De mult mi-am dat seama ca testele de sigurante Euro NCAP sunt apa de ploaie. Iar faptul ca un Hyundai i30 are tot atatea stele cat un Audi A6 nu face decat sa confirme teoria mea. Deageaba ne incurcam cu pedestrian safety si alte sf-uri. Intr-o situatie reala de impact frontal un i30 i-ar ramane printre dinti lui A6. Si aici intervine Volvo. Din urmatorul pasaj va puteti da seama de ce este Volvo cea mai sigura masina din lume:
AMK: S-a întâmplat vreodată ca toate aceste reguli de siguranță să vă ajute când desenați o mașină?
P.H.: Există două părți ale siguranței auto pe care trebuie să le avem în vedere. Așa cum ați menționat, vorbim în primul rând despre “reguli”. Da, există un caiet de sarcini pe care nu trebuie să-l ignori niciodată. În plus există siguranța Volvo. E ușor să “înveți” o mașină să-și treacă examenele și să ia stelele necesare. Dar, în viața reală, nu te lovești de o barieră deformabilă la 64 de km/h, nu te lovești de un stâlp de o anumită dimensiune. Când ai probleme de acest tip, acestea pot fi mult mai serioase: poți intra sub un camion, poți să te lovești de un stâlp și să te răstorni… Acestea sunt situații reale pentru care sunt create sistemele de siguranță Volvo.
Fragmentul face parte dintr-un interviu mai amplu, luat de Automarket designerului-sef Volvo: Peter Horbury.
As putea sa va spun ca Volvo face designul in jurul sistemelor de siguranta si nu invers cum fac majoritatea. As putea sa va spun ca sunt singurul brand cu o echipa de inspectie detasata oriunde in lume exista un accident cu victime. Dar cred ca cel mai bine va spun ca in urma cu ceva ani Volvo-ul 343 DL in care ne aflam s-a luat la tranta cu un TIR. Dupa 2 ciocane (se indoise un pic tabla) masina era good to go iar eu acum scriu articole pe blog.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Pingback: revoblog.ro | Cum distrugi un Volvo?