Telekom a organizat joia trecută prima conferință de presă de la rebrandingul din septembrie 2014. Nu am putut să ajung, dar au făcut niște anunțuri care merită analizate un pic.
În 2014, din punctul de vedere al veniturilor, Telekom a încasat puțin peste un miliard de € dintre care ~25 milioane au fost obținuți doar din valorizarea activelor vechi și neproductive. Au anunțat că au 30% cotă de piață și clienții sunt distribuiți astfel:
- 1.23 milioane clienți internet
- 1.41 milioane clienți TV
- 2.23 milioane clienți telefonie fixă
- 6.04 milioane clienți telefonie mobilă
Sunt un pic surprins de numărul mare de clienți pe partea de telefonie mobilă. Mai ales în cazul Telekom, mă așteptam să predomine clienții de telefonie fixă. Asta înseamnă că foarte multă lume a renunțat la telefoanele fixe.
Campania de marketing agresivă în jurul culorii magenta se pare că a dat roade. Au măsurat că 83% dintre români au aflat de rebranding. Mi se pare un procent fabulos, nu cred că sunt atâția români care să știe cine este președintele țării.
Pentru 2015 vor să se ocupe de partea tehnică și anunță că vor face investiții de 160 de milioane de € în fibră optică (FTTH) și rețele 3G/4G. Mi se pare mișto că anunță și cum au de gând să scoată banii ăștia: prin vânzarea proprietăților și prin valorificarea infrastructurii vechi de cupru. “În 2015, fiecare metru de tehnologie veche valorificată, va fi transformat într-un altul nou“. Sunt curios cine va cumpăra Palatul Telefoanelor până la urmă.
Au mai spus că intenționează să ofere un timp de așteptare de maxim 10 secunde în call center pentru clienții cu pachete integrate. Pentru clienții corporate au lansat serviciul de “Cloud VPN” și vor mai lansa ceva soluții M2M.
Ca notă personală, cred că era mare nevoie de investiții în tehnologie. Pe partea de mobil cel puțin, clienții Cosmote erau obișnuiți cu un operator low cost. După rebranding, Telekom s-a poziționat drept un operator premium, însă fără a avea infrastructura care să vină ca argument în favoarea acestei poziționări. Iar asta a creat nemulțumiri în rândul clienților vechi. Să sperăm că vor reuși să micșoreze acest decalaj în 2015.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Sigur au învestit in partea de customer suport (call center). De când au preluat RTC si Cosmote m-au sunat lunar sa îmi propună diverse oferte desi le-am explicat clar ca nu ma interesează. (Am nr de tel ca si contact pt abonamentul unei rude care nu vrea upgrade/schimbare abonament).
Asta e investiție mai mult pe marketing/fidelizare. Customer support înseamnă să te rezolve rapid băieții când ai o problemă. Şi preferabil să nu-ți faci nervi 😀