BMW i7 este varianta electrică de la Seria 7 și este foarte greu de descris în cuvinte. Am văzut-o și eu pentru prima dată în România și este genul de mașină pe care nu te poți decide dacă să o conduci sau să te relaxezi în spate, în timp ce te plimbă șoferul.
Mi se pare interesant că întotdeauna când vorbești despre ea, îți vine să începi cu elementele care de fapt o deosebesc și o distanțează de o mașină clasică. De exemplu sunetul pe care îl scoate este compus de Hans Zimmer. Să fim serioși, câte alte mașini cu soundtrack mai știți? Apoi, dacă ne uităm din față, farurile au integrate cristale Swarovski. Și astea sunt doar două dintre excentricități. Stați că d-abia am început.
Trebuie să recunosc că nu mi s-au aprins călcâiele când am văzut-o prima dată în prezentări. Design-ul este polarizant și mi se părea că aduce mult prea mult a mașină asiatică pentru o mașină nemțească. În realitate însă este impunătoare și îți transmite cel mai nemțesc vibe posibil. Un mix ciudat de sobru, elegant și sportiv. Nu știu de ce, dar de îndată ce am văzut-o în realitate, farurile m-au dus cu gândul la conceptul BMW Gina de acum ceva timp.
Grila frontală cu acei rinichi este masivă. Și da, bineînțeles că este luminată și ea. BMW a mers all in pe opulență aici.
După cum spuneam, farurile de deasupra pe care le vedeți aprinse sunt de fapt niște imense cristale Swarovski iluminate din spate de LED-uri. Au rol în daytime running lights și la semnalizare și de asemenea, pe măsură ce șoferul se apropie de mașină, acele cristale încep să pâlpâie și să facă un joc de lumini.
Spatele este simplist. Un pic prea simplist pentru gusturile mele.
Nu-s un mare fan al stopurilor acestora slim și mi se pare că sunt poziționate un pic prea sus, lăsând prea mult spațiu gol dedesubt. Totuși, parcă arată mai bine atunci când sunt aprinse, nu?
Din lateral mașina își arată adevărata dimensiune. Are o lungime de 5.39 metri și este singura variantă de caroserie disponibilă. Ca idee, ultimul X5 are 4.92 metri.
Mânerele ușilor sunt la nivel cu caroseria. Poți deschide ușile trăgând de mânere sau apăsând pe un buton. Ușa se va deschide automat și va ține cont de faptul că tu vei sta în dreptul ușii și se va opri dacă nu te dai la o parte, ca să nu te lovească. Apoi, pentru a le închide, la fel, poți apăsa pe un buton și se închid automat. Ușile au 12 senzori în ele și sistem de soft close. Sunt atât de minuțios construite aceste uși încât tind să cred că BMW a început mai întâi să construiască ușile și apoi mașina în jurul lor 🙂
La interior este și mai extravagant.
Bineînțeles că avem și aici buton de deschidere/închidere automată a ușii. Sau le poți închide și din consola centrală, prin sistemul de infotainment. Sau dacă ești un excentric, poți să spui direct “Hey BMW, close all the doors!“, și ai rezolvat elegant cu toate ușile. Vedeți ce vă spuneam mai sus apropo de uși?
Dacă nu mă înșel, scaunele sunt din cașmir. Sau piele ecologică? Oricum, există mai multe variante și combinații între cele două.
Iată și bordul, cu un volan ușor decupat în partea de jos, un display de 12.3 inch în spatele volanului și cu un display de 14.9 inch spre centru.
Vedeți probabil acea bandă continuă, care pare integrată sub un fel de cristal. Este iluminata, se continuă și pe portiere iar sub ea sunt diverse butoane capacitive (meh) pentru gurile de ventilație. Mașina are mai multe tipuri de iluminări și scenarii (My Modes) pe care le poți selecta, iar odată cu ele nu se schimbă doar iluminarea ci și sunetele (acelea compuse de Hans Zimmer desper care vă spuneam) . Iată mai jos o temă mai … mov:
Observați și acel buton rotativ de cristal de pe consola centrală.
V-am spus că mașina are mult cristal, nu? Va mai spun o dată.
Apropo, sunetul este de la Bowers & Wilkins și pornește de la un setup cu 18 difuzoare care livrează 655 wați, până la un setup cu 36 de difuzoare și 1965 de wați. Difuzoare care merg de minune cu … display-ul 8K de 31 de inch din spate. Iată-l aici văzându-se parțial în partea de sus:
Din păcate nu am reușit să-l fotografiez prea bine pentru că era foarte aproape de mine. Dar mi se pare spectaculos că au reușit să pună în BMW i7 și un TV de 31″ și totuși să rămână loc și pentru trapă. Asta pentru că poziția display-ului poate fi ajustată din touch screen-urile de pe ușile din spate:
Pentru pasagerii din spate, se poate opta pentru “theatre mode” și atunci jaluzelele geamurilor se ridică, scaunul din dreapta față se duce la maxim în față, șezutul scaunului dreapta spate se lungește și poți sta practic ca pe un Poang de la IKEA pentru a te uita la un film.
Vedeți? Am vorbit până acum și nu am specificat nimic despre motor și performanțe până acum. BMW i7 (versiunea xDrive60) are un motor de 400 kW (544 CP), cuplu de 745 Nm și ajunge de la 0 la 100 Km/h în 4.7 secunde. BMW spune că în condiții bune, bateria de 100 KWh ar oferi autonomie puțin peste 600 km. Asta dacă nu cumva vrei să te convingi prea des că viteza maximă este într-adevăr limitată la 240 km/h.
Preț de pornire? Undeva pe la 130-140 mii de euro în funcție de țară.
Sunt convins că ce am pus eu aici în articol sunt doar o mică parte din toate excentricitățile pe care această mașină le are integrată. Cred că-i genul de mașină la care și după 10 ani încă mai descoperi câte un Easter Egg ascuns pe undeva.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
evacuari fake
sunet de motor/evacuare fake
grila fake
Cristale Swarovski 😀
Difuzoare Bowers & Wilkins și sunet de la Hans Zimmer 😀
Display de 31″ 😀
Grilă luminată mișto cu LED 😀
*Nu are evacuări.
*Nu există mașină fără grilă, deci nu poți spune că-i fake 😛
E clar. La partea frontala cu blocurile optice separate e copiata 100% dupa..Spring.
Haha, da, poate d-asta mi-a plăcut 🙂