Probabil că acesta este unul dintre cele mai de succes preparate din România. Cu siguranță cel mai de succes preparat al unui fast food românesc. Este vorba bineînțeles despre Piatto Kebab de curcan de la Mesopotamia.
Acum vreo doi ani mă uitam pe topul cu cele mai comandate de la Tazz și eram uimit să văd acolo Piatto Kebab despre care habar n-aveam ce este. Ceea ce demonstrează cum un lucru foarte popular poate să treacă pe lângă mine complet.
În fine, nu mi-a luat decât vreo doi ani să ajung într-un restaurant Mesopotamia și să comand unul.
Trebuie să recunosc că este… decent. Carnea este tăiată fâșii subțiri și este foarte gustoasă. Salata a fost ok, sosul acela din mijloc este suprinzător de non-grețos, iar lipia aceea a fost foarte bună. Chiar este o porție îndestulătoare și pot să înțeleg de ce are succes. Are și puțin de proteină, are și ceva fresh, are și pâinică, pare masa ideală a corporatistului 🙂
Am luat și-o limonadă de mango de la ei și deși a fost cam dulce după gustul meu, a fost îndeajuns de ok încât s-o mai comand și altă dată.
Per total bun, mulțumitor, m-am săturat și am descoperit și apa caldă în același timp 🙂
Însă dacă-i ceva ce mă surprinde la acest restaurant este succesul lui enorm și cât de “random” pare totul. Adică ultima dată când am verificat, Mesopotamia era pe locul III ca cifră de afaceri în România, după Mc și KFC și înaintea Pizza Hutt. Înaintea unei francize deschise cu mai bine de 60 de ani în urmă, care timp de 60 de ani n-a făcut altceva decât să se extindă, să optimizeze costuri, să genereze venituri, să facă marketing și să dezvolte strategii pentru fiecare piață în parte. Și cu toate astea … în România Mesopotamia este peste ei.
Mesopotamia la care totul este random după cum spuneam mai sus. Adică este un restaurant cu numele unei regiuni istorice din antichitate, locul unde acum este Irak. Mesopotamia este regiunea care a inspirat unele din cele mai importante progrese din istoria civilizației: roata, ideea de agricultură, scrierea, matematica, astronomia… Ei bine, în România Mesopotamia este un fast food. Și nu este o kebabărie convețională, ci o kebabărie care a decis să facă kebab de curcan. Și pentru că kebabul de curcan nu era destul de exotic, i-au mai pus și un cuvânt italian în denumire. “Piatto Kebab. Pentru că motive. Ah, și fac și pizza. Pentru că de ce nu?! Se știe că mesopotamiemii o ardeau pe pizza și kebab în antichitate.
Nici nu mai contează ce a vrut să spună antreprenorul. Contează că mâncarea lor este ok și că se vinde. Bravo lor!
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.