Am card de la 14 ani și folosesc internet banking-ul de când a apărut această posibilitate în România. Să zicem că de vreo 15 ani tot fac plăți pe internet, iar de când cu business-ul, probabil fac zeci de transferuri pe lună.
Ieri am făcut (în sfârșit) o plată greșită de pe contul de firmă. Voiam să plătesc o factură către un furnizor, am completat cu primele litere din numele societății, interfață mi-a făcut autocomplete, eu nu am fost prea atent cu ce a făcut autocomplete, am aprobat plata prin SMS și apoi am realizat că am trimis banii către altcineva. Nu erau mulți bani, vreo 600 de lei.
Primul instinct a fost să sun la bancă. Am sunat, iar cei de la ING mi-au zis: “da, putem face o cerere la banca destinatarului pentru retur dar va dura mai mult și se plătește un comision”.
Nu îmi făceam griji că acea societate nu mi-ar returna banii, însă mi se părea mai elegantă această rezolvare, așa că am întrebat totuși care-i comisionul. Îmi imaginam ceva de genul 1% din sumă. Nope. Comisonul lor (de fapt taxa lor) era de 45 de lei pentru această operațiune.
Caz în care mi s-a părut că mai bine discut eu cu furnizorul. Zis și făcut, le-am trimis oamenilor mail, în maxim o oră aveam banii înapoi.
După cum spuneam, nu aveam emoții că societatea respectivă nu-mi va returna banii. E o firmă mare iar suma respectivă nejustificată, încasată fără o factură, le-ar fi creat și lor probleme în contabilitate. Mă temeam mai degrabă că fiind o firmă așa de mare, să nu fie nevoie să discut cu 15 persoane pentru a recupera acei bani.
Îmi imaginez însă că dacă făceam o plată greșită de la o persoană fizică la alta era mai complicat. O persoană fizică ar fi putut să zică “mersi frate, multă sănătate!”. Nu ar fi existat nicio lege care să o forțeze să returneze banii, așa că probabil ar fi trebuit să apelez la bancă și să plătesc acea taxă pentru anularea tranzacției și returnarea sumei de bani.
Anyway, ca să știți, nu-i vreun capăt de țară dacă faci o plată greșită și nu cred că merită să stai să verifici triplu beneficiar, IBAN, etc la fiecare tranzacție în parte. Cred că o greșeală în 15 ani este un palmares destul de bun.
Bineînțeles, nu este exclus faptul ca pe persoană fizică să fie altă procedură sau altă taxă. Sau să difere de la bancă la bancă.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Intrebare: catre cine ai trimis sms-ul? Presupun ca daca ai gresit contul nu aveai de unde sa stii cate este beneficiarul sumei. Ce s-ar fi putut intampla daca furnizorul respectiv nu exista?
SMS-ul a venit către mine, pe nr. meu. În SMS scrie ceva de genul: “Introdu codul 12345 pentru a semna tranzacția în valoare de 600 lei către SC SOCIETATE SRL”. Eu am citit în diagonală SMS-ul, nu am fost atent la numele societății către care trimit banii (avem de făcut vreo 7-8 plăți) și am băgat codul ca pe un automatism.
Apoi după ce plata a trecut am văzut că scrie: “Suma de 600 lei a fost transferată către SC SOCIETATE SRL” și mi-am dat seama că eu nu voiam să trimit banii către ei și am sunat la bancă.
Dacă nu ar fi existat societatea respectivă, probabil că banii s-ar fi întors înapoi automat.
ce business ai? daca imi poti spune desigur
Sigur, nu-i niciun secret. Am scris și aici când am pornit la drum 🙂 https://www.revoblog.ro/horologer-service-pentru-ceasuri-elvetiene-2/
Iti zic eu care e procedura pe PF. Nu exista, trebuie sa te rogi de omul ala sa iti dea banii inapoi. Am patit cu un coleg blogger care a trimis, din greseala, banii spre mine. I-am dat inapoi rapid. 🙂 Tot ING.