Am devenit plătitor de TVA și am primit mail de la ANAF pentru ridicarea noului CIF în scopuri de TVA.
Pe scurt: “Vă invităm la sediul ANAF pentru a luat noul CIF”. Ceea ce nu este neapărat greșit, dar…
Cum ar fi trebuit să arate acest mail?
“Bună ziua domnul contribuabil, trebuie să veniți să luați noul CIF. Iată ce acte vă trebuie pentru a ridica certificatul.
- Dacă sunteți administratorul societății vă trebuie: a, b, c;
- Dacă nu sunteți administratorul societății vă trebuie: a, b, c și d.
În felul acesta rezolvi trei probleme:
- Îi spui contribuabilului de ce acte are nevoie;
- Nu îți mai încarcă serverul obosit căutând el ce acte are nevoie;
- Reduci aglomerația la ghișeu, evitând oamenii care doar au venit să întrebe sau reducând din oamenii care vin și stau la rând degeaba pentru că au citit dintr-o altă sursă de ce acte au nevoie și de fapt mai trebuia ceva…
Bineînțeles, este posibil ca a treia problemă să fie de fapt o problemă de dorit din partea ANAF, că dacă vin mai puțini oameni la ghișeu, atunci nu va mai fi nevoie de un număr așa de mare de funcționari…
Doar că am stat și ieri și azi la coadă și cel puțin 50% din cazuri erau: “S-a rezolvat, nu se poate!”. Mie mi-a mai trebuit și vechiul CIF cu TVA care trebuia predat pentru a fi anulat… deși mi-a venit prin poștă decizie de anulare. Altă persoană nu depusese nu-știu-ce în SPV. Altă persoană nu avea cererea bună și așa mai departe.
Când jumătate din oamenii care stau la coadă sunt întorși din drum, poate că ai tu o problemă că nu știi cum și ce să le ceri, ca să nu-i întorci din drum.
Apoi am mai asistat la o discuție suprarealistă dintre o domnișoară și funcționarul de la ghișeu:
- Bună ziua, am venit să ridic noul CIF.
- Care CIF? Ce fel de CIF vă trebuie?
- Păi… nu știu… s-a emis unul nou și m-au trimis pe mine să-l iau.
- Ok, pe care CUI?
- Pe codul xxxxxxx.
- Păi aveți nouă puncte de lucruri pe codul acesta… eu de unde să știu pe care să vi-l dau?
- Păi … pe cel nou, nu puteți să vedeți în sistem?
- Păi n-am cum, că durează mult!!! N-am cum să verific! Nu vă dați seama ce înseamnă, să stau să verific fiecare CUI în parte?! Sunt 9 puncte de lucru!!!
Apoi donșoara a ținut toată coada pe loc ca să dea telefon la șefu’ și să se lămurească.
Chestia asta s-ar fi putut rezolva atât de simplu doar cu o simplă căutare din partea funcționarului. “Ia să vedem, avem vreun CIF emis în ultimele 30 de zile pentru CUI-ul acesta?! Bum. Ăsta este singurul. Problem solved.”. Este atât de simplu. O simplă interogare în baza de date, atât. Doar că asta presupune ca baza de date să fi fost făcută cu cap, nu cu șpagă.
În fine, de fiecare dată când mă duc la ANAF văd atât de multe red flags încât nici nu știu de unde să încep…
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Dar de ce ar face anaf treaba usoara pentru cei care ii platesc taxe? de ce ar face ceva vreo institutie a statului ceva usor pentru cetateni?
Sa simtim ca suntem oameni de mana a doua!
Am avut ceva info de cautat pentru UK. Bah baiete…
Exact cum zici tu, simplu, concis, te duce din info in info pina ajungi sa intelegi exact ce ai de facut. Nu cu jdemii de legi pe care trebuie sa le stii.
De ce mai ușor pentru cetățean? Aceasta e-ntrebarea! E ceva putred, și nu în Danemarca… în România, statul anti-cetățean!
Eu eram PFA cu norma fixă, cea mai simplă formă și așa m-am bucurat să scap de el, chiar dacă din 2008 și până anu trecut nu am avut cine știe ce interacțiuni cu statul, că nici nu mă mai supăr când văd pe fluturaș câți bani se duc la stat.
Nu prea înțeleg. Ai scos atitia bani din publicitatea acestui blog de ai ajuns de ai ajuns la TVA?
A vândut ceasuri, multe ceasuri 🙂
@Coco, nu, este pentru alt business, care nu are legătură cu blogul.