Cred că am cumpărat o Dacia Spring

By | March 23, 2021

Sâmbătă am stat cu degetul pe butonul de refresh ca de Black Friday și în cele din urmă am plasat precomanda pentru Dacia Spring. Este prima dată când cumpărăm o mașină nouă online 🙂 Și prima dată când cumpărăm o electrică, evident.

Pagina de precomandă a debutat în jurul orei 14:00 și cererea atât de mare a făcut ca site-ul să meargă destul de greoi. Noi am reușit să plasăm precomanda abia pe la ora 17:00. Ni s-au blocat 99 euro de pe site, iar acum am fost contactați de dealer pentru a merge în showroom pentru semnarea contractului și a da un avans de 5% din valoarea întreagă a mașinii. Din ce înțeleg, după 24 martie.

Am ales Meridian Nord, că era cel mai aproape. Din această cauză în titlu am scris “cred” că am cumpărat-o, pentru că până nu semnez efectiv contractul, nu pot spune cu certitudine. Ba chiar și după ce-l semnez, pot să mă răzgândesc și să cer banii înapoi.

Cererea pentru mașină a fost destul de mare. Ziarul Financiar zice că au fost 1500 de precomenzi în primele 4 ore și nu știu câte Spring-uri sunt disponibile pentru România.

UPDATE: Am primit mesaj de la dealer. Numărul mare de precomenzi va face va bonurile de comandă să fie emise tocmai în luna mai. Tot atunci dăm și avansul. Până acum nota 10 pentru modul în care dealerul a comunicat cu noi.

Cât ne va costa?

Mașina a fost listată la un preț mai mic decât mă așteptam, pentru că eu nu luasem în calcul faptul că se pot cumula voucherul Rabla clasic cu ecotichetul pentru electrice. Așadar, prețul de pornire (cu toate reducerile) era 7.700 €. Eu am selectat ca opțional și încărcarea rapidă (300 €) și încă un cablu pentru încărcarea de la priză normală (150€). Așadar, în total ar trebui să plătesc 7.950 € pe toate acestea, sper eu. Iar mașina se va livra în toamnă, în septembrie sau octombrie.

Aceasta este lista cu toate dotările mașinii:

dacia spring confort

Mașina vine deja cu un cablu Mode 3 inclus. Acesta se folosește pentru încărcarea de la priză. Cel Mode 2 (EVSE) de 150 € se folosește pentru încărcarea de la stații.

Singura temere pe care o am este legată de accesarea voucherelor. Pentru cel electric am înțeles că trebuie să se înscrie dealerii. Rabla 2021 nu s-a lansat și nu știu ce se va întâmpla în caz că nu vor fi destule vouchere pentru electrice disponibile. Pentru voucherul cel Rabla va trebui să rezolv eu cumva această problemă. Momentan nu mai avem rablă, că am dat-o anul trecut la casat. Să vedem dacă dealerul are opțiunea de a cumpăra un voucher direct de la el sau dacă pot cumpăra unul de pe OLX.

De ce am cumpărat-o?

Dacia Spring va fi a doua mașină, cea pe care sper să o folosesc în permanență pentru oraș. Vrem să schimbăm și Dusterul, dar încă nu eram hotărâți pe o mașină anume și mi se pare că acum e o perioadă de tranziție pentru producătorii auto dar și pentru orașe. În București s-au marcat deja toate locurile de parcare din oraș. Cred că urmează să se introducă taxe peste tot și poate o mașină electrică va fi scutită de ele. Dacă nu, măcar voi avea mai mult succes căutând un loc de parcare cu o mașină mai mică. Eu lucrez pe o stradă foarte aglomerată, deci mi-ar fi foarte utilă.

Dacia Spring va fi ca un fel de trial. Ne permite să testăm ieftin tehnologia și dacă ne înțelegem bine cu ea, vom vedea dacă peste doi ani va merita să investim într-un PHEV, într-o mașină full electrică sau rămânem pe benzină.

Mașina are 3 ani sau 100.000 km garanție, iar bateria are 8 ani garanție. Eu zic că-i de ajuns cât să nu-mi fac griji că ar putea fi o afacere proastă sau că voi plânge când va trebui să schimb bateria. Planul ar fi s-o ținem cam 5 ani și s-o vindem când bateria încă mai este în garanție. O mașină nouă la banii ăștia cu 6 airbag-uri, Android Auto/Apple CarPlay, cutie automată și cameră de marșarier este o afacere foarte bună. La cât de mare a fost cererea, mă aștept să se deprecieze foarte puțin.

