Am fost în depozitul eMAG, ca să văd noii roboți industriali care au fost angajați să ducă greul de Black Friday, iar la finalul vizitei cei de la eMAG ne-au dat și câteva detalii cu privire la Black Friday 2022.
Cum arată depozitul eMAG înainte de Black Friday 2022?
Depozitul eMAG din Joița l-am vizitat ultima oară în 2018, când d-abia se inaugurase. Acum depozitul nu numai că a crescut ca suprafață, dar cei de la eMAG au realizat din fonduri proprii conexiunea cu autostrada A1, iar recent au “angajat” și roboți industriali.
Soluția completă cu roboții a costat 43 de milioane de euro și a fost dezvoltată de aceeași companie cu care a lucrat și Wallmart. Sunt 432 de roboți de sortare tip shuttle (să le zicem… cutiuțe), care duc singuri marfa acolo unde trebuie, pe o bandă transportoare care însumează 10 km. Ideea din spatele acestor roboți este că ajută în două moduri. În primul rând prin viteza lor cresc de vreo 4 ori capacitatea de sortare a coletelor (și deci productivitatea).
Apoi mai au un avantaj major. Cresc densitatea de depozitare. Dacă nu mai trebuie să se ducă omul la colet, ci vine coletul la om, asta înseamnă că nu mai sunt coridoare de acces. Toate chestiile astea se traduc în reduceri de cost și livrare și mai rapidă către clientul final.
Ca idee, iată cât de “aerisit” arată depozitul în zona în care oamenii intră printre rafturi:
Și iată cât de condensat este în zona în care lucrează doar roboții (în partea dreaptă). Practic este un monolit de produse care așteaptă să fie livrate către noi.
Au chiar și un braț robotic în zona în care produsele sunt preluate din cutii și sortate pentru a le trimite către clienți. Iar mai nou eMAG, nu mai cumpără cutii, ci are o mașinărie care taie cutiile pe dimensiunile produselor.
Apropo, acești roboți vor ajuta și la consolidarea produselor. Adică vom primi mai multe produse în același colet.
Sunt 12 milioane de produse în depozitele eMAG, iar Iulian Stanciu, CEO-ul eMAG, a spus destul de modest că tehnologia care se află acum în depozitele eMAG este mai performantă decât cea din depozitele Amazon.
Am și filmat ceva prin depozit, sper să am timp să fac un video mișto pentru canalul de YouTube.
Black Friday 2022 la eMAG
Iată-ne ajunși și la punctul culminant. eMAG spune că 93% din români știu acum de Black Friday și că în ciuda contextului economic, consumul a crescut, doar că oamenii așteaptă cu și mai mare interes produsele. Practic printre analizele făcute de eMAG a fost luat în calcul și studiul Google Smart Shopper, despre care am scris ieri.
Cei de la eMAG au estimat că românii vor cheltui în medie 2.500 de lei de Black Friday. Nu știu cum vi se pare suma, dar eu cred că mie o să-mi dispară 2.500 de lei din cont doar când voi deschide aplicația eMAG, la ce planuri am anul acesta :))
Ce produse caută românii de Black Friday?
Iată-le. Televizoarele sunt în top, însă mai jos decât în anii trecuți.
eMAG spune că a pregătit 1.5 milioane de oferte de Black Friday 2022 și că 69% dintre produse vor avea cel mai mic preț din 2022. Atenție: observați că vorbesc despre cel mai mic preț din tot anul, nu doar din ultimele 30-60 zile. Mi se pare un procent foarte bun.
Bineînțeles, au pregătit și oferte de finanțare. Plata în patru rate prin contul eMAG/My Wallet și în 40 de rate fără dobândă prin celelalte carduri de credit.
Au pregătit și o ofertă pentru Genius, care a ajuns la 400.000 de utilizatori activi. Iat-o:
Stocurile de produse reduse de Black Friday 2022 la eMAG
Iată și ce stocuri de produse au pregătit pentru Black Friday:
- 160.000 de electrocasnice mici
- 60.000 de televizoare
- 205.000 de smartphone-uri și gadget-uri
- 40.000 de laptopuri
- 60.000 de frigidere și mașini de spălat
- 350.000 de produse fashion
- 1,5 milioane de scutece
- 150.000 de jocuri și jucării
- 300.000 de produse pentru casă și grădină
- 60 de tone de cafea
- 120.000 de sticle cu băuturi alcoolice
Produse speciale
- Peste 24.000 de nopți de cazare în România
- Mașini (de la 14 mărci în total), velier și motocicletă în valoare de peste 7,5 milioane de euro
- Peste 10 kg de aur
- Peste 58 de tone de carne de porc
- Servicii medicale- abonamente, screening și analize (Regina Maria, Medlife, Medicover, Medsana, Dentalist, Atlas, Clario Oftalmologie, Dr. Leahu)
- 2.500 de vouchere cu reducere de 50% la bilete de avion (cu Tarom, că Blue Air are o mică problemă)
- Ceasuri și bijuterii de lux (Tissot, Mondaine, Revue Thommen, Raymond Weil, Revue Thommen, Longines, Bulova, Tag Heuer, Rado)
Pentru anul acesta eMAG speră la vânzări de 639 de milioane de lei. O cifră un pic mai mare decât anul viitor, dar nu cu mult. Planul este ca eMAG să livreze toate comenzile de Black Friday până pe 25 noiembrie, iar doar în prima zi vor fi livrate 40.000 de colete la easybox.
Ca o notă personală, acum că am adunat informații din mai multe surse, eu mă aștept la reduceri serioase anul acesta. E o perioadă nasoală pentru magazinele de orice fel. După ce a trecut pandemia au început să facă stocuri pentru că semnalele erau bune, iar apoi a venit războiul și a dat totul peste cap. Trebuie să scape rapid de stocuri, pentru că altfel acele stocuri vor sta în depozite și vor genera costuri.
În altă ordine de idei, pregătesc articolul tradițional cu ce informații aflu de la fiecare magazin în parte și nu uitați de concursul Fashion Days, unde dau cadou un voucher de 250 lei.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Bune piscoturile?
Eu ți-a mai explicat ție că faci niște presupuneri total rupte de realitate (asta ar fi cam a 10 oară cred). Vizita depozitului a fost un eveniment cu toată presa din Univers, nu am fost plătit să fiu acolo. Dacă ar fi fost plătite toate articolele despre care tu crezi că sunt plătite, eu aș fi condus acum Tesla Model S, nu Dacia Spring.
Dacă ai de gând să continui așa, ăsta a fost ultimul tău comentariu pe blog. Te-am lăsat până acum și ți-am dat argumente la fiecare în speranța că o să te prinzi că n-ai dreptate, dar văd că persiști în mania ta a articolelor plătite/pișcoturi/advertoriale/influenceri. Please seek help.