Astăzi de dimineață am plecat de acasă la ora la care se vedeau în retrovizoare plugurile care deszăpezesc. Pentru mine este o plăcere să fiu cel care lasă primele urme de roți în zăpada proaspăt așternută. Problemele apar atunci când apar și ceilalți participanți la trafic. Şi condusul pe timp de iarnă nu este pentru toată lumea. Așa cum nici condusul în general nu mi se pare pentru toată lumea. Iată 5 indicii care ar trebui să-ți dea de înțeles că ar fi mai bine să lași mașina acasă dacă ninge:
1. Îți pui mâinile în cap când vezi că ninge și trebuie să conduci. Dacă nu găsești nicio plăcere în a merge pe zăpadă, poate ar fi mai bine să nu te urci la volan.
2. Trebuie să iei calmante după ce mașina a deparat un pic. E iarnă, e zăpadă, se întâmplă. Important e să știi s-o redresezi dacă se întâmplă.
3. Consideri că regulile de circulație nu mai sunt obligatorii dacă a nins. Ce dacă sunt două benzi? Dacă a nins un pic mergem pe mijlocul drumului! Ca să nu intrăm în gard dacă derapăm!
4. Consideri că zăpada de pe plafon nu afectează cu nimic. Deci nu trebuie să o dai jos. Mai ales dacă ai mașină de teren. Dacă nu ajungi la ea înseamnă că trebuie să rămână acolo, nu?
5. Pui frână prea des. Ţi s-a aburit un pic parbrizul? Frână! S-a schimbat zgomotul de rulare? Frână! Ai ABS, ai pus frână și s-a auzit un cârâit? Ceva nu e bine! Mai multă frână!
De când am mașină nu mi s-a întâmplat să rămân până acum cu ea în zăpadă. Dar uneori aleg și eu soluția logică dacă știu că n-am loc de parcare. Sau dacă drumul este mai facil așa. Nu este o rușine să mergi cu metroul.
Discover more from revoblog.ro
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Daca ninge nu dam zapada, pentru ca “e dreptul tau si datoria lor” sa se fereasca de tine… Era una azi kamikaze, nu vedea nimic in oglinzi, nu avea semnale, nimic, uneori imi doresc sa am instalat pe masina o mitraliera…
Chiar după ce am scris articolul, era un tip cu o Toyota, avea doar un hublou mic prin parbriz în care vedea. În rest, lunetă acoperită, plafon la fel, etc.