Pentru că tot le-am condus pe amândouă, când a ajuns momentul să luăm o decizie, am pus într-un excel specificațiile. Și m-am gândit că ar putea ajuta alte persoane care poate că au de făcut aceeași alegere: Hyundai Kona 1.0T-GDi Highway de 120 CP sau Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium de 125 CP.
Nu am pus chiar toate chichițele acolo, de exemplu dotările comune (cum ar fi ABS, ESP, hill hold șamd) nu le-am mai trecut. M-am concentrat pe diferențe. Iată ce a ieșit:
Din punct de vedere al performanțelor, Ford Puma stă mai bine. Are motorul hybrid de generație mai nouă. Are cuplu mai mare, accelerează mai rapid șamd. Mi se pare că are și niște dotări surprinzătoare spre mofturi, cum ar fi scaune cu masaj, wireless charging și fază scurtă cu LED, în timp ce Kona nu are decât lumini de zi DLR.
Pe de altă parte, din punct de vedere al dotărilor, Kona Highway stă mult mai bine. Are cameră de marșarier (la Ford nu se poate pune cameră decât dacă alegi pachetul cu șofer adaptiv, care costă 1.400 €), are scaune și volan încălzite, aer condiționat automat, lumini cu follow me, ISOFIX și suport de portbagaj. Dealerul de la Țiriac Auto s-a oferit să includă și vopseaua metalizată în cei 14.800 euro. Partea bună este că o mare parte din aceste dotări se pot pune și la Puma și nu costă așa mult. Aerul condiționat automat vine în pachetul confort, împreună cu senzori de ploaie pentru ștergătoare și oglindă electrocromă și cu reducerea dealerului ajunge pe la 200 de euro tot pachetul. Pachetul de iarnă (cu parbriz, volan, scaune încălzite) mai costă și el vreo 500 euro. Garanția extinsă la 7 ani ar costa și ea 150 de euro, dar în funcție de cum negociați cu dealerul v-o poate oferi inclusă.
Dacă sunteți interesați de păreri mai pe larg despre cele două mașini, citiți test drive-ul cu Kona și test drive-ul cu Puma. Noi ne-am hotărât deja și am plasat comanda, în octombrie vine mașina.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Hyundai Kona arată mai bine.
ISOFIX-ul o să-ți folosească mai mult decât Wireless charging-ul.
Nu-i pentru mine mașina, ci pentru ai mei, iar ei nu vor mai avea nevoie de ISOFIX. La noi va trebui, da 🙂
De unde știi că nu vor mai avea nevoie de ISOFIX? 😀
Pe nepoți cum îi vor transporta? 😉
și totuși, au ales Puma? Sunt confuz
Chiar sunt interesat de Puma si cand am citit ca nu are isofix am inceput să caut. Puma vine cu isofix, citeste la ei pe site. https://www.ford.ro/autoturisme/noul-puma/caracteristici/siguranta
Într-adevăr, așa este. În broșură nu era menționat explicit și din această cauză am crezut că nu are. Însă acum pot confirma că vine cu ISOfix. Ar fi fost și ciudat, cu 5 stele la EURO NCAP să nu aibă ISOfix.