Porsche România a inaugurat un showroom Cupra Garage în incinta Porsche București Nord din Voluntari, pe Bulevardul Pipera nr. 2. Am vizitat și eu showroom-ul, ocazie cu care am văzut Cupra Born și la exterior și în interior și am înțeles cum încearcă Volkswagen Group să poziționeze Seat și Cupra și cum fac ei distincția între ele.
Dar să începem cu începutul. Showroom-ul e micuț, cât să încapă o mașină, poate două, și niște decoruri mai pe lifestyle așa. Pare că Volkswagen Group vrea să facă brandul Cupra să fie unul cool și inspirațional, cu focus mai mult pe experiența digitală decât pe experința clasică de dealer auto. Au niște tricouri pe acolo, șepci și diverse materiale promo, am văzut chiar și o geacă de piele cu brandul Cupra care mi-a plăcut. Mi se pare că VW Group are toate șansele să reușească să facă din Cupra un brand cool de tineri.
Cupra Born
Iată și Cupra Born în acest decor:
Mi se pare că mașina arată foarte bine pentru ceva ce a ieșit dintr-un ID.3. Pur și simplu pare că sub această formă, platforma MEB folosită de ID.3 și-a atins de fapt adevăratul potențial din punct de vedere al design-ului.
Îmi place și acest detaliu din spate, unde aduce mai mult a ID.3:
Iar aceste jante arată foooarte bine:
Și interiorul mi se pare foarte reușit, spre deosebire de ID.3, care mi s-a părut cam spartan. Nu zic, se mai văd și aici reminiscențe ale VW, de exemplu la butoanele de pe ușă:
În schimb volanul arată foarte bine, cu acea textură, cu logo-ul cupra mare și cu cele două selectoare pentru modurile de condus poziționate simetric și cu inelele de cupru aferente.
De altfel, accentele de cupru mi se pare că se potrivesc foarte bine cu nuanțele de gri de la interior.
Și scaunele arată bine și pare că au ceva suport lateral pentru momentele mai “fun”.
Și în final o vedere de pe locurile din spate:
Din ce văd pe site-ul lor, prețul pornește de la 43.359 € pentru motorizarea de 204 CP și 43.687 pentru 231 CP. În ciuda aspectului sportiv, Born nu-i neapărat cea mai rapidă rachetă. Accelerează de la 0 la 100 în 7. 3 secunde și are o autonomie maximă de 550 km. Cumva pare mai degrabă gândită ca o mașină electrică fun dar care să ofere totuși și un compromis între viteză și autonomie.
Dacă vreți s-o vedeți și pe video, am făcut acest reel:
Mie îmi place. Sorry, VW, dar eu nu aș mai putea să cumpăr un ID.3 după ce am văzut această mașină.
Planurile VW legate de SEAT și Cupra. Dispare SEAT?
Speaking of which, reprezentații VW spun că oricum Cupra se poziționează ca un brand mai upscale decât Seat. Poate și decât VW aș spune eu. Pe termen lung Seat va produce în continuare mașini, însă va rămâne mai mult pe combustie, hibrid, poate și un plug-in hybrid. Motoarele electrice și tehnologiile noi sunt rezervate pentru Cupra.
În România în momentul de față, Seat și Cupra sunt la egalitate ca vânzări, ambele branduri vânzând câte 1000 de unități anul trecut. Bineînțeles, din totalul vânzărilor Cupra, 80% sunt Formentor. Însă urmează mai târziu în anul acesta lansarea Cupra Tavascan și Cupra Terramar. Și la anul Cupra Raval. Cei de la VW par mulțumiți de această egalitate, însă la cât de bine arată viitorul pentru Cupra, sunt curios dacă Seat va reuși să se mai mențină pe picior de egalitate.
Oricum, cred că în momentul de față brandul Cupra îmi place cel mai mult din gama VW. Pur și simplu pare mult mai fresh ceea ce fac. Îmi pare rău că nu am cumpărat un Formentor acum 2 ani când v-am spus despre oferta aceea bună. Între timp prețul Formentor a crescut cu 5000 față de acea ofertă, apropo.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
volanul arata in mare fel si scaunele
nu reusesc sa o gasesc in configurator la cupra
zici ca sunt 2 versiuni si diferenta de pret intre ele este de doar 300 euro ?
care dintre ele ar fi cea de 550km autonomie ?
Ha! A dispărut din configurator. Eu aici o găsisem: https://configurator.cupraofficial.ro/cc-ro/ro_RO_CUPRA20/S/models . De acolo am luat și prețurile. Cine știe, poate erau greșite prețurile și din cauza asta au scos-o.
Eu mi-am luat anul asta o Cupra Formentor noua 2.0(190hp), cu trapa, sistem de sunet, faruri matrix etc etc. Aproape 45.000 a costat masina si simt ca e o mica teapa. Sistemul de infotainment e praf, se reseteaza, da erori, nu e capabil sa pastreze setarile audio etc(nu, nu se rezolva toate cu versiunea 1940). Are greierasi, mai multi ca un reno, mai scapa cate un emergendy brake fara sa fie nimeni in fata/in lateralele tale.. Cei de la service incearca sa te ajute, dar cel putin pe partea de soft nu au efectiv ce sa faca.Si da, stiam oarecum de problemele astea, dar mi-a placut maxim cum arata masina.
S-o stăpânești sănătos! Eu zic să nu te stresezi prea tare, sunt sigur că vor corecta ei problemele de soft până la urmă. Când mă documentam să o cumpăr am văzut și eu că sistemul de infotainment făcea figuri. Asta + lipsa butoanelor fizice (nici măcar pentru volum sau încălzire) m-a făcut să stau un pe gânduri inițial. Iar legat de emergency brake, cam toate dau erori. Uneori, chiar dacă nu sunt mașini, detectează un obiect care le dă lor algoritmul peste cap. De exemplu la un moment dat nouă ne-a frânat o mașină pe un DN pentru că vântul a proiectat o pungă prin fața radarului.
Important este că arată super bine 😀
Pentru volum ai pe volan buton(rotita).temperatura eu am pus o pe 23 si qsa ramane. Sper si eu sa rezolve problemele de soft, dar daca la kodiaq nu le au rezolvat in 4 ani, ma indoiesc ca o sa reuseasca la formentor. Dar da, nici la taycan nu ma intreabau/nu imi ziceau ca arata bine masina, ce motor are, asa multi oameni..aspectul le a reusit maxim 🙂