V-am mai spus că <3 Innovation Labs. Este o competiţie unde se înscriu mai multe startup-uri din domeniul tehnologiei şi unde cele mai bune idei sunt finanţate sau cumpărate şi implementate de sponsori. Am văzut pornind de acolo multe idei bune pe care Orange deja le-a integrat, iar acum vine rândul Carrefour, un alt mare sponsor al evenimentului, să integreze idei.
Soluţia este furnizată de AiSA (Artificial Intelligence Space Analytics) şi la prima vedere pare destul de simplă. Anumiţi angajaţi Carrefour vor primi brăţări, iar la rafturi se vor monta tablete. Când clienţii vor avea nevoie de ajutor, vor folosi tableta pentru a chema un angajat. Mi se pare o soluţie mult mai elegantă şi mai eficientă decât cea a celor de la Mega, unde un angajat cu o tabletă în mână se plimbă random prin magazin, te spionează şi apoi când ai un moment de cumpănă, sare din spatele tău şi te întreabă “Vă pot ajuta cu ceva?!”.
Spuneam că pare simplă, dar în realitate poate fi ultra complicată în spate. Ar putea să fie doar o alertă pe brățară sau cu un smart watch ar putea inclusiv să dea cea mai rapidă rută către acel client, în funcţie de poziţia angajatului “pe hartă”.
În principiu pentru început vor fi cinci zone unde vor fi tablete: electrocasnice mari și mici, audio-video, puericultură, zona de articole sezoniere și cea de vinuri. Proiectul debutează azi și ține două luni. Sper ca această soluţie să le uşureze viaţa şi angajaţilor, ca să nu se mai plimbe la întâmplare printre rafturi.
Mă bucur când văd astfel de soluţii puse în practică. Innovation Labs mi se pare cel mai bun loc în care ai putea să te duci dacă ai un startup şi vrei să obţii finanţare.
Şi apropo, Carrefour bagă tare pe digital și inovație. Când am fost ultima dată la magazinul de la Băneasa am văzut că au transformat majoritatea caselor în case self-service, iar la Carrefour Market-ul de lângă mine efectiv nu mai există decât case self-service.
Ah, și dacă urăsc ceva cu pasiune sunt aceste dispozitive de la raft care îți zdrăgăne în față un produs, îți dau flash-uri și îți pun și un cântecel sau un mesaj, când te apropii de raft:
Ah, și vitrinele alea cu bere de la Mega, ale căror uși se deschid automat când treci pe lângă ele. Și se deschid și se închid de 100 de ori în fața ta până să te hotărăști ce bere vrei.
În rest, da, yey pentru inovație!
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Știu sunt ,,invechit,, dar, oare, toate aceste tehnologizări nu au ca scop profitul pe spatele casierilor disponibilizați? Știi ce înseamnă 50 de casiere mai puțin? Atâtea erau la Băneasa. 500.000 euro pe an!!
P.S
Ai încercat să te duci cu un coș plin la aceste case ,,șelf service,,? Să faci tu treaba casierului ? Și să mai fie și altul înaintea ta cu coșul plin. Ne mai auzim.
Adi, la Carrefour poți sa îți scanezi tot ce pui în cos cu telefonul în aplicația lor și la self service doar plătești. Am testat și a fost simplu.
Da, eu de când a început pandemia nu am mai interacţionat cu un casier (decât la Dedeman). La Lidl mă duc la self scan, la Mega mă duc la self Scan, la fel şi la Carrefour. Mi se pare chiar că merge mai repede, pentru că de obicei e cel puţin o casă liberă la self scan, pe când la celelalte se stă la coadă.
Am prins o singură dată la Carrefour pe cineva în faţă care nu se descurca deloc cu self scan-ul şi a durat mai mult, într-adevăr.
Evident că scopul principal este profitul. Dar poţi să te gândeşti că acel salariu al casierului era inclus şi în costul produsului pe care-l cumperi tu. Eliminând casierul poate cumperi şi tu produsele la un preţ mai bun sau măcar nu la un preţ mai mare din cauza scumpirilor ulterioare.
Iar job-ul de casier nu-i vreun job minunat, după care să plângi. Îmi place să cred că pe viitor job-urile care se pierd la case se vor câştiga în alte domenii, mai importante/interesante/motivante.
Da. Chiar nu știam de ce s-au ieftinit toate la Carrefour. Cum o fi fost dacă mai plăteau și carierele?