Noua generație BMW Seria 5 și varianta electrică i5 au fost lansate în România. Iată cum arată și cu ce noutăți vin

By | May 25, 2023

Cei de la BMW spun că task-ul a fost să producă o mașină le fel de confortabilă ca un Seria 7 și la fel de sportivă ca Seria 3. Și așa s-a născut a opta generație BMW Seria 5, atât în versiuni cu motoare termice cât și în versiuni electrice, denumite BMW i5. Și mă bucur că și versiunile electrice vor arăta la fel precum cele pe combustie. Am văzut și eu noul Seria 5 la lansarea oficială din România.

Mi se pare că BMW a mers pe “safe choice” cu designul noului Seria 5, care are un design ce ar trebui să fie pe placul multor persoane. S-au abținut de la grile supradimensionate, faruri slim și altele elemente polarizante. Din anumite unghiuri, mașina pare chiar prea elegantă și cuminte. BMW însă a știut să adauge mici elemente prin care să facă aluzii subtile la caracterul sportiv al mașinii.

Exterior

Mie îmi place. Mi se pare foarte echilibrată ca design. În partea din față mi se pare că farurile sunt un pic mai voluminoase decât la generația precedentă, iar forma lor parcă îmi aduce mai mult aminte de cele de la E60.

Linia de la muchia capotei se prelungește frumos peste “kidney grille” și îi dă astfel un volum și grilei. Grila are un finisaj de metal satinat pe care eu unul îl prefer în detrimentul celui cromat.

Îmi place și cum arată cu conturul grilei iluminat (BMW Iconic Glow). Este o opțiune pe care probabil că aș adăuga-o dacă aș comanda mașina.

Iat-o și din lateral:

Design simplu și elegant, însă și aici BMW a ales să adauge un pic de sare și piper prin prezența cifrei 5 pe montantul C:

În partea din spate aveam emoții cu privire la design, pentru că nu sunt neapărat adeptul stopurilor slim. Spatele modelului nou mi se pare ok însă:

Ca dimensiuni, așa cum era de așteptat, a crescut un pic față generația anterioară: 5.060 mm lungime (+97 mm), 1.900 de mm lățime (+32 mm), înălțime de 1.515 mm (+32 mm) și ampatament de 2.995 de mm (+20 mm).

Interior BMW Seria 5

Aici mi se pare că se vede cel mai bine că este undeva la mijlocul distanței între Seria 3 și Seria 7. Multe butoane capacitive, multe suprafețe glossy. Ce-i drept, parcă are mai multe butoane fizice decât i7.

Are BMW Curved Display, care înseamnă un instrumentar de bord de 12,3″ și un ecran central de 14,9″, unite sub un singur element curbat.

De asemenea, nu sunt neapărat un fan al acestui stil de volan, cu spațiul gol de jos mult mai mic față de cel de sus. Pot să înțeleg însă că sus trebuie mult mai mult spațiu liber ca să se vadă instrumentarul de bord.

Mi-a plăcut foarte mult această zonă în care bordul se îmbină cu ușa. Mi se par foarte armonios îmbinate materialele acolo și îmi place și cât de frumos este integrat mânerul de deschidere al ușii care se continuă cu acea dungă metalică.

Noutățile de la interior? Acum poți face video streaming de la volan iar display-ul pentru infotainment este destul de puternic încât poți rula jocuri pe el prin AirConsole. Mașina îți afișează un cod QR, tu îl scanezi cu telefonul, pe display-ul de infotainment apare jocul și apoi folosești telefonul pe post de controller. Ca și la Tesla, mi se pare o funcție utilă în caz că trebuie să aștepți alături de un copil în mașină (nu funcționează în mers) sau în cazul i5, cât timp stă mașina la încărcat.

Motorizări și prețuri BMW Seria 5 2024

Versiunile cu motoare termice sunt următoarele:

  • 520i cu 2,0 litri benzină mild-hybrid la 48V, 208 CP și 330 Nm începând 58.964 euro cu TVA;
  • 520d cu 2,0 litri diesel mild-hybrid la 48V, 197 CP și 400 Nm (aici se poate opta și pentru tracțiune integrală xDrive) începând cu 61.285 euro cu TVA;

Ca performanțe, versiunea pe benzină atinge suta în 7.5 secunde și se duce până la 230 km/h, iar diesel-ul face 0-100 km/h în 7.3s și atinge maxim 228 km/h.

Iar electricele:

  • i5 eDrive40: un motor electric cu 313 CP și 400 Nm (care poate crește până la 340 CP și 430 Nm dacă clientul adaugă M Sport Boost sau M Launch Control) – începând cu 70,150 euro cu TVA;
  • i5 M60 xDrive: două motoare electrice (câte unul pe fiecare punte) cu 517 CP și 795 Nm (601 CP și 820 Nm cu M Sport Boost sau M Launch Control activate) – începând cu 99,603 euro cu TVA.

Versiunea i5 ajunge de la 0 la 100 km/h în 6 secunde și atinge viteza maximă de 193 km/h, în timp ce versiunea M60 atinge suta în 3.8 secunde și urcă până la 230 km/h. Vor fi echipate cu o baterie cu capacitate de 81,2 kWh ce va oferi o autonomie maximă de 516 km pentru i5 M60 xDrive, respectiv 582 km pentru i5 eDrive40. Bateria poate fi reîncărcată la AC cu 11 kW (22 kW opțional) sau DC cu 205 kW.

Din primăvara lui 2024 se vor mai adăuga două variante plug-in hybrid, un diesel cu șase cilindri în linie și încă o versiune electrică și un i5 break.

În concluzie, cum spuneam și la începutul articolului, îmi place Seria 5 și cred că generația a opta este un urmaș demn al generațiilor precedente. Are un design reușit cu un echilibru perfect între eleganță și sportivitate și este super tehnologizată. Și cel mai mult mă bucur că BMW se străduiește să facă și versiunile electrice să arate la fel. Ar fi fost păcat de acest design frumos să nu aibă și o versiune electrică.


Discover more from revoblog.ro

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

Spune-ți și tu părerea: