Probabil că România este locul neoficial în care producătorii auto testează în mod involuntar dacă sistemele lor de siguranță chiar funcționează și realitate, nu doar în testele controlate. Sunt convins că pe șoselele noastre s-au întâmplat toate combinațiile și permutările posibile de accidente între diferite branduri și categorii de mașini. Recent a avut loc pe A1, în județul Hunedoara, încă unul din acele accidente exotice, dintre o Dacia Spring și o betonieră.
Din știre nu îmi pot da seama exact ce s-a întâmplat. Digi24 menționează doar că “în urma impactului, autobetoniera a rupt parapetele de la marginea șoselei și s-a răsturnat în câmp.“. O să presupun așadar că este cazul clasic de cursă pe autostradă. Probabil pe la 180 km/h oră Spring-ul o fi frânat sau o fi încercat vreo șicană, iar betoniera (neavând frâne așa de eficiente ca Spring-ul), a intrat în Spring și apoi a pierdut controlul. Ulterior, betoniera a rupt parapetele șoselei și s-a răsturnat în șanț. De rușine.
Așa arată betoniera:
Așa arată Dacia Spring:
Spring-ul aparținea chiar echipajului de pază al autostrăzii. Conform ISU Hunedoara: “În urma evenimentului nu au existat persoane încarcerate, însă doi ocupanți au fost asistați medical la fața locului, fiind ulterior transportați la spitalul din Deva, pentru investigații suplimentare“.
Nu se știu mai multe detalii despre cum s-a întâmplat accidentul, dar din ce am mai auzit, mașinile acestea patrulează cu viteză mică pe banda 1 sau staționează pe banda de urgență uneori. Din poze pare că era și foarte multă ceață. Poate șoferul betonierei citea ziarul și n-a văzut Spring-ul, pe care apoi l-a lovit din spate. Mi-ar fi plăcut să știu mai multe detalii.
Dar oricum, surprinzător, nu? “Conserva”, “mașina de spălat”, “trotineta electrică”, “cartonul pe roți”, “chinezăria aia cu o stea la siguranță” și-a făcut datoria, a intrat în modul acordeon și și-a protejat pasagerii într-un impact cu o betonieră. Mă bucur că oamenii au scăpat teferi și că acum unii pot face glume proaste pe internet despre acest impact.
Betoniera este în continuare în stare de șoc.
Sursă: Digi24
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Orice masina la un impact cu o betoniera ar fi grav avariata. Nu imi pare relevant cat de distrus a fost Spring-ul, sincer, desi nu-s fan.
Ce e bine e ca oamenii au scapat cu viata.
Ce putina lume mentioneaza e ca masinile moderne au DRL- lumini de zi. Nu stiu cum e la Spring, insa multe alte modele cu DRL aprind ledurile doar in fata. Spatele nu are nimic aprins cand mergi cu DRL. Am vazut multe si noaptea, prin oras in felul asta. Soferii nu au cum sa isi dea seama decat daca se dau jos din masina sa se uite. Mi se pare un pericol real treaba asta.