Mașina electrică Allview CityZEN – FOTO + VIDEO

By | December 21, 2023

Mai țineți minte când Allview vindeau (doar) telefoane? Ei bine mai nou au și divizia Allview Auto, care se ocupă cu vânzarea de mașini electrice. Am văzut și eu prima mașină electrică, denumită Allview CityZEN.

În primul rând, este evident că Allview CityZEN este o mașină electrică produsă în China și vândută în România sub brandul Allview. Nu a încercat nimeni să ascundă asta, s-a vorbit liber inclusiv la conferința de presă despre acest subiect și mi s-a părut un lucru foarte corect.

Totuși, așa cum am explicat și în cazul Dacia Spring, mașina vândută în România nu este aceeași cu mașina vândută în China. Asta pentru că mașina din România are toate dotările de siguranță pentru a putea fi omologată în Uniunea Europeană. Are airbag pentru șofer și dacă nu mă înșel, și pentru pasager. Are ABS, EBD, ESP și Hill Assist Control.

Modelul Allview CityZEN este un microcar de oraș, omologat cu două locuri, cu viteză maximă de 90 de km/h și autonomie maximă de 170 km. Bateria este de 13.7 kW/h iar puterea maximă a motorului este de 27 CP. Se încarcă în 8-10 ore de la o priză casnică.

Având în vedere puterea maximă, poate fi deci condus și de adolescenți care au împlinit vârsta de 16 ani și au permis B1. Eu o văd potrivită fie în oraș, în locul unui scuter, fie pentru cei care stau în localitățile de lângă București care nu sunt prea bine conectate din punct de vedere al transportului în comun. Sau poate în mediul rural pentru deplasări între localități. Oricum, ca o a doua mașină sau ca o mașină pentru distanțe scurte. Mi se pare că scenarii sunt destul de multe.

Allview CityZEN – Exterior

La exterior mașina nu încearcă să pară ceea ce nu este. Este micuță, cu design mai degrabă spre “cuteness” decât spre sportivitate sau alte valori. Are 3 metri lungime, 1.48 lățime și 1.5 înălțime (da, este mai înaltă decât lată). Are formă destul de pătrățoasă și o caroserie în două tonuri (cu plafon alb). Roțile sunt 155/65/13.

Din lateral se vede o ușă care parcă este jumătate din mașină. Are oglinzi laterale și mânere serioase, iar pe uși are și o protecție de plastic. Pe aripa din spate însă este un “ochi de pisică” portocaliu care pare din alt film. Sau din altă epocă.

Mașina se vede cu adevărat pătrățoasă din spate, unde se vede că a fost construită mai mult pe înălțime decât pe lățime.

Cum arată Allview CityZEN în interior?

În interior… este loc. Aceasta ar fi prima observație. Pentru înălțimea mea (1.86m), chiar se stă confortabil. Cei doi adulți încap lejer pe scaunele din față.

Altfel, e așa cum te-ai aștepta să fie. Totul este din plastic. De la fețe de uși și bord până la volan. Mi-ar plăcea să-i văd într-o astfel de mașină pe cei care se plâng de plasticele de pe Dacia. Eu unul însă, având în vedere poziționarea mașinii, chiar nu cred că este un motiv de care să te plângi.

CityZEN are și un portbagaj generos, despre care ei susțin că are 816 litri. Bănuiesc că cei 816 litri sunt atinși atunci când se umple până la plafon, renunțând astfel la vizibilitate prin hayon. Chiar și așa însă, parcă tot nu-mi vine să cred că ar intra 816 litri acolo. Eu văd însă și un alt avantaj al acestui portbagaj, prin modul în care este separat de scaunele din față printr-un fel de grilaj. Cred că iubitorii de câini și-ar putea transporta foarte ușor patrupedele în această mașină.

