S-au anunțat prețurile pentru Dacia Spring în România și sunt așa cum ne așteptam. Varianta Confort Plus va costa 18.100 euro cu TVA inclus. Ceea ce înseamnă că împreună cu voucherul rabla prețul va scădea la jumătate, adică 9050 euro.
Și asta-i pentru varianta “premium”, pentru care precomenzile încep de pe 20 martie. Pentru cealaltă variantă prețurile sunt și mai bune. Adică 16.800 prețul integral și 8.400 euro cu voucher rabla.
Noi oricum vom avea nevoie de două mașini în curând, așa că până cumpărăm o mașină mai mare cu care să ne plimbăm prin țară, cred că un Spring e o idee bună. Orașul se aglomerează din ce în ce mai mult iar strada pe care lucrez eu este renumită pentru lipsa locurilor de parcare. Probabil că mă voi plimba eu cu Spring și voi lăsa cealaltă mașină mai mare și mai sigură pentru Alice.
Eu fac zilnic 4 km până la muncă și încă 4 înapoi. 8 km în total. Asta înseamnă că autonomia minimă de 230 km mi-ar ajunge pentru o încărcare o dată la 28 de zile. O încărcare pe lună parcă nu sună așa rău, nu?
Unde o s-o încărcăm? Avem multe stații de încărcare în jur. La 5 minute de mers pe jos avem un Lidl cu vreo 2 stații parcă, un EnelX și un Mol care au stații de încărcare pentru electrice. Mai este încă una în Promenada și încă vreo 3 pe lângă ambasada Chinei. Și dacă extind zona de căutare la 5 km găsesc și mai multe. E imposibil ca timp de o lună să nu trecem pe la cumpărături.
Dacia Spring are o garanție de 3 ani sau 100.000 km, ca oricare altă mașină normală. Bateria are o garanție de 8 ani sau 120.000 km. Nu cred că ar trebui să îmi fac griji în privința bateriei. În ritmul în care mergem noi, dacă suntem mulțumiți de alegerea făcută, probabil că peste 8 ani trecem la Dacia Spring 4, sau ce va fi atunci.
Așa că planul este să dăm precomanda pe 20 martie și să așteptăm livrarea în septembrie. În caz că nu prindem varianta Confort Plus, o să încercăm și la cealaltă.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Pentru 4km cred ca poti face treaba si cu o trotineta electrica. 🙂
Da, chiar voiam să îmi cumpăr o trotinetă electrică. Așa că o să iau una cu acoperiș.
Doar ca pentru acoperisul ala vei avea nevoie de un loc de parcare extra.
Sunt puține stații de încărcat pe zona orașelor mari, nu mai vorbesc de cele mici. Avantaj au cei care stau la casă că au posibilitatea de a încărca mult mai ieftin și atunci când doresc. Nu stau la casă, dar mi-aș lua un Spring versiunea Comfort Plus pentru deplasările în oraș.
Stii ca imi plac calculele.
Ma gandesc la pret vs a merge cu UBER. 45 de saptamani pe an, 5 zile pe saptamana. Vad acum ca pretul pe o cursa de 4.3km ar fi de la 11 lei in sus. Sa zic 13 lei cursa, 26 lei pe zi.
UBER pe an ar fi 26*5*45 = 5 850 lei pe an
Masina te va costa in 10 ani:
– masina 8400 eur , in 10 ani zic ca va valora 0 ca revanzare -> 41 000 lei la cursul de 4.88 eur
– rca 500 lei an -> 5 000 lei
– sa zicem ca nu facem casco si nici ca vei avea nevoie de vreo reparatie
– sa zicem ca vei pune curent gratis
– impozit ? nu stiu cum e la electrice, zic ca la masini cele mai ieftine , 60 lei pe an -> 600 lei
– parcare, sa zicem ca nu ii cumperi un loc care costa 10k eur, si ai la ADP sector 1, inteleg ca se va mari , sa zic 300 lei pe an -> 3 000 lei
– revizii, mai ieftine dar trebui sa fie ceva pe la filtre, freon, frane, 500 lei la 2 ani -> 2 500 lei
– 2 seturi de roti pentru iarna si 1 set de vara, la 300 lei anvelopa -> 3 600 lei
– schimbat rotile de 2 ori pe an la 100 lei schimbatul -> 2 000 lei
– presupun ca rotile le vei depozita tu pe undeva gratis
– apa parbriz, 3 bidoane pe an , 10 lei bidon -> 300 lei
– stergatoare 1 set pe an, 30 lei -> 300 lei
– ITP , an 3,5,7,9 , 120 lei bucata -> 480 lei
– rovinieta sa zicem ca nu iesi din buc cu ea
– spalat 1 data pe luna, 10 lei / spalat -> 1 200 lei
Total cost masina ar fi 59 980 lei. 5 980 lei pe an,
Asta doar ca investitie financiara. Daca o iei ca iti place si vrei sa o ai, atunci ignora ce e mai sus ^^
Păi aș da 130 lei în plus pe an ca să mă aleg cu mașina 🙂
Calculele totuși sunt un pic altfel în câteva aspecte:
– Aș face Casco, deci probabil 2000 lei pe an;
– Nu aș pune curent mereu gratis, probabil că voi mai și plăti. Să luăm cazul în care aș încărca o dată pe lună cei 33 Kw cu 0.6 bani, deci 20 de lei pe lună, hai să zicem totuși 1000 lei pe an, că poate uneori încarc mai des și uneori mai încarc și cu fast charging de la EnelX;
– Impozitul este 6 lei pe an la Puma Hybridă. Posibil să fie 0 la electrice 🙂
– Am deja loc de parcare pentru ea de la ADP S1. E 85 lei pe an. Poate crește la 160, dar nu mă aștept la 300;
– Nu o să îi pun lichid de parbriz normal, îi pun Gatorade, că e cu electroliți, îi face bine. Glumesc 😛
– Un set de ștergătoare pe an? Wtf? La Duster nu le-am schimbat niciodată și încă șterg. Sper să o vând cu ștergătoare originale 😀
Problema este că deocamdată nu folosesc Uber, cel puțin nu până mă vaccinez. Also, uneori Uberul e unreliable și poți întărzia din cauza lui. Eu îmi optimizez timpul la maxim astfel încât să plec fix atunci când știu că este momentul optim pentru a nu întârzia. Dacă îmi întârzie Uberul 7 minute deja mi-a dat universul peste cap 🙂 Iar o mașină, chiar și cu portbajul de 2l al lui Spring, îți permite să mai faci și cumpărături. Cu Uberul parcă nu îmi vine, nu știu de ce.
Plus că îmi place și vreau să o am 😛
Atunci asteptare usoara 😀
Ai ceas? Cat ai dat pe el?
Daca vrei sa stii ora exacta, ii intrebi pe altii pe strada si iesi gratis.