Am cumpărat două cauciucuri noi de la Kumho și am zis să mă uit de curiozitate la DOT. DOT-ul vechi era format din patru cifre. Primele două cifre reprezentau săptămâna, ultimele două anul în care au fost produse. DOT-ul nou este și cu cifre și cu litere, de forma:
Habar n-am cum să-l decodez. Am căutat pe site-ul Kumho, în ideea că ar fi ceva specific fiecărui producător, n-am găsit nimic. Am căutat și pe alte site-uri, nu scrie nimic de noua codificare. Articolul cu ultima schimbare a DOT-ului este din 2000.
Am luat tot cauciucul la rând, nu mai scrie decât alt serial number, care cred că n-are legătură cu data de producție:
În altă ordine de idei, cauciucuri Nokian de iarnă, DOT 2013, care s-au făcut așa:
În loc să se tocească uniform, sar bucăți din ele. Rulate super puțin în fiecare an, în perioada noiembrie – aprilie. Nu știu de fac așa. Oare din cauză că sunt prea moi și le-am schimbat eu prea târziu în fiecare primăvară? Parcă la celelalte cauciucuri de iarnă n-am pățit asta.
P.S: Da, știu că se spune anvelope. Cauciucuri is funnier 🙂
UPDATE: DOT-ul este mutat într-adevăr pe interiorul cauciucului, așa că având în vedere direcția în care au fost montate cauciucurile, l-am putut citi pe cauciucul/cauciucurile din dreapta.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Cel mai probabil cifrele pentru data fabricatiei se afla pe partea dinspre interior a anvelopei, asta daca sunt montate deja. Daca nu, uita-te pe cealalta parte a anvelopei.
https://www.promotor.ro/stiri-auto/promotor-news-codul-dot-de-pe-anvelope-afla-data-si-locul-de-fabricatie-al-cauciucurilor-tale-15480704
Băi … chiar nu mi-a trecut prin cap să mă uit pe interior înainte să le montez.
DOT se pune tot timpul pe exterior la anvelope Inside/Outside. La cele cu directie ….clar ca poate fii si pe interior. Nu exista anvelopa fara DOT.
Salut. Chiar și nefolosite, pneurile expiră la 5 ani de la fabricare. De obicei apar crăpături pe talon, apoi se descompune profilul, ca la tine.
Știu că durata maximă de viață este de 5-6 ani, dar eu le comparam cu alte anvelope de iarnă, care după 6 ani nu au făcut așa.
cele mai proaste cauciucuri de iarna sunt Nokian
si eu am luat teapa pe 2 masini – ”la recomandarea” colegilor
nu au aderenta, sunt foarte moi , daca dai intr-o bordura efectiv se taie
sunt bune doar la -10 -20 grade cu zapada afanata ceea ce nu este cazul in Romania
desi aveam cauciucuri noi 2020 eu le-am schimbat in mijlocul iernii cu unele Dunlop – efectiv este o diferenta imensa intre Dunlop si Nokian
DOT este inca acolo, doar că pe cealaltă parte, cum a zis și elax 🙂
L-au mutat pe interior sa nu îți fure lumea cauciucurile. Glumesc. S-au nimerit să fie așa puse pe janta. Și la mine tot pe interior a picat.
Partea si mai funny, daca te duci pe partea cealalta a masinii vei vedea si dot-ul ala care e pe “interior”. Gen daca pe dreapta masinii nu vezi saptamana si anul fabricatiei, o sa le vezi pe stanga masinii. 4 Season ala din poza arata ca anvelopa noua e all-seasons, nu stiu daca a fost cu intentie sau doreai de iarna. 7-8 ani de la fabricatie, nu prea mai ai ce sa ceri de la ele.
Da, m-am uitat aseară. Tocmai ce făcusem update la articol 🙂 Da, sunt două tipuri de anvelope în articol. Primele sunt Kumho noi all season / 4 season, ultima poză e de la setul de cauciucuri de iarnă.
Mașina a rulat întotdeauna vara cu cauciucuri all season și iarna cu cauciucuri de iarnă. Acum doar le-am schimbat pe cele all season. Probabil la iarnă le schimb și pe cele de iarnă sau vând mașina, una din astea 🙂