Cum de am avut curaj să o cumpărăm fără să o testăm?

E o combinație între preț mic (deci puține de pierdut în caz că nu este 100% pe placul nostru) și încredere în Dacia. Avem un Duster, știm la ce să ne așteptăm. La Duster am avut mereu feeling-ul că este o mașină cinstită, care ne oferă mai multe decât am plătit pe ea. Plus că nu se știe cât timp vor mai fi subvenționate electricele. Dacă în 2022 valoarea ecotichetului scade sau nu vor mai fi la fel de multe disponibile, deja Spring pare o idee și mai bună.

Singurul lucru care mă neliniștește este poziția la volan. Știu deja că este o mașină foarte mică și nici scaunul și nici volanul nu se pot regla pe înălțime. Eu sunt destul de înalt și există riscul să o conduc cu genunchii. Însă am văzut că nwradu a avut loc în ea, și el este ca mine ca statură, deci voi avea și eu loc.

Unde o s-o încărcăm?

Stăm la bloc și încă nu avem stație electrică în curtea blocului. Dar avem vreo 11 puncte de încărcare în vecinătate. Și știm deja de la Bogdan cum este cu mașina electrică la bloc. Iată cum arată punctele de lângă noi pe hartă:

plugshare aviației

Cel de la Lidl are 5 stații de încărcare a câte 2 posturi și este la 10 minute distanță de mers pe jos. Adică aș putea să merg până acolo, să o las la încărcat și să mă întorc acasă să-mi văd de treabă. Sâmbătă era plin la Lidl, dar erau doar două din cele zece locuri ocupate (cele cu quick charge, evident). La oricare dintre celelalte 8 puncte, Dacia Spring s-ar încărca în mai puțin de 5 ore. La cele două puncte care erau ocupate s-ar încărca în 40 de minute până la 80%.

Ceva amuzant legat de dimensiuni

La 3.7 metri lungime, Dacia Spring este o mașină foarte mică. Noi o cumpărăm fiind conștienți de acest lucru. Însă pentru că majoritatea au văzut-o doar în poze, au impresia că va fi un fel de SUV.

Ca să îmi fac o idee, săptămâna trecută am comparat-o cu mai multe alte mașini. Mașini mai mici decât Dacia Spring? Matiz (3.5 m), Skoda Citigo (3.6m), VW e-Up! (3.5m), Mini One (3.6 m). Smart ForTwo e campion aici, cu 2.7 m.

Mașini mai mari decât Dacia Spring? Multe, inclusiv modele la care nu te-ai aștepta. De exemplu: Renault Zoe (4 m), BMW i3 (4 m), VW ID.3 (4.2 m), Mini Cooper (3.8 m), Peugeot 206 (3.8 m), VW Polo (3.97 m), Ford Fiesta (4 m).

Ce mi se pare neobișnuit la ea este garda la sol destul de mare (aprox 15 cm). Aproape cât Logan și Sandero Stepway 2021, care au aproximativ 17 cm. O să fie bună pentru urcat borduri, însă sper ca această gardă la sol în combinație cu un cuplu specific mașinilor electrice să nu mă facă să mă răstorn cu ea în curbe 🙂

În concluzie, cam asta știm deocamdată. Așteptă luna septembrie. O să fie amuzant 🙂


Discover more from revoblog.ro

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

8 comentarii la “Cred că am cumpărat o Dacia Spring

    1. Revo Post author

      Eu am făcut drifturi cu Twizy și cu Dusterul. Nu mă subestima 😛

  1. Marius

    Eu am un VW UP! si la fel ca si tine am dat comanda pentru Dacia Spring. Am 1.82 m si ma simt super ok in VW UP! Banuiesc ca la fel o sa fiu si in dacie. Acceasi intrebare o am ca si tine, daca mai prindem voucherul de la stat pana e gata masina.

    Reply
  2. Coco Moll

    Dimensiunea e singurul lucru care mă face să cred ca nu este pt mine. Incerc sa conving soția dar nu este asa entuziasmată si nu pot face achiziții fără acordul ei. Eu, la 1.9m și 125kg nu par a fi în target. Sincer, am un Passat si un Multivan. Doar Multivan-ul ma încape… in Passat stau chinuit dar decent.

    Reply

Spune-ți și tu părerea: