Taxify a apărut din august în București, dar eu știam despre aplicație de când un șofer Uber se lăuda că în curând “pleacă” la ei. Pleacă e mult spus, pentru că în realitate mulți șoferi Uber au și aplicația de Taxify instalată și iau curse în funcție de cum le convine.
Taxify este un serviciu din Estonia, care este disponibil deja în 15 țări din Europa și Asia. La noi a avut din start avantajul că a venit pe o piață pentru care Uber făcuse deja încălzirea, iar pe șoferi i-au recrutat fix din rândul uberiștilor. Probabil i-au atras destul de rapid, pentru că Taxify ia șoferilor comision mai mic la cursă decât ia Uber.
Pentru pasageri, tariful este 1.45 lei per km și 0.26 lei pe minut. La momentul lansării era același tarif ca la Uber. Acum înțelegeți probabil de ce la o lună după, Uber a scăzut tarifele.
Prima cursă cu Taxify
Prima încercare de cursă a fost chiar în august. Era o vineri, eram în Aviației, am deschis aplicația care îmi arăta că un șofer va ajunge în 10 minute și am făcut comanda. După vreo 7-8 minute m-a sunat șoferul care era în Rahova și m-a rugat să anulez cursa. Din câte am înțeles, șoferii au o setare prin care pot mări raza în care aplicația să le caute curse. Probabil la acel șofer era setată la 10 km, și din această cauză ne-a făcut lipeala. Am anulat și nu s-a perceput taxă.
Prima cursă adevărată a fost în octombrie. L-am luat chiar de la aeroport. Cu Uber am văzut doar o mașină disponibilă în zonă, care s-a rezervat rapid. Prin Taxify am văzut 3 sau 4. Am dat comanda și ne-am întâlnit în afara parcării, într-o zonă în care a putut opri.
Aplicația este copiată aproape 1:1 de la Uber, sunt schimbate doar culorile, fonturile și logo-ul. Experiența este aceeași: de la comanda mașinii, la notificări, la email-ul pe care îl primești după cursă. Pentru utilizator e de bine, pentru Uber îmi imaginez că nu este așa plăcut.
Şoferul a fost ok, mi se pare că chiar s-a oferit să ne ajute cu trollerul. Părea genul uns cu toate alifiile, avea și aplicația Uber instalată, probabil a fost taximetrist înainte. A spus și o chestie interesantă. La Uber sunt prea mulți utilizatori și prea puțini șoferi, aici este invers. Zicea că sunt prea puține curse. Se pare că Taxify nici nu îi pune să își facă firmă. Deci acum Uber pare chiar legală pe lână Taxify 🙂
Mașina a fost excelentă. Ford Focus din 2009, curat, îngrijit, fără zgomote care să trădeze vreo problemă.
În concluzie
Ca avantaj al Taxify ar fi numărul mai mare de mașini din sistem și faptul că nu există tarif dinamic. Ca dezavantaj ar fi tariful mai mare (care nu prea contează) și faptul că este o firmă mai obscură. Adică știm că au copiat aplicația de la Uber, dar nu știm dacă au copiat și procesul riguros de selecție al șoferilor. Plus că în Cluj au făcut deja un parteneriat cu o firmă de taxi.
Dacă vreți să încercați, o puteți descărca de aici. La fel ca la Uber, dacă folosiți codul MARIUSVQ3 primiți o cursă de 20 de lei gratuită. Eu am să o țin instalată pe telefon și o voi folosi în momentele în care nu voi găsi curse disponibile prin Uber. Concurența nu a stricat niciodată.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Dar este legal sau nu ? din cate am auzit legea noastra interzice aplicatia
Nu este legal, este doar un serviciu civilizat care respecta clientii. Alternativa sunt taxiurile, iar majoritatea taxiurilor nu indeplinesc criteriile minime de securitate si confort – asta o fi legal?
Nu inteleg nimic
Toata lumea spune ca taximetristii sunt de cacat dar toti care nu habar de taximetrie vor sa fie cacati spunand ca ei sunt doar cacat cu miros de trandafir
Nu merge fara Google Play services. Ma cac in ea de aplicatie atunci si raman cu Uber, pana se decid sa isi faca o aplicatie calumea care nu depinde de daddgy google.