Zilele trecute am intrat din nou într-un mod de prospectat piața auto și mă gândeam la ceva. Cel puțin la mână a doua, mi se pare că Volkswagen are cea mai bună ofertă pe segmentele care mă interesează pe mine (hot hatch și CUV). O combinație echilibrată între motorizare, funcții, design și cost de întreținere.
Doar că parcă încă sunt dezamăgit de mânăriile pe care le făceau pentru a păcăli testele de emisii. Am urmărit recent primul episod din Dirty Money pe Netflix și am fost frapat de nonșalanța cu care nemții mințeau. Mai mult decât atât, de când au apărut primele semne că ceva este în neregulă și până la finalul anchetei au avut de câteva ori ocazia să își recunoască vina. Și cu toate astea au continuat să mintă până în ultimul moment, sfidându-i pe toți cei din jur.
Da, știu că “sunt interese mari la mijloc“și că Volkswagen au fost puși la respect foarte convenabil pentru ceilalți fix când urmau să devină cel mai mare producător din lume. Dar să cumpăr acum un VW mi se pare că ar fi ca și cum aș minimiza gravitatea minciunii și aș deveni complice cu ei.
Pe de altă parte, scandalul cu Volkswagen a fost doar începutul. Au fost prinși apoi cu cioara vopsită mulți alți producători: Renault, Chrysler, Nissan, Mercedes șamd. Iar acest lucru arată că de fapt întreaga industrie are o problemă.
Așa că întrebarea mea este simplă: cât de mult contează pentru voi ce au făcut VW și ceilalți producători? Atât cât să îi ocoliți când veți cumpăra o mașină nouă?
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Si mie imi par ca ofera cele mai bune servicii/pret pentru ce ma intereseaza pe mine. In aceeasi bani, e greu sa imi atraga atentia altceva decat VW / Skoda / Seat.
Legat de noxe, sa fie amendati. Si atunci poate vor creste preturile/scadea serviciile si voi putea considera si alti producatori.
În documentarul ăla se pune o problemă destul de interesantă. Inclusiv landul Saxonia deține acțiuni la VW. Deci nemții n-ar fi interesați să-i sancționeze prea dur, ci mai degrabă să rezolve treburile intern, în spatele ușilor închise. Și cum nemții au influență foarte mare în UE, cread că au făcut lobby și aici pentru ei.
Nu, nu cred ca e treaba mea sa salvez planeta, iar cei prinsi cu fofarlica au incasat amenzi suficient de mari. Plus, eu nu as cumpara niciodata masina cu motor diesel, nu neaparat din considerente de poluare, cat ca nu se pliaza pe gusturile si necesitatile mele.
Wow, inca mai merge mizeria aia cu pus linkuri afiliate pe keywords in comentarii? Ultima mea replica pe aici, nu suport sa mi se puna reclame in gura.
Pentru mine conteaza suficient de mult cat sa ma uit serios la alte marci.
VW a fost prins in SUA nu fiindca sunt interese ascunse ci din cauza ca ei au fost singurii producatori care au vandut motor diesel care sa treaca norma de poluare de acolo. De fapt ea nu trecea, ei stiau asta si au facut manarii.
Mai mult dupa ce a inceput ancheta si pana la verdict, s-au comportat mizerabil – nimeni din companie nu stia, e vorba doar de 1, 2 ingineri care si-au facut de cap, pe ascuns ba chiar veneau si cu o solutie la un moment dat, o bucata de plastic care se punea la motor si care costa undeva pana in 20$.
Deci nu doar au fost ticalosi pana in panzele albe dar considerau ca si restul lumii este fraiera – au uitat sa puna acesta mica chestie de 20$ la masini de multe zeci de mii de $ si gata…
La proces nu mai retin cand si unde, au pus in fata un inginer care lucrase de multi ani in fata sa preia el vina…
Daca au avut tupeul acesta in US, in EU crezi ca au remuscari? Daca sunt probleme serioase la partea de siguranta (gen airbag-uri) vor face recall sau vor ignora iar in caz de ceva vor spune ca lipseste o piesa de cativa centi?
Dovada motoarele care mananca ulei, problemele legate de cutia de viteza/ambreaj care pica si motoare din ultimii ani.
“Da, dar si ceilalti producatori au probleme”. Asta e “whataboutism”.
P.S. Mi se pare ironic cum diversi cunoscuti discrediteaza diferite marci ca stiu ei pe cineva care a avut probleme cu masina dar nu si in cazul VW – stiu tot felul de serii de motor care nu au probleme si detalii gen ambreaj uscat vs cu ulei – ca sa identifice “masinile VW bune”, nu tepele.
De ce ai vrea sa dai bani unei astfel de firme cand sunt atatea optiuni pe piata? Inteleg ca iti place – dar cand vine vorba de pret si siguranta, m-as uita la mai mult decat momentul achizitiei.