Rata de conversie este procentul de oameni care plasează o comandă într-un magazin online, raportat la numărul de oameni care-l vizitează. Dacă din 100 de oameni care accesează site-ul, unul dintre ei plasează o comandă, înseamnă că rata de conversie este 1%.
Am primit un comunicat de la Omniconvert, o companie de software marketing, care a calculat rata de conversie pentru cele 300 de magazine online pe care le reprezintă. Și mi se pare interesant pentru cei care sunt la început de drum cu un magazin online, ca să vadă dacă se înscriu în media categoriei din care fac parte sau nu.
Așadar, Omniconvert spune că în 2018, rata de conversie medie a magazinelor online românești a crescut față de 2017, de la 1.30% la 1.53%. Tot ei spun că rata de conversie crește în funcție de traficul magazinului. Pentru magazinele cu mai puțin de 100.000 de vizite pe lună rata de conversie este de 0.93%, în timp ce pentru cele cu 2 milioane de vizită pe lună, rata este de 1.57%.
În ceea ce privește rata de conversie pentru fiecare categorie în parte, este mai jos:
- Food Delivery – 11.1%
- Produse pentru animale – 5.7%
- Servicii – 3.7%
- Librării online – 2.7%
- Web Hosting – 2.5%
- Jocuri – 1.8%
- Optică – 1.7%
- Produse medicale și farmaceutice – 1.7%
- Birotică – 1.7%
- Accesorii – 1.7%
- Home & Garden – 1.3%
- Beauty – 1.2%
- Flori – 1.2%
- Sport – 1.1%
- Cadouri – 1.1%
- Fashion – 1.1%
- Articole pentru copii – 1.1%
- Electro-IT – 1%
- Auto – 0.9%
- Produse pentru sănătate (ceaiuri, suplimente) – 0.8%
- Baby – 0.8%
- DIY – 0.7%
- Produse educaționale – 0.7%
- Altele – 0.7%
- Luxury – 0.6%
- Băuturi – 0.2%
- Produse supermarket – 0.2%
Mă așteptam ca la food delivery să fie mare rata de conversie. Valoarea comenzii este mică, și atunci când ți-e foame, nu mai stai la discuții. La fel și produsele pentru animale. În caz că alegi niște hrană care nu-i place animalului, nu este o eroare de nereparat.
Mă surprinde rata mare de conversie a librăriilor online. Eu caut în vreo 4-5 locuri înainte să caut o carte. Iar Beauty-ul și Fashion-ul, deși au o rată de conversie bună, mi le imaginam mai sus. Parcă sunt tipurile clasic de comerț destinat “impulse buy”-ului.
Pentru luxury este normal să fie o rată de conversie mică. Pentru că oamenii preferă să vadă produsul “pe viu” înainte să-l cumpere și drept urmare, achiziția se finalizează de cele mai multe ori offline. La fel și pentru băuturi, Facebook și Google au politici care îngrădesc reclamele la băuturi alcoolice.
Pentru produsele de supermarket nu am însă o explicație. Îmi imaginam o rată de conversie mai mare aici, pentru că implică niște alegeri simple și o valoare a comenzii mici. Ce-i drept, nici noi nu am cumpărat niciodată online astfel de produse.
În privința platformei de pe care se fac comenzile, desktop-ul conduce în continuare, deși traficul pe mobil este mult mai mare.
În concluzie, dacă vreți să deschideți un magazin online, sau dacă aveți deja unul, acum știți către ce rată de conversie ar trebui să țintiți.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.