Luna aceasta s-au lansat trei branduri auto chinezești în România. Totuși, m-aș gândi serios înainte să cumpăr…

By | September 30, 2024

Nu sunt împotriva brandurilor auto chinezești, ba din contră. Mă bucur să văd cum penetrează piața europeană, pentru că pun presiune foarte mare pe brandurile consacrate. Branduri consacrate care se vedeau invincibile și care s-au mulțumit cu ideea a fenta progresul tehnologic în detrimentul profitului.

Mai mult decât atât, nici eu nu sunt fără de păcat, cu a mea electrică.

În fine, luna aceasta s-au lansat în România trei branduri auto chinezești.

Primul dintre ele este Geely, care dacă nu mă înșel, a mai fost în România și acum 15-20 de ani. Era o reprezentanță prin Militari, între Cora Lujerului și Apaca, ce avea suspendat un model de Geely la un etaj superior. Geely este brand mare, sunt chinezii din spatele Volvo, Polestar, Smart și Lotus. Dețin acțiuni inclusiv la Aston Martin și au jumătate din Horse Powertrain, care-i un joint venture ce produce motoare pentru Renault. Pe scurt, sunt foarte mari.

Al doilea brand este Lynk & Co., brand premium care face parte tot din grupul Geely. Ei au lansat un SUV hibrid, care împarte platforma cu Volvo XC40, și urmează să mai lanseze și un model electric.

Al treilea brand nu mai ține de Geely. Este vorba despre Leapmotor, care face parte din grupul Stellantis. Stellantis care deține Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel și Peugeot. Leapmotor a intrat pe piață cu un model electric, concurent pentru Spring. Ce este însă surprinzător, este că modelul va fi asamblat în Europa, în fabrica din Polonia.

Totuși, înainte să cumpăr, eu m-aș gândi serios. Nu neapărat la calitatea construcției, că au progresat destul de mult chinezii și acum știu și ei să facă chiar și mașini de lux mai luxoase decât cele din Europa. Nici la siguranță nu știu dacă aș avea emoții, pentru că-i forțează UE să pună toate sistemele posibile de siguranță. Doar că mașinile se mai și strică și mai fac și accidente. Eh și atunci m-aș gândi la ce lanțuri logistice au (sau nu au) chinezii. Vor putea ei concura cu lanțurile logistice perfecționate de celelalte branduri în zeci de ani? Ok, poate la Leapmotor nu va fi așa o problemă, că vor avea fabrică în Polonia. Plus că practic acel T03 este un fel de Fiat 500 electric, deci probabil se potrivesc de acolo piese.

Dar îți trebuie o aripă de Geely Coolray. De unde o iei? În cât timp îți vine? Nu de alta, dar ultima dată când am verificat, la Dacia Spring piesele veneau cam în 5 luni, iar Renault e producător mare. Oare în cât timp se repară un Lynk & Co. sau un Geely?

Nici nu mai zic că piese de VW, Renault sau Hyundai mai găsești și pe la magazinele auto. Și mai găsești și câte un service independent care știe ce face și te ajută cu reparația. Dar la Geely ce te faci, că și dacă dai search pe Google, discuțiile de pe forumuri probabil că le vei găsi în chineză 🙂


Discover more from revoblog.ro

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

2 comentarii la “Luna aceasta s-au lansat trei branduri auto chinezești în România. Totuși, m-aș gândi serios înainte să cumpăr…

  1. Coco

    Ia vezi la Spring pe forumuri să vezi ce probleme au….
    Nu există piese pe stoc, totul se comandă din China.
    Și durează luni până vin.
    O aripă de Spring a ajuns să coste 2000 lei.
    Nici mașinile europene nu mai sunt ce au fost odată.

    Reply
    1. Revo Post author

      Păi asta ziceam și eu. Durează 5 luni până vine o piesă la Spring 🙂

Spune-ți și tu părerea: