BMW Seria 5 este cea mai importantă mașină pentru constructorul din Bavaria. Modelul a fost lansat în 1973 și de atunci s-a vândut în peste 10 milioane de exemplare.
Despre a opta generație de BMW Seria 5 (G60) v-am povestit odată cu lansarea de anul trecut. Acum a sosit și momentul pentru lansarea versiunii Touring. Ocazie cu care am aflat că în Europa vânzările se împart egal între versiunea sedan și cea break.
Noul BMW Seria 5 Touring a fost prezentat de un inginer născut în 1985 la Câmpulung Moldovenesc, Claudius Bogusch, care la vârsta de 7 ani s-a mutat în Germania alături de familie. În 2004 a început studiile la Politehnica din Munchen iar în 2009 s-a angajat la BMW, unde s-a ocupat inițial de motoarele pentru Mini și BMW Seria 1. A lucrat în centrul de R&D inclusiv pentru motoare V8 și V12 până în 2015, iar ulterior s-a transferat în China pentru a ajuta la construcția motoarelor pe combustie pe plan local. Din 2019 a revenit în Germania pentru a se ocupa de sistemele de propulsie pentru BMW Seria 5.
A fost o discuție destul de degajată, în care Claudius a vorbit cu multă pasiune și cu convingerea că soluțiile adoptate de BMW sunt cele mai bune din piață.
Așa am aflat de exemplu că viziunea BMW pentru Seria 5 este ca vânzările să se împartă între mașini cu motoare termice (în proporție de 60%), electrice (30%) și PHEV doar 10%. Aparent PHEV-ul nu este așa de popular decât în Europa.
Motorizări BMW Seria 5 Touring
Mai întâi lista de motorizări termice:
Și acum câteva completări.
La variantele Mild Hybrid, o surpriză plăcută pentru petrolheads (sau dieselheads) este faptul că din vară va exista și o variantă diesel cu 6 cilindri în linie (nu este trecut pe slide). Claudius a menționat că deși se concentrează pe eficiență și emisii reduse, BMW nu a declarat niciodată că are în plan să renunțe complet la dezvoltarea motoarelor pe combustie internă. Cel puțin nu până sunt forțați să facă asta.
Și câteva detalii despre motoarele în 4 și 6 clindri:
La varianta Plug-In Hybrid, deși are o pondere atât de mică în vânzări, totuși BMW a depus niște eforturi ca să o facă o mașină excelentă pentru condus. De exemplu au dispus bateriile simetric în două module interconectate față de axul longitudinal în podea, astfel încât mașina să fie cât mai echilibrată în comportamentul pe șosea. Celălalt avantaj este faptul că PHEV-ul nu va avea spațiu redus în habitaclu, în portbagaj și nici rezervor mai mic față de modelele pe combustie.
Modelele electrice arată exact ca modelele pe combustie și au aceleași spațiu în habitaclu cât și în portbagaj la Seria 5. Mi se pare mare lucru să reușești să păstrezi aceleași cote pentru 3 variante diferite de motorizare.
Iată și cum arată o baterie de BMW, în caz că vă întrebați:
Observați că nu există full Hybrid în gama BMW. Claudius a explicat că BMW nu crede în eficiența acestor variante de motorizări și că în viziunea lor, modelele lor cu motoare termice echipate cu sisteme Mild Hybrid sunt atât de eficiente încât se elimină nevoia unui full hybrid.
