Recent a avut loc o prezentare în care cei de la Dacia au dezvăluit mai multe informații despre Dacia Bigster. Iată ce se știe despre noul model de SUV de la Dacia.
Design Dacia Bigster
În privința design-ului, Dacia Bigster arată aproape identic cu Dacia Duster. Este un SUV de clasă C, adică dintr-o clasă mai mare decât Duster. Mașina are acum 4.57 metri lungime (adică este cu 23 de cm mai lungă decât Duster).
Dintr-o simplă fotografie cu Bigster, nu îți poți da seama rapid dacă te uiți la Duster sau Bigster. Probabil diferențele (de lungime mai ales) sunt mai evidente atunci când mașinile sunt parcate una lângă cealaltă.
Din față, singura diferență vizibilă este destul de subtilă. Sigla Dacia este plasată la Bigster pe un grilaj cu dungi oblice gri.
Din lateral se poate observa că Dacia Bigster are o caroserie în două tonuri, cu partea superioară neagră… lucioasă. Un alt element distinctiv este textul Bigster pe aripa spate. Îmi place noua culoare, Indigo Blue.
Modelul vine în echipările standard cu jante de 17″ sau 18″, însă se poate comanda și cu jante de 19″ în echiparea Journey.
Interior Dacia Bigster
La interior sunt multe îmbunătățiri care nu se văd. De exemplu scaune cu susținere laterală, izolație fonică optimizată, sistem de aer condiționat cu două zone pentru locurile din față și cu aeratoare separate pentru locurile din spate, scaun pentru șofer cu reglaje electrice, echipament multimedia cu 6 difuzoare și sistem de sunet Arkamys, plus sistemul cu accesorii YouClip.
Și portbagajul a crescut în capacitate, de la 517 litri cât este pe Duster, la 667 litri. Iar bancheta din spate este fracționabilă 40/20/40.
Ca o concluzie la interior, s-ar părea că marea îmbunătățire va fi la insonorizare. Probabil se va auzi mult mai puțin zgomot în habitaclu, pentru că dacia menționează în comunicat parbriz acustic, geamuri mai groase, și antifonarea motorului.
Dotări Dacia Bigster
Aici se fac marile diferențe între cele două modele. Dacia Bigster se adresează unui segment de public mai pretențios, care are și putere mai mare de cumpărare, așadar cei de la Dacia vin cu mai multe dotări. De exemplu:
- Haion electric ce poate fi deschis din cheie, din butonul de pe haion sau de pe bord;
- Cotieră refrigerată;
- Plafon panoramic ce se deschide pe jumătate și funcție oscilobatantă;
- Tablou de bord digital;
Motorizări Dacia Bigster
Dacia Bigster inaugurează noi motorizări pentru gama Dacia, ba chiar și în cadrul Renault. Bigster HYBRID 155 este primul model din cadrul Renault Group care beneficiază de noua motorizare HYBRID 155, compusă dintr-un motor cu 4 cilindri pe benzină de 107 CP, două motoare electrice (un motor de 50 CP și un demaror/generator de înaltă tensiune), o baterie de 1,2 kWh (230 V) și o cutie de viteze automată electrificată. Este similar cu motorul Hybrid 140, însă mai oferă 15 CP în plus, 170 Nm cuplu (+ alți 20 de la motorul electric) și o capacitate de remorcare de 1 tonă.
Următorul motor din gamă este Bigster TCe 140, care-i motorul termic de 1,2 litri în trei cilindri + mild hybrid de 48V și cutie manuală cu 6 rapoarte.
Bigster ECO-G 140 va fi varianta cu benzină și GPL, dar, atenție, va avea în premieră și un sistem mild-hybrid de 48 V. Deci o combinație de benzină+GPL+mild-hybrid, care ar trebui să fie foarte economică. Autonomia declarată de dacia este de 1.450 de km. Rezervoarele vor fi de 50 de litri pentru benzină și 49 litri pentru GPL.
Bigster TCe 130 4×4 va fi, așa cum îi spune și numele, varianta cu tracțiune integrală, care din păcate va fi cuplată la o cutie manuală cu 6 rapoarte. În concluzie nici pe Bigster nu va fi 4×4 + automată. Pentru mine cred că-i singura dezamăgire.
Acest model va avea și transmisie 4×4 Terrain Control cu 5 moduri de conducere: auto, snow, mud/sand, off-road și eco.
Dacă vreți să vedeți mașina și pe video, vă puteți uita la clipul lui Radu, care a fost la prezentare:
În concluzie, Dacia Bigster mi se pare o evoluție foarte naturală a modelului Duster și se adresează în primul rând celor care vor o mașină și mai mare. Nu-i cu mult diferită față de Duster, dar punctează acolo unde trebuie și adresează dorințele nesatisfăcute ale clienților de Duster. Odată cu dimensiunea, vine însă și cu multe îmbunătățiri la habitaclu, multe pe care mi le doream și eu. Mă refer în special la insonorizarea mai bună și la scaunele mai confortabile. Singurul lucru pe care mi l-aș fi dorit în plus ar fi fost tracțiunea 4×4 cuplată la o cutie automată.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
e ok, la banii astia si la ce e pe ea si cum arata chiar mi se pare ok, e de luat in calcul pentru o masina noua