Innovation Labs este cea mai mare competiție pentru startup-urile de tehnologie din România. Găsiți aici mulți mentori și sponsori interesați de eveniment. De exemplu Orange le oferă participanților acces la foarte multe resurse pentru a-și duce planul la bun sfârșit.
Eu am luat pulsul la câteva întâlniri care au avut loc în București și am rămas cu câteva idei, strict din perspectiva unui om care a urmărit de pe margine ce se întâmplă. Cea mai rapidă concluzie pe care o pot trage este că se vede o evoluție din punct de vedere al developerilor și la noi în țară. Trebuie să fii foarte curajos să crezi că în anul 2016 poți face o aplicație de unul singur și că poți face și profit de pe urma ei. Acum se lucrează în echipă iar fiecare membru are un rol bine definit.
Mi-a plăcut că nici unul dintre participanți nu credea că a inventat următorul Facebook, sau ceva asemănător. Mai toți erau cu picioarele pe pământ și știau destul de bine ce au de făcut pentru a câștiga un pitch.
Dacă vrei să dezvolți o aplicație sau dacă pe viitor vrei să participi la Innovation Labs (poate anul viitor), iată câteva sfaturi:
1) Ideea este importantă, dar nu cea mai importantă. Totuși, ideal ar fi să îți faci bine documentarea înainte să pornești la drum, să vezi dacă nu cumva a mai avut cineva aceeași idee. Dacă găsești similitudini și totuși vrei să continui cu această idee, încearcă să-i dai un twist. Primul lucru pe care îl vor întreba ceilalți va fi: “cu ce diferă de aplicația/serviciul x?”. Dacă răspunsul nu este convingător, ai pierdut încrederea, posibil și pitch-ul.
2) Găsește un om care știe să prezinte. Încearcă să imprimi ideea ta și în mințile celorlalți. Mie mi se pare vital ca cel care prezintă să aibă talent de orator. Cel puțin pe formatul Innovation Labs, prezentarea face 70% din treabă. Eu aș prezenta într-un stil cât mai ludic și atehnic posibil. Glumițele din timpul prezentării vor rămâne în minte și vor fi asociate în cele din urmă cu ideea ta.
3) E bun și un PR care să știe la ce uși să bată. Am și un exemplu pozitiv: una dintre echipe avea în componență un membru care și-a dat tag pe Facebook la toate pozele relevante de la eveniment. Un om care să urmărească reacțiile în presă și în social media poate corecta rapid eventualele neclarități și poate aduce un plus de imagine echipei.
4) UI/UX Designer – Dacă interfața nu arată bine, nimeni nu va vrea să folosească produsul tău. Oricât de bun ar fi, dacă este frustrant să introduci niște date, va fi dat imediat la o parte. Am văzut multe aplicații bune de care nu se apropia nimeni pentru că arătau ca Windows 95.
5) Business Developer – Aici e problema multor aplicații care încearcă să facă de toate. Şi eu am simțit-o pe pielea mea când lucram la proiectul de disertație. Am pornit de la ideea de a crea un centru medical în cloud, am alergat după atât de mulți iepuri încât în final am ajuns cu un banal termometru în cloud. Un business developer ar trebui să știe dacă aplicația va fi B2B sau B2C, care funcții vor fi utile și la care trebuie să se renunțe.
Acum nu știu dacă ce am scris mai sus sunt sfaturi sau mai mult viziunea mea asupra unei echipe bine închegată. Cert este că d-abia aștept Demo Day pe 26 mai, să văd cum se prezintă proiectele în stadiu final.
Dacă sunteți interesați, găsiți mai multe detalii pe site-ul Innovation Labs 2016.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.