Anul trecut în Gara din Basel era un singur ghișeu și vreo 7-8 persoane la coadă. Probabil ghișeul era exclusiv pentru turiști, pentru că localnicii se înțelegeau foarte bine cu cele 10 automate self-service. Eu am încercat și mă cam faulta limba germană. În fine, în maxim 10 minute am rezolvat și am plecat.
Dar probabil ei nu consideră acceptabil să stai 10 minute la coadă. Anul acesta au amenajat o zonă specială de așteptare cum se cuvine. Au un automat din care ridici bon de ordine, apoi poți urmări pe display să vezi la ce ghișeu este repartizat numărul tău.
Am numărat 14-15 ghișee, iar pe display este afișat și timpul mediu de așteptare: 3 minute în cazul nostru. Între timp poți lua loc pe locurile berechet sau poți admira vitrina cu ceasuri Mondaine.
La ghișeu ne-a întâmpinat o doamnă foarte politicoasă, care m-a făcut și pe mine să-mi fie rușine de cât de rușinată era ea când la un moment dat PC-ul la care lucra s-a blocat câteva minute. Cu toții foloseau o tastatură mecanică de la Cherry, de pe vremuri. Pentru că n-are rost să înlocuiești ceva ce încă funcționează.
Pe peron cam așa arată gările, bineînțeles, din nou cu ceasurile Mondaine deasupra. Cu trenurile circulă genul de oameni care poartă Rolex și IWC la mână. Pentru că într-o țară normală, n-ai de ce să mergi cu mașina când ajungi cu trenul mai repede, mai sigur, și poți să bei și o bere la prânz.
Sunt convins că în curând așa vor fi și căile noastre ferate. Până atunci, este vineri, vine week-end-ul, să ne relaxăm…
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Si mai zici sa nu plec din tara? :))
Păi n-ai citit ultimul rând? Așa va fi și la noi în curând.
În curând, dar tot intr-un univers paralel in care Ciolos este deja premier de câțiva ani 🙂
La noi tocmai a deraiat un tren… un noroc chior a facut sa nu fie un tren de persoane si sa fie unul de marfa. Mecanicii de locomotiva nu au scapat insa…
Și la Viena e civilizație. Nu cu bon de ordine, dar au automate și o casă de bilete de nota 10. În plus, au extins calea ferată până în aeroport direct. Iar trenurile RailJet OBB mănâncă jar, cu 200-230 km/h. Și la clasa a doua ai confort deplin, cât 10 clase întâi la CFR.