Mi s-a stricat la Duster senzorul care indică prezența apei în filtrul de combustibil. Drept urmare becul de “apă în filtru de combustibil” stătea mereu aprins. I-am făcut și revizia între timp, am schimbat filtrul de motorină cu totul, becul nu s-a stins. Deci semne clare că ar fi de la senzor și nu de la apă în filtru.
Și cum până la finalul săptămânii trebuie să fac ITP-ul, am zis să rezolv această problemă. Cum să rezolvi cel mai rapid și sigur? La reprezentanță, nu?
Pun mâna pe telefon și sun la Dacoserv, explic problema. Omul de acolo era foarte ocupat. Între două mișto-uri și niște vorbe cu colegii de pe lângă el, îmi zice să sun mai târziu, că e aglomerat acum și nu poate să se ocupe. Ok, sun la ora la care îmi zice, din tonul vocii era și mai aglomerat. Rămâne că mă sună el.
Nu m-a sunat.
Sun la Serus. De la service mă pune să sun la “comandă piese”. Înainte să mă sun la comandă piese îmi spune că programări pentru reparații pot face d-abia peste două săptămâni.
N-am mai sunat.
Apelez la ultima soluție. Sun la Meridian Nord. Că ăia de la Meridian Vest ultima dată i-au reparat Megane-ul lui tata după un accident, de mai bine îl lăsau așa. Meridian Nord îmi dă super profi deviz, tot. Costă 550 lei piesa și 50 lei fără TVA manopera. Doar că n-au piesa. Vine în două săptămâni.
Un senzor cât un încărcător de telefon. Produs cel mai probabil în România. Pentru o mașină veche de 12 ani, pentru care ar trebui să fie piese pe toate drumurile. Două săptămâni durată de livrare pentru reprezentanță. În condițiile în care dacă te apuci să cauți pe forumuri, problema asta nu-i tocmai ieșită din comun la Duster. Ok…
Așa că am vorbit cu un prieten care se pricepe și am decis să să cumpărăm senzorul și să-l montăm noi. Am sunat la unul dintre cele mai vechi magazine de piese auto pe care le știu. La mexicanii de la Al Padrino.
- Bună ziua, aveți piesa X?
- Avem aftermarket la 215 lei și “pe original” la 450 lei. De care vreți?
- Nu contează, care ajunge cel mai repede. În cât timp ajung?
- Ajung amândouă la fel.
- Ok, când ajung?
- În două ore.
Și aia a fost. Am cumpărat piesa, am schimbat-o în week-end în parcarea blocului. Deci new level unlocked cu ocazia asta: “Am reparat Dacia în parcare”.
Pur și simplu nu pot să înțeleg cum e posibilă chestia asta. Să fii reprezentanță și să n-ai piesa pe stoc. Să fii magazin auto și să ai piesa în două ore. Ceva este în neregulă.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Daca nici o Dacie nu o mai poti repara ieftin si rapid la service…Apropo…nu ai filmat si tu?
Ce anume să filmez? 🙂
Cum ai reparat/schimbat piesa
Heh, a durat 30 de minute și 95% din treabă a făcut-o tovarășul care m-a ajutat. A trebuit dată jos roata dreaptă față, desfăcut carenajul de sub aripă, scos senzorul vechi din filtrul de motorină, înlocuit senzorul, pus totul la loc.
Dacă aș fi schimbat eu senzorul, probabil dura juma’ de zi 🙂
Chiar și dacă făceau singur treaba tot erai în câștig timp/bani…