Week-end-ul acesta am fost la un test drive cu noul Duster din 2019 și am ales modelul SL Techroad cu motorul TCe 150 GPF, versiunea 4×2. Practic, motorul pe benzină de 150 cp face din Duster cea mai puternică Dacia care a existat vreodată.
Test drive-ul a avut loc la Băneasa. Am dat o tură de Mobexpert, timp în care am putut să accelerez un pic în linie dreaptă, să pun o frână bruscă și să intru mai tare într-un giratoriu. Cât să-mi fac o idee minimă despre ruliu (balans stânga-dreapta la schimbarea direcției) și tangaj (balans față-spate la frâne și accelerație bruscă). Mi-ar trebui un week-end întreg ca să îmi pot da seama de mai multe.
Noi avem primul model de Duster (1.5 dCi, 4×4) și luăm în calcul o schimbare într-un viitor nedefinit. Iată ce am obsevat la noul model:
Interior
- Volan îmbrăcat în piele, reglabil pe înălțime și adâncime;
- Butoane pentru geamuri electrice pe uși, claxon în volan (știu că nu sunt noi);
- Consola centrală cu butoane tip pian e mult mai la-ndemână, plus că sunt toate butoanele luminate (nu râdeți, la primul Duster două butoane nu au LED);
- Cotiera mi se pare cam mică și poziționată cam sus;
- Satelitul pentru comenzile audio l-am recunoscut de la Megane 2;
- Plastic dur pe stâlpii ușilor din față, la fel ca la primul model. Când se uzează mecanismul de la centurile de siguranță și nu le va mai retrage complet, vor atârna un pic și vor lovi de acel plastic și vor păcăni. Am această problemă cu centura de la scaunul pasagerului.
- Am uitat să mă uit în portbagaj, dar am auzit ceva interesant: că versiunea 4×4 are portbagajul cu 70l mai mic decât varianta 4×2.
Exterior
- Aripile față/spate sunt la fel de evazate ca la Duster 1, deci trebuie atenție la parcare, că mașina este mai lată decât ți se pare din interior;
- Fun fact: carenele de plastic de pe aripile față sunt element de cost-reduction, nu de design. A fost mai ieftin să pună două plastice decât să matrițeze aripa astfel încât s-o aducă la nivel cu ușa;
- Luneta parcă-i un pic mai mică;
- Mă aștept ca roțile să arunce noroiul pe caroserie la fel ca la primul model.
Condus
- Mașina-i mult mai bine antifonată, zgomotul din interior e redus;
- Mult mai sprintenă în viteza 1 (dar deh, comparată cu diesel-ul vechi, la care se pleacă de pe loc cu a doua);
- În viteza a doua nu reacționează foarte repede când apeși pedala până la podea;
- Motorul de 150 cp se aude sportiv, peste 4000 rpm se aude și evacuarea;
- Frânarea pare mai eficientă;
- Și ruliul și tangajul mi s-au părut reduse simțitor față de primul model, dar mi-a fost frică să încerc să rup aderența în giratoriu;
- Ceva ce nu îmi pot explica: în a doua, cu pedala la podea, atunci când intră turbina în funcțiune, mașina deviază un pic de la curs și trebuie corectat un pic din volan. Oare chiar așa de brusc să fie livrat cuplul, cât să rupă aderența?
În concluzie, cam atât am observat. Că nu-s nici pilot nici jurnalist auto, să am experiență cu mai multe mașini. I just like to drive 🙂
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Ce ai simtit tu pe treapta a doua este torque steer. Vezi pe google/wiki explicatia.
Abia astept sa vad o fisa dyno pentru o masina cu motorul asta
Știam eu că mă pot baza pe tine! 😀
Zgomotul in transmisie la 1800/2000rpm in sarcina nu l-ai auzit în toate treptele de viteza?!
Nu. Poate nu am fost atent să încerc să-l disting. Cam cum se aude? (că poate mai am ocazia să mă plimb cu mașina)