Am citit mai multe detalii despre Dacia Bigster în articolul de pe profit.ro și în principiu mi-a plăcut ce scria acolo. Cu o excepție.
În principiu marea veste bună este că mașina va avea și tracțiune 4×4 și transmisie automată. Tracțiunea este din cea e-4WD, fără cardan, ci cu un motor electric care va acționa puntea spate atunci când mașina va simți că roțile față pierd aderența. Combinația dintre hibrid, 4×4 și tracțiune automată pe Dacia este un vis devenit realitate pentru oamenii de pretutindeni!
A doua veste bună este că Bigster nu va avea motorul hibrid de 1.6 litri ci unul și mai mare. Va fi un motor nou, de 1.8 litri, cu o cutie nouă și cu putere mai mare. Articolul spune de 170 CP! Shut up and take my money!
Acestea sunt părțile bune.
Partea mai puțin bună în opinia mea? Citez din articolul profit.ro:
“Primele informații arată că, deși mașina este un Duster alungit cu 15 – 16 cm (multă vreme proiectul a fost cunoscut ca Grand Duster), șefii mărcii au decis ca aspectul să aibă mai multe diferențe față de conceptul Bigster și față de SUV-ul Duster. Astfel, vor dispărea o serie de elemente specifice mașinilor off-road/crossover, pentru că Bigster va fi un SUV elegant, mai degrabă, și nu o mașină de aventuri montane. (…)
Șeful Dacia, Denis Le Vot a explicat care vor fi diferențele dintre cele două modele înrudite: „Duster este clar un crossover, cu o versiune 4×4, desigur, este „rough & tough”, asta va rămâne. Bigster, cu 4,6 metri, va fi mai mult un SUV, va fi un automobil pentru cruising, pentru călătorii mari, este ceea ce caută oamenii la crossoverele din segmentul C. Caută o mașină spațioasă, cu poziție înaltă, confort, volum și toate astea le vom oferi cu noul Bigster. Fiecare dintre mașini va fi diferită”. Din aceste motive, ne așteptăm nu doar la un exterior mai elegant, ci și la un interior modificat, care să nu mai fie orientat către off-road și aventură, ci către eleganță și confort.”
😐 😐 😐
Mie fix asta îmi plăcea la Duster!!! Faptul că e o mașină spartană, fără bling-bling-uri, fără plastice ieftine îmbrăcate în plastice un pic mai scumpe și mai moi ca să dea falsa impresie de “eleganță și confort” și fără elemente puse doar de dragul design-ului. Și cred că asta plăcea tuturor.
Efectiv din această cauză mie nu îmi place niciun SUV din gama Renault. Din cauză că sunt atât de “try-hard” în încercarea de a mima un feeling premium și din cauza formelor prea rotunjite și vezi-doamne “elegante”. Ce-i drept, acum au mai renunțat la formele rotunjite și bombate și parcă noua generația de SUV-uri arată mai bine. Dar chiar nu-mi pot imagina un Duster domesticit.
În fine, sunt maxim de curios ce va ieși. Vom afla cu toții pe 14 octombrie.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Pai nu era in septembrie la salonul auto de la Paris ?