rally Raid. În Rally Raid participanții trebuie să ajungă din punctul A în punctul B fără a ști de dinainte traseul. Echipele primesc traseul pe tableta din mașină cu 5 minute înainte de cursă, au acele 5 minute la dispoziție să memoreze niște părți mai dificile, apoi pornesc pe traseu și speră să ajungă cât mai repede la destinație, fără să se piardă. Nasser povestea că în Raliul Marocului pierdea cam 6000 de calorii pe zi și că la un moment dat au început să i se topească încălțările din cauza căldurii din mașină.
Dakar este însă mai dur. Raliul Marocului a avut 5 etape, din care Dacia a câștigat 3. În Dakar este o etapă de calificări și apoi sunt între 12 și 15 etape de raliu.
Sunt trei echipaje care vor pilota Dacia Sandrider:
Echipa 1: Nasser Al-Attiyah și Édouard Boulanger. Nasser este o legendă a raliului Dakar, pe care l-a câștigat de 5 ori, inclusiv în 2023.
Echipa 2: Cristina Gutiérrez Herrero și Pablo Moreno. Cristina este prima femeie pilot de raliu din Spania care a terminat raliul Dakar la categoria auto, în 2017. În vârstă de 31 de ani, ea are deja la activ 7 participări la raliul Dakar, între 2017 și 2023. Din anul 2012, Cristina este totodată campioană de raliu all-terain (categoria feminin) în Spania.
Echipa 3 este formată din Sébastien Loeb și Fabian Lurquin . Sébastien Loeb nu mai are nevoie de nicio prezentare. Probabil că este cel mai mare pilot de raliu din toate timpurile. A câștigat WRC de 9 ani consecutiv între 2004 și 2012 iar în Dakar participă din 2016 și d-abia așteaptă să îl câștige. Eu nu pot să decât să fiu bucuros că după atâția ani de motorsport, în sfârșit va pilota o mașină desăvârșită precum o Dacia.
În concluzie, mi se pare că echipa Dacia are șanse foarte mari pentru un podium. Dacă nu, oricum vor participa și în 2026 și 2027. Raliul Dakar 2025 începe pe 3 ianuarie, iar la final, pe 17 ianuarie, vom afla pe ce loc s-a clasat Dacia. Încă nu știu dacă va fi transmis la TV la noi. Dacă da, atunci sigur va fi la Eurosport sau pe redbull tv.
Până atunci… Hai ai noștri! Hai Dacia! 🙂
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.