Ca dotări, mașina nu stă deloc rău. Să vă enumăr ce am văzut:

  • Camere 360 de grade – Știți probabil câte mașini sunt pe piață care nu se vând nici măcar cu cameră pentru marșarier. Ei bine, CityZEN nu are doar marșarier. Are chiar camere panoramice! Nici măcar Spring nu are camere 360
  • Are două display-uri de 10.25″. Unul pentru instrumentarul de bord și unul pentru infotainment. Iar cel pentru infotainment se mișcă chiar super bine. În această gamă de preț m-aș fi mulțumit și cu “se mișcă acceptabil”, dar mie mi s-a părut că este foarte bun acel touch screen.
  • Comenzi pe volan – inclusiv butoane pentru volumul în difuzoare si pentru preluare/închidere apel.
  • Oglinzi laterale electrice.
  • Închidere și deschidere geamuri din telecomandă.

Singurul minus major pe care îl văd la capitolul dotări este lipsa unei conexiuni Android Auto sau Apple CarPlay.

Are și mici bling bling-uri amuzante. De exemplu pe pedale sunt desenat semnele de “+” și “-“. Iar schimbătorul (stilul capac de borcan, ca la Spring), are… țineți-vă bine… și modul Sport!

Și am mai descoperit ceva amuzant cât timp am stat în mașină. Sistemul de infotainment are și un video player. Video player în care am găsit trailerul de la Fast & Furious. Din câte știu normele europene spun că nu ar trebui ca sistemul de infotainment să permită afișarea de conținut video. Nu știu cine a pus acel video acolo, dar jos pălăria, ăsta da umor! 🙂

Preț și disponibilitate

Allview CityZEN costă … sau ar fi costat 7.990 euro cu TVA inclus, dacă s-ar fi menținut aceleași condiții la RABLA Plus ca anul trecut. Mașina a fost prezentată chiar înainte de anunțul bombă al dragului nostru Guvern.

Se livrează în 90 de zile și Allview va oferi 5 ani garanție, în limita a 80.000 km pentru baterie și 24 luni, în limita a 50.000 km, garanție comercială. Service-ul este în parteneriat cu cei de la Brady.

Acum… la aproape 8000 € Allview CityZEN este cea mai accesibilă mașină electrică de pe piața din România. Este chiar cea mai accesibilă mașină cu “cutie automată”.

Problema este însă că un Spring pornește acum de la 9.050€ euro, și vine și cu Android Auto/Apple CarPlay și cu autonomie și cu performanțe mai bune. Este diferența de 1.000 € de ajuns pentru ca cei care poate voiau un Spring să decidă în favoarea unui Allview? Este destul de mare piață pentru elevi de 16 ani care vor să conducă până la liceu? Sau ce se va întâmpla cu prețurile mașinilor din România odată ce vor modifica guvernanții și programul RABLA? Rămâne de văzut.

Mi-ar părea însă rău ca lucrurile să nu meargă bine. Allview spunea la conferință că mai are în plan lansarea a încă două automobile în 2024, unul dintre ele fiind un SUV. Programul RABLA distrus ar fi o pierdere pentru toată lumea. Pentru cei care vor să cumpere o mașină nouă indiferent de brand, care vor fi nevoiți să plătească mai mult pe o mașina noua sau se vor reorienta către mașini SH. Pentru brandurile care produc mașini la noi în țară. Și nu în ultimul rând chiar și pentru branduri precum Allview, care sperau să intre pe un segment nou, care în final ar fi generat locuri de muncă și taxe plătite în țară.


Discover more from revoblog.ro

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Urmărește Revoblog.ro și pe Google News

Share pe Facebook

3 comentarii la “Mașina electrică Allview CityZEN – FOTO + VIDEO

  1. Andrei I

    Eu ma intreb cat de mult erau influentate preturile de programul rabla, asa cum si programul prima casa influenta preturile apartamentelor de 2 camere, de erau toate la 60 de mii de euro in Bucuresti.
    Par cam umflate preturile alea fix cu cat era voucher-ul de la rabla…

    Reply
    1. Revo Post author

      Cu toții suntem conștienți de prețurile umflate, dar parcă nu-i niciun moment bun să aflăm exact cât de umflate.

Spune-ți și tu părerea: