Cetin și Petreanu spun că majoritatea celor care sună la 112 sunt cretini. Asta pentru că 9.6 milioane din cele 15.5 milioane de apeluri sunt false. Adică 62%. Adică peste jumătate, adică majoritatea. Judecând după aceste cifre, este imposibil să nu avem cel puțin o cunoștință care sună la 112 ca să se distreze.
Eu am sunat la 112 de trei ori în viața mea și în 2/3 cazuri am fost trimis la plimbare. Deci din experiența personală aș putea să trag concluzia că multe dintre sesizări sunt tratate ca o glumă. Constat totuși că sunt norocos. Am scăpat fără sancțiuni. Citiți comentariile de la Arhi și de la Petreanu, am văzut mai mulți oameni amendați pentru că au îndrăznit să sune la 112.
Oare nu cumva sunt și multe apeluri veridice trecute drept false pentru a masca subdimensionarea serviciului de urgență? Tare mi-e frică de răspuns. Așadar, cunoașteți măcar un caz în care cineva a sunat la 112 ca să facă o farsă?
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
nu, nu cunosc nici un caz …
Nu cunosc nici un caz. Eu personal am sunat de doua ori.
Nu cunosc cazuri de apeluri false printre cunoscuti. Am sunat de doua sau trei ori la 112 pana acum pentru cazuri mai grave in familie. Cand suni la 112 esti tratat din start de parca nu aveai ce face acasa si i-ai sunat pe ei.
Sotia mea a sunat pentru cineva cazut pe strada acum cateva zile si o obligau operatorii de la dispecerat sa ramana pe loc ca sa dea cu subsemnatul cand ajunge ambulanta, in niciun caz ca sa acorde asistenta persoanei care avea probleme. Langa acea persoana mai erau si alte persoane, dar nu sunau la 112 pentru ca se temeau de repercusiuni 🙂
Sigur este subdimensionat serviciul si as putea adauga slab sau deloc pregatit.
Am sunat cand am fost martor la ceva accidente urate pe drumurile patriei. Uneori eram primul care raporta situatia dar si de cateva ori deja mai sunase cineva pentru aceeasi eveniment. Toate apelurile in general se finalizau in 1-2-3 minute, uneori ma transferau la politia circulatie. transmiteam eficient informatiile esentiale si byebye. Intotdeauna ma prezentam si eu de la inceputul discutiei.
Si doua incendii am raportat cu 112 (unul acum 8-9 ani, iar altul fix pe 1 ianuarie 2015 (in noaptea de revelion) cand o racheta a patruns la un vecin si ardea o canapea pe balconul lui in timp ce nu era acasa omul).
Nu am fost sunat niciodata inapoi sa fiu mustrat de ce am sunat. Am regasit aceste maxim 10 apeluri pe PDFul desfasurator al facturilor Vodafone.
Eu în toate cele trei cazuri am fost tratat cu superioritate, de parcă mă plictiseam acasă (așa cum a zis Mihai) și i-am sunat să îi înjur de mamă. La apelul 2 m-am chinuit 3-4 minute să-i conving să trimită o ambulanță pentru un om al străzii căzut pe stradă. După ultimul apel (o altercație cu un șofer de maxi taxi) m-am convins că e mai bine să rezolv eu problema pe viitor. Că doar d-aia plătesc contribuții la bugetul local, să fiu eu și polițist, și jandarm și pompier. Şi după ce am citit comentariile din articolele menționate mai sus, chiar că nu mai înțeleg motivul pentru a suna la 112.