Pentru că sunt curios din fire, am zis să încerc și versiunea de chatbot oferită de Microsoft, care pare că face furori. Zis și făcut, am scos Edge de la naftalină, am aplicat la perioada de trial pentru Bing cu chatbot integrat și am primit acces instant.
Și este foarte tare!
În primul rând, e integrat foarte bine în browserul Edge. Undeva în dreapt, Edge are un sidebar care îți oferă acces la un search rapid, dar și la Bing Chat (cum îi zic ei AI-ului). Eh, varianta Bing este mai … nuanțată. O poți folosi în modul Chat, în modul Compose sau în modul Insights.
Primul pas a fost să mă duc la “Compose” și să-l rog să-mi scrie un articol despre “street food in Romania”. Asta mi-a trecut prin cap. Articolul este destul de bine structurat, cu paragrafe, titlul atractiv și tot ce trebuie.
Observați că pe lângă subiect, poți alege și tonul compunerii dar și formatul (email, listă cu idei, postare pe blog, cerere în căsătorie șamd).
Insights este secțiunea prin care îți este afișat conținut în timp real în timp ce tu vizitezi diverse site-uri. În cazul de față a cam dat rateu, pentru că traficul blogului meu este cam la același nivel în decembrie și ianuarie, iar în februarie a crescut destul de mult. Nu-i de mirare însă că a dat rateu, dacă folosește date din Microsoft Bing, care nu-i cel mai popular motor de căutare, și din Microsoft Edge, care nu-i cel mai popular browser.
Apoi l-am întrebat în modul “Chat” ce știe despre revoblog.ro. Și a nimerit-o destul de bine. De fapt a preluat din secțiunea “despre blog” a blogului. Nu-i rău. Sunt curios ce ar fi spus dacă în acea secțiune scriam că revoblog.ro este cel mai citit blog din România. Sau din lume.
Am zis să verific totuși dacă nu știe și română. Fără niciun avertisment, i-am pus o întrebare în română. Și s-a putut 🙂
Iată ce răspuns mi-a dat la o întrebare capcană. Practic a făcut cross reference la două întrebări ca să găsească un răspuns corect și din punct de vedere legal, și aplicat la țara în care suntem.
Întrebarea de mai jos am pus-o direct în bing.com, în modul Chat (din această cauză diferă interfața). Am pus întrebarea în română, am primit răspuns în engleză.
Pe laptopul de la muncă l-am întrebat în română și am primit răspuns în română:
L-am întrebat și dacă poate să-mi recomande 5 restaurante din cartier. Le-a recomandat. Doar că cel puțin două nu sunt din cartier. Oricum, îți poate da câteva idei.
L-am întrebat cine este Alexandru Costin, care de fapt este VP of generative AI la Adobe. Este la Adobe de vreo 17 ani și tocmai a lansat, Firefly, care este AI-ul Adobe. A nimerit funcția, nu și compania. Nu e ca și cum Microsoft are și Linkedin și ar fi putut să conecteze Bing ca să ia rezultatele din LinkedIn sau ceva…
Din ce am observat, nici Bing nici varianta OpenAI nu sunt prea bune în a oferi informații despre oameni. Posibil să-i deruteze faptul că sunt mai mulți oameni cu același nume și să nu știe pentru care dintre ei să afișeze rezultatul.
Și că tot veni vorba despre oameni importanți, am zis să-l întreb și despre marele Marius Vasilescu. V-am spus deja ce știe OpenAI-ul de despre mine. Ei bine, dacă acolo am fondat Hotnews, conform Bing sunt un scriitor contemporan de succes.
I-am ușurat munca și l-am rugat să scrie despre bloggerul Marius Vasilescu. A ieșit asta:
Apoi l-am întrebat despre revoblog și se pare că aici a nimerit-o mai bine.
Dar lăsând distracția la o parte, mi se pare că implementarea în Edge este foarte bine realizată și chatbot-ul este întotdeauna la-ndemână când vrei să întrebi ceva. Nu te poți baza pe el 100%, dar în anumite situații te ajută cu niște idei sau îți oferă niște indicii. De exemplu în scenariul cu restaurantele sau în modul “Insights”, de un poți afla rapid mai multe informații despre un subiect anume. În momentul de față mă simt ca și cum aș avea o jucărie nouă și am ajuns să deschid și Edge, cel puțin o dată pe zi, în paralel cu Chrome.
Vin vremuri importante pentru Google și Chrome, al căror chatbot e pe drum…
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Trăim vremuri interesante. Multe companii fac eforturi considerabile sa țină pasul cu viteza cu care avansează AI in momentul ăsta. Cine nu ține pasul, va avea de suferit pentru că va fi greu să-i mai ajungă pe alții din urmă. Poate e doar ceva de moment, dar mă îndoiesc. Inclusiv unde dau eu cu sapa se pregătesc lucruri interesante în legătură cu asta. Și e doar începutul.
“carutii”?!?
Ha! Good find! Eu n-am sesizat. Ce să zic, e greu cu limba română chiar și pentru chatbots…