Șoc în lumea auto. BMW a început să vândă opțiunea de încălzirea în scaune sub formă de abonament lunar sau anual. Adică o vând ca pe o subscripție la un software.
Deci ca să fie totul clar, electronica și traseele de încălzire sunt deja în mașină dar sunt dezactivate din soft. Dacă vrei încălzire în scaune plătești aproximativ 18 dolari pe lună, faci abonament de 180 dolari pe an sau de 300 de dolari pe trei ani. Iar dacă vrei acces “nelimitat”, adică practic dacă vrei opțiunea respectivă “ca pe vremuri”, plătești 415 dolari.
Strategia asta este valabilă în anumite țări precum Coreea de Sud, Noua Zeelandă și Africa de Sud. Probabil BMW testează să vadă ce se întâmplă.
De altfel nu este o invenție a BMW. Mai sunt și alți producători care oferă funcții similare. De exemplu Tesla va oferi (sau oferă deja) posibilitatea de a activa și plăti lunar funcția de pilot automat. Iar BMW mai are subscripție pentru High Beam Assistant (comutare fază lungă/scurtă automată) și pentru Adaptive Cruise Control.
Eu nu știu ce să zic. Nu aș vedea-o neapărat ca pe un lucru rău. Depinde cât de lacomi sunt producătorii auto în încercarea de a monetiza aceste feature-uri.
De exemplul cu scaunele auto, să presupunem că la tine în țară nu-i frig decât vreo 3 luni pe an (sună familiar?). În loc să plătești din start 415 dolari pe o opțiune pe care ai putea s-o folosești timp de 2-3 luni pe an, ai putea să plătești o subscripție pentru 3 luni (54 dolari). Dacă ții mașina mai puțin de 7 ani, ai ieșit pe plus (3 luni pe an x 7 ani = 378 dolari).
La fel de bine, dacă BMW îți vinde mașina cu electronica și traseele de încălzire deja montate în mașină și tu ești ultimul zgârcit și nu vrei să “plătești căldura” niciodată, BMW a ieșit pe pierdere. Pentru că a inclus în mașină niște electronică care pe ei i-a costat, în speranța că își vor recupera costul și vor face profit.
La fel și cu High Beam Assistant și ACC. Sunt funcții care de regulă se folosesc pe autostradă, dacă faci multe drumuri în afara orașului. Dacă tu doar pleci în concediu o dată pe an (sau dacă n-ai autostrăzi :D), n-are rost să plătești pentru această funcție mai mult de o lună pe an.
Ce mi s-ar părea mie enervant ar fi să stau cu telefonul în mână și să fac configurări înainte să plec la drum. Stai că n-am activat încălzirea, stai că nu merge Beam Assistant-ul și apoi să mă lovesc de un “please allow up to 24 hours for this feature to appear in your account car” 😀
În fine, vom vedea ce se întâmplă. Dacă va deveni un lucru uzual, nu-i exclus ca practica asta să creeze o explozie de verici cu laptopuri și softuri arăbești. După ce vor ieși mașinile din garanție și vor ajunge în România, toată lumea se va duce la vericu’ să-i pună încălzire și lumini.
Sursă: The Verge
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Si Audi au cu limitarea vitezei, vrei sa iti scoata limitarea platesti extra.
Ma astept sa apara crack-uri la masinile astea :))
Corect. Asta e mai de mult chiar. Dar oricum, toate vor fi limitate la 180 în curând, așa că nu va mai conta 😛
Mercedes are si el disponibile tot felul de subscriptii, cum ar fi activarea posibilitatii virarii rotilor spate. Aceeasi situatie, totul este deja disponibil pe masina, dar blocat din soft.
E o prostie, ce rost are să mai analizăm? Dacă partea hardware, circuitele de încălzire sunt pe mașină, înseamnă că le-ai plătit deja, când ai achiziționat mașina! Să mai plătești încă o dată ca să le folosești, după ce le-ai plătit deja, de fapt nu o dată, ci de fiecare dată când le folosești, un fel de abonament lunar, o taxă a prostului, mi se pare un mare abuz. Dacă acceptăm așa ceva ar fi un impozit pe prostie, prin care constructorii auto vor avea venituri mari de pe urma mașinilor vândute, pe toată durata lor de viață! Asemenea practici ar trebui interzise prin lege! Odată cumpărată mașină, ori e bunul meu, ori nu e…
Corect. Sunt niște gadgeturi pe care le plătești de două ori, daca activezi funcțiile respective.