Chestia asta mi s-a întâmplat astăzi, când am fost la Raiffeisen să actualizez datele personale. Dar o povestesc aici pentru că se poate întâmpla oriunde.
După ce i-am dat buletinul, domnișoara de la ghișeu îmi pune în față mai multe hârtii. Primul set de documente (vreo 3 la număr) era legat într-adevăr de actualizarea datelor personale și de GDPR. Apoi mai era o foaie care arăta așa:
Discuția aproximativă a fost următoarea:
- Eu: Ce înseamnă CGB?
- Ea: Păi, Condițiile Generale de Derulare a Operațiunilor Bancare. Le-ați primit de când ați deschis contul…
- Eu: Aici scrie “ediția 25 mai 2018”, eu am deschis contul în 2010.
- Ea: Dacă vreți, vă printez…
- Eu: Ok.
Pleacă și se întoarce cu încă o copie a aceleiași declarații.
- Eu: Nu vă supărați, ce avem aici?
- Ea: Păi condiții…
- Eu: Domnișoară, pe declarație scrie că “prezentul contract (nr. pentru care semnez că sunt de acord) este alcătuit din 9 capitole, cuprinse în 40 de pagini, având următoarele capitole (…). Asta-i încă o copie la ce mi-ați dat mai devreme să semnez. Dacă doriți, îmi puteți trimite CGB pe mail.
- Ea (deja deranjată): Bine, vă printez…
Pleacă și se întoarce cu 18 pagini.
- Eu: Ok. Va trebui să citesc ce scrie aici și să ne revedem.
- Ea: Păi… cum așa!? Trebuie să facem actualizarea datelor. Fără această declarație nu o putem face!
- Eu: Din punctul meu de vedere sunt două lucruri diferite. Una este actualizarea datelor, alta este o declarație că sunt de acord cu CGB.
- Ea: Da, dar fără asta nu se poate…
- Eu: Ok, atunci nu facem actualizarea datelor.
- Ea: Păi nu se poate.
- Eu: Cum adică nu se poate? Considerați că astăzi nu am venit să fac actualizarea datelor și o să vin altă dată, când am timp să citesc.
- Ea: Nu se poate. Trebuie să veniți până mâine.
- Eu: De ce să nu se poată?
- Ea: Păi trebuie până mâine!
- Eu: Domnișoară, nu vă supărați, dar eu nu lucrez pentru Raiffeisen, așa că nu îmi puteți da temă pentru acasă de azi pe mâine. Voi veni când am timp.
- Ea: Dar măcar săptămâna aceasta să veniți…
I-am mulțumit, i-am promis că încerc să vin săptămâna aceasta, ne-am zâmbit și am plecat.
Acum am ajuns la birou și am citit ce scrie pe foile pe care mi le-a printat. “Anexă la Cererea de deschidere/mentenanță cont curent și Servicii atașate și la Cererea de deschidere cont curent standard și servicii atașate – Clauze contractuale aplicabile contului curent și serviciilor atașate”.
Drăguț, numai că eu nu am deschis la ei un cont curent, ci un fond de investiții.
Cu alte cuvinte, ori din neștiință, ori intenționat, domnișoara mi-a dat să citesc ceva ce nu are legătură nici cu fondul de investiții, nici cu CGB.
Acum, sunt curios și ce cred ceilalți despre această întâmplare. Oare domnișoara a uitat să îmi arate CGB sau așa a fost instruită? De ce a venit cu o copie a aceleiași declarații pe care nu am vrut s-o semnez? De ce, nici măcar în final nu mi-a pus la dispoziție CGB, așa cum scria în declarația pe care urma să o semnez? Oare fac eu exces de zel sau chestia asta n-ar fi trebuit să se întâmple?
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Mie imi pare păcăleală pe fata. Încerca să deschidă încă un cont pt a lua vreun bonus
Nu cred că ar face așa ceva. Mai degrabă teoria mea ar fi că s-a schimbat ceva prin CGB, un mic comision lunar, o taxă de administrare (care poate nici măcar nu are legătură cu fondul meu de investiții, ci este la alte conturi), dar din cauza asta cei din sucursală nu vor să fie atât de transparenți cu CGB. Ca să evite complicații, discuții în plus, timp mai mult pierdut șamd.
Oamenilor astora din front office-uri nu le sunt oferite training-uri ca celor din back. Nu au timp de asa ceva. Primesc proceduri, cerinte si documente pe mail sau le au in aplicatiile lor centrale.
Tu cand vii, lui ii suna cunoscuta procedura si isi aminteste ca a primit ieri sau oricand un mail cu “noul acord de date” pe care nu l-au citit dar il dau sa fie acoperiti, tie probabil facandu-ti doar operatia ceruta.
Sau poate si acordurile astea se fac si de la centru in asa fel incat sa acopere o arie mai mare de activitati si sa nu mai granuleze aprobarile pentru fiecare operatiune bancara in parte.
Știu ce zici cu oamenii neinstruiți din front office, dar din mai 2018 până în aprilie 2019 este aproape un an în care ar fi avut timp să citească un regulament 🙂
Aș merge mai degrabă pe varianta a doua.
Eu am avut norocul de a da peste cineva mai ok la ei si mi.a explicat ca acele conditii chiar sunt conditiile generale… nu incearca nimeni nimic, cum iti faci cont pe un site si la sf trebuie sa dai accepta termenii si conditiile asa e si la banca doar ca au alta denumire si e asa stufos fiindca se leaga de toate produsele bancii iar daca tu spui ca ai un fond bancar automat ti.au deschis la momentul respectiv si un cont curent unde a trebuit sa depui banii (same case here) poti verifica toate detaliile alegand alta filiala si intreband simplu ca si cum nu ai stii nimic, it.s not rocket science.. si poate ai norocul de a da peste un angajat mai amabil 🙂 sper ca ti.a fost de folos comentariul.
Eu înțeleg ce explici tu, așa cum îi spuneam și primului cititor, e posibil să nu fie nicio schemă la mijloc. Mai ales că între timp le-am scris celor de la Raiffeisen pe site Facebook și mi-au trimis link-ul de pe site-ul lor către CGB: https://www.raiffeisen.ro/persoane-fizice/in-sprijinul-tau/informatii-utile/documente/
Dar felul în care s-a comportat angajatul lor nu mi se pare ok. Practic a evitat în repetate rânduri să îmi arate pentru ce semnez.
rai fas… e de kko