Coca Cola România si-a batut in seara asta joc de imaginea pe care a creat-o firma mama de-a lungul a Crăciunuri intregi. Normal ca nu ma asteptam sa vina chiar camioanele Freightliner dar nici chiar asa. La fata locului au fost 3 dubite deghizate cu niste stickere neconvingatoare, 4 spiridusi, 2 agenti de paza, 1 ren, 1 urs, 1 Crăciunita minora si un Moș Crăciun mai moș decat Justin Bieber si mai slab decat Lindsay Lohan.
Ca sa nu zic ca m-am dus degeaba, am savurat o racoritoare pentru ca atmosfera era prea hot la sub-zero grade. Cred ca cei care au conceput actiunea asta lucrau la Pepsi.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Daca tot ne dam cunoscatori hai sa aflam urmatoarele, poate ne sunt de folos:
– Legislatia din Romania nu permite accesul camioanelor mai mari de 3,5 t pe multe drumuri nationale, ca sa nu mai zic de strazi sau bulevarde din orase. Mai mult decat atat, incercati dvs sa parcati 3 Freightliner oriunde in tara asta ( intr-un loc in care sa ajunga si “consumatorul” la tine, nu in camp )
– eu am vazut 3 elfi, al patrulea s-a vazut de la frig probabil.
– craciunita (o cunosc personal) are 22 de ani, a prezentat “Cerbul de aur” acum cativa ani.
– agentii de paza sunt absolut necesari intr-o tara in care tot ce se da moca e prilej de inghesuiala si bataie.
“Cred ca cei care au” asemenea carcoteli la adresa unei campanii ca aceasta nu au habar de marketing si bugetele aferente pe perioada unei crize economice. Sau lucreaza la Pepsi.
punctual:
– Intr-adevar, camioanele peste 3,5 folosesc teleportarea. Restrictia nu este permanenta. Plus ca mai exista o chestie magica (merge mana in mana cu teleportarea) care se numeste aprobare. Un exemplu concret de camion teleportat este caravana Samsung.
– Daca citim cu atentie, vedem ca posibilitatea unui Freightliner era eliminata din start, dar daca tot ne legam de asta, pot da un exemplu ptr. un loc unde ar incapea 3 Freightliner. Ii zice piata Constituției.
– Nu am ajuns atat de penibil incat sa numar elfii coca-cola, dar ma bucur ca a avut cine sa faca asta. Referirile la elfi, agenti de paza si alte creaturi mitice aveau un caracter sarcastic si atat. Nu ma astept ca toata lumea sa inteleaga.
– Criza este argumentul prostului, va urma un articol pe blog intitulat chiar asa. Mai mult, nu cred ca se pune problema bugetului in cazul Coca-Cola. Daca nu esti in stare sa faci ceva competititv renunti. Altfel risti sa obtii un efect invers unei campanii de marketing.
– Cred ca cei ce au cunostinte de marketing valoareaza mai putin decat o ceapa degerata daca nu stiu sa le puna in practica. Numarul de participanti sta martor succesului acestei campanii. Cred ca orice neinitiat intr-ale marketingului poate deduce asta singur.
Bonus: in urma cu 2 ani, niste tipi au stiut cum sa bage un camion intr-un oras.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:CoCa_Cola_Christmas_Truck_Freightliner_2009-11-26_Essen_Germany_1.jpg
Despre ce vorbim? Vrem o caravana care sa ajunga in multe locuri din orase ale Romaniei sau o caravana pe care sa o postam in Piata Constitutiei ca bibelou, tragem doua poze, un cadru, dam la tv si gata!?Aprobari? Haha, avand in vedere ca ai comparat Romania cu Germania ma abtin sa mai raspund!Caravana Samsung petrecea timp indelungat intr-o locatie, nu statea cate 20-30 de minute ca astia de la Cola. Puteau de asemenea sa aduca camionul la ore in care nu sunt restrictii – nu se aseamana deloc cele 2 campanii.
Sunt de acord ca de multe ori criza = oportunitate ( si nu ma refer doar la crize economice ) , insa sunt convins ca in perioadele astea multe companii nu si-au indeplinit baremul de vanzari si primele bugete care se taie sunt cele de marketing.
Apreciez ca la varsta ta dai dovada de o capacitate critica peste medie, dar in astfel de cazuri CRED ca iti lipsesc cunostintele dobandite empiric.
Numarul de participanti depinde si de canalele media utilizate pentru raspandirea campaniei..apoi e oarecum irelevant pentru data de 23 decembrie, ora respectiva ( alese neinspirat cred eu) si frigul de atunci. Mai ales ca eu am fost si pe 12 sau 13 si a fost buluc.
Si eu ma asteptam la ceva mult mai tare, dar nu vreau sa-mi dau cu parerea gratuit, sa-mi spun ca “isi bate joc” cand puteau sa nu faca nimic( precum Pepsi :)) ). In plus, copiii pe care eu si prietenii mei i-am adus acolo au fost mega incantati ca au primit cadou de la “mosul”. Atat a contat pentru mine!
P.S. : cred ca niste posturi mai obiective, mai putin personalo-radicale aduc mai multi cititori. Pentru ca asa cum ziceai si tu, nu esti competitiv, renunti.
Zi faina!
Da, caravana Samsung statea pe loc, am dat-o ca exemplu pentru ca initial vorbeam despre accesul camioanelor peste 3,5t pe strazi. Oprescu a mai facut destule actiuni trazinte (mos craciuni, carnatul kilometri, cel mai greu tort din lume). Mai mult pe asta mizam cand vorbeam despre aprobari. Oricum, cred ca deja am generat prea multa polemica pe amanutul asta, nu vad rostul unei continuari.
Eu am fost anuntat prin SMS de campanie, lucru care mi-a permis sa concluzionez ca au fost bani ptr. promovare. Tot legat de buget, sa nu uitam ca cei de la Cola au dat gratis 300 de biciclete rosii si acum 1 an si acum 2 ani.
Am pierdut din vedere faptul ca actiunea s-a intamplat si pe 12 decembrie, despre ce s-a intamplat atunci nu-mi pot da cu parerea.
Scopul blogului nu este sa aiba multi cititori. Asemenea pareri gratuite personalo-radicale au atras atentia catorva departamente de PR de la companiile vizate, au schimbat lucruri si au ajutat oameni care au avut aceleasi impasuri ca si mine. Cazurile sunt numarabile pe degete dar faptul ca macar 1 caz de asemenea natura exista m-a facut sa tin in continuare blogul. Articolele sunt de 2 feluri la mine: ori laud ceva ori denigrez, in ambele cazuri, total dezinteresat. Am sesizat si eu ca sunt mai multe cele din categoria a 2-a si mi-am propus sa le raresc anul asta.
Multumesc ptr. parere !