Tehnologiile prezente pe BMW Seria 5
O bună parte din discuție a fost rezervată și pentru tehnologie. BMW are o misiune grea din punctul meu de vedere. Au clienți sofisticați, pasionați de mașini și condus, care vor și feeling “old school” de mașină puternică dar vor și tehnologie de ultimă generație. Îmi imaginez că este incredibil de greu să găsești locul unde să tragi linie între cele două. Însă întotdeauna Seria 5 a fost state of the art la capitolul tehnologie. Iar printre altele, acest model vine cu:
Highway Assistant, care funcționează până la viteze de până la 130 km/h și include și Active Lane Change Assistant – o funcție care mie mi se pare înfricoșătoare 🙂 Cu Highway Assist activat mașina preia complet comenzile accelerației, volanului și frânei, iar cu Active Lange Change Assistant, mașina schimbă singură banda dacă te uiți în oglinda laterală și banda respectivă este liberă. Este o premieră în industria auto, să sperăm că va funcționa cum trebuie.
Maneuver și Parking Assistant Professional – Poți controla mașina din aplicația de smartphone prin parcare. Sau poți salva o rută prestabilită în parcare, iar mașina se parchează singură când detectează acea rută. Am arătat aici cum funcționează.
BMW iDrive 8.5 cu Airconsole – Yup, consolă. Aparent oamenii petrec destul de mult timp în mașină în China.
Altfel… vehiculele BMW sunt destul de conectate. Au ajuns la 20 de milioane de vehicule conectate, 10 milioane de utilizatori MyBMW și peste 5 milioane de vehicule complet upgradabile OTA.
Să vedem și mașina în toată lungimea ei:
Are 5060 mm lungime (+97 mm față de modelul precedent), 1900 mm lățime (+32 mm), 1515 mm înălțime (+17 mm) și ampatament crescut cu 20 mm, până la 2995 mm. Portbagajul are 570 litri standard și crește până la 1700 litri când este bancheta rabatată. Mai multe decât la ID7, care mi s-a părut enormă.
Prețuri BMW Seria 5 Touring
Toate prețurile de mai jos sunt cu TVA inclus:
- BMW Seria 5 520d Touring – 63.308 euro
- BMW Seria 5 520d xDrive Touring – 65.867 euro
- BMW i5 xDrive40 Touring – 72.174 euro
- BMW i5 M60 xDrive Touring – 101.626 euro
Ar mai fi multe de spus despre Seria 5. Despre alegerile legate de încărcare, despre aerodinamicitate, despre eficiența sistemului hibrid și despre marii consumatori de baterie, despre suspensie, despre toți senzorii puși pe mașină. Mi-a plăcut foarte mult discuția și mi-a plăcut că fiecare alegere pe care au făcut-o inginerii de la BMW pentru această mașină a pornit de la “studiile noastre arată că…”. Cumva la asta te și aștepți de la nemți. Mi-a plăcut și modul în care vorbea Claudius despre mașină. Efectiv era convins că orice decizie s-a luat, s-a luat pentru a crea o mașină bună și nu din rațiuni economice sau din cauza compromisurilor.
Ah, și în caz că vă întrebați ce mașină conduce el acum, conduce chiar această mașină despre care vorbim. BMW Seria 5 Touring… 520d.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
“Ar mai fi multe de spus despre Seria 5.”
Ai ramas fara spatiu sa inteleg? 😀
Oarecum 🙂 A fost o discuție de o oră și jumătate în care s-a intrat în detalii de la VANOS și VALVETRONIC până la materialele din care sunt produse celulele bateriilor și curbe de încărcare pe AC. Am ales să mă opresc cu articolul până în 1000 de cuvinte, ca să nu-i descurajez pe cei care vor doar să știe detalii de bază despre mașină, nu și dimensiunile statorului și rotorului de la motorul electric.
Daca varianta de 6cilindri benzina nu e disponibila in Europa, crezi ca diesel-ul o sa fie disponibil?
Dap, va fi diesel 3 litri, 6 cilindri. Va fi si benzina, dar doar ca parte dintr-un sistem plug-in hybrid.
Intr-una din pozele din articol scrie clar ca varianta de 6cilindri, mild bybrid nu e pentru pietele din Europa…
nu dau eu passatul pe asa ceva :)) glumesc desigur, masira arata exceptional. mai ales ca-s fan breack