Știți probabil că România este de câțiva ani ultima țară din Uniunea Europeană în indexul DESI care măsoară progresul statelor din UE în domeniul digital. Da, la capitole precum conectivitate, skill-uri în domeniul digital sau e-governance suntem ultimii.
Așadar, în acest context, orice inițiativă menită să deschidă oamenilor apetitul pentru tehnologie este binevenită. Teoria mea este că odată obișnuiți cu tehnologia, pe lângă Facebook și Tiktok, oamenii vor începe să facă tot mai multe lucruri online și să pună presiune pe autorități să se digitalizeze.
BCR și Vodafone au lansat astăzi caravana “Bună ziua, schimbare!”, prin care încearcă să faciliteze accesul la servicii și produse bancare, de telecomunicații și tehnologii inovatoare, precum și la ateliere de educație financiară și digitală.
Practic este vorba despre un camion modular dotat de BCR și Vodafone care va oferi:
- Accesul ușor și rapid la servicii și produse financiare BCR din viața de zi cu zi, cum ar fi cont curent, carduri, asigurări, digital banking, precum și pachetele Vodafone de servicii de telecomunicații și tehnologie: telefoane și accesorii, abonamente și oferte de telecomunicații, care includ servicii mobile, broadband fix și TV;
- Facilitarea accesului la informații de educație financiară și digitală, adaptată pe grupe de vârstă: de la cursuri de responsabilizare financiară și antreprenoriat în comunitățile rurale, la transformare digitală și cybersecurity.
Caravana a oprit prima dată astăzi, 12 octombrie, în Băleni, județul Dâmbovița, și va sta aici până pe 21 octombrie. Punctul de lucru mobil va fi deschis de luni până vineri în intervalul 11:00 – 17:00.
Unitatea va fi deservită de câte doi experți, unul financiar-bancar și unul specializat în telecomunicații și tehnologie. La biroul bancar din cadrul unității mobile se vor putea efectua digital, asistat de consilieri, următoarele operațiuni:
- Deschideri de cont curent și carduri de debit;
- Deschideri de depozite și conturi de economii;
- Solicitări de carduri de credit;
- Acces la digital banking;
- Solicitări pentru credite de consum, precum și refinanțări și restructurări;
- Asigurări de venituri, de șomaj și de incapacitate de muncă;
- Asigurări de protecție a bunurilor personale, PAD și facultativă de locuință;
- Asigurări de călătorie;
- Consiliere și asistență pentru gama extinsă de servicii bancare, inclusiv pentru finanțare în mediul rural prin BCR Social Finance și leasing prin BCR Leasing.
Ce mi se pare mișto este că unitatea mobilă este echipată și cu două echipamente bancare (ATM și APT), care vor putea oferi următoarele operațiuni:
- Eliberare lei sau euro, în numerar;
- Depunere numerar în calitate de persoană fizică – în conturile curente, conturile de rambursare credit, conturile de economii sau în conturile altor persoane;
- Plata numerar a facturilor curente către furnizori;
- Reîncărcare cartele Vodafone;
- Eliberare mini extras;
- Interogare sold;
- Schimbare PIN
Caravana are și o zonă de tehnologie și telecomunicații în care clienții vor putea accesa ofertele de abonamente de servicii fixe (internet și televiziune) și pe cea de servicii mobile, vor putea testa și cumpăra dispozitivele disponibile pe platforma comercială Easytech (televizoare, trotinete, purificatoare de aer, aspiratoare robot, etc.), dar își vor putea plăti și factura și reîncărca în aplicația My Vodafone sau la ATM-ul BCR cartela Vodafone.
Spuneam și de educație financiară. Cursurile de educație financiară și atelierele digitale vor avea loc în fiecare zi, iar cei de la BCR au inclusiv experți care le vor explica oamenilor cum pot accesa finanțări prin fondurile europene pentru producție și echipamente agricole.
Cred că genul acesta de inițiative vor avea succes și probabil vom vedea și mai multe pe viitor. Oamenii au nevoie să li se arate ce mișto e să plătești facturile la un APT și nu la Poștă, de ce e bine să ai un card și ce poți face cu finanțare pentru agricultură